Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 204 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rizikové chování dětí v pěstounské péči
VLČKOVÁ, Dominika
Diplomová práce se zabývá problematikou rizikového chování dětí v pěstounské péči se zaměřením na příčiny a důsledky rizikového chování. První část práce je zaměřená na charakteristiku náhradní rodinné péče, a podrobněji je vysvětlena zejména pěstounská péče, dále se práce věnuje vymezení rizikového chování, kde podrobněji vysvětluji jednotlivé typy rizikové chování, příčiny vzniku a prevenci rizikového chování, role doprovázející organizace a orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Druhá část práce je zaměřena na výzkum, kde bylo hlavním cílem zmapovat rizikové chování u dětí v pěstounské péči zaměřením na důsledky jejich jednání.
Dívky a reprodukční zdraví
CHARVÁTOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zaměřuje na dívky a jejich informovanost o reprodukčním zdraví. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí reprodukčního zdraví, jeho rizikovými faktory a pojednává o sexuální výchově jako celoživotním procesu. Dále je v textu popsána problematika dospívání, včetně sekundárních pohlavních znaků, které se objevují u dívek během puberty. Detailněji je popsána menstruace, druhy antikoncepčních metod a pohlavně přenosné choroby včetně prevence. V neposlední řadě je definováno plánované rodičovství a kladen důraz na důležitost gynekologické prohlídky. V závěru teoretické části je charakterizována práce porodní asistentky, její kompetence včetně poskytované komunitní péče se zaměřením na dospívající dívky. Pro praktickou část byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat informovanost dívek na základní škole o reprodukčním zdraví. Druhým cílem bylo zjistit zdroje informací o reprodukčním zdraví u dívek na základní škole. Dále měla práce stanoveny dvě hypotézy, které zněly následovně. Hypotéza 1: Dívky na základní škole by uvítaly přednášku týkající se reprodukčního zdraví spíše od zdravotnického pracovníka než od učitele dané školy. Hypotéza 2: Dívky na základní škole získávají informace týkající se reprodukčního zdraví spíše z internetu než ze školní výuky. Výzkumný soubor byl tvořen 108 respondentkami (100 %). Konkrétně bylo 52 dívek (48 %) z 8. třídy a 56 dívek (52 %) z 9. třídy vybraných základních škol. Dívky odpovídaly na otázky týkající se reprodukčního zdraví. Zvolen byl kvantitativní sběr dat, ke kterému byl sestaven dotazník o 32 otázkách, z toho bylo 16 otázek uzavřených, 15 otázek polouzavřených a 1 otázka otevřená. Rozšířen byl v papírové podobě do vybraných základních škol. K vyhodnocení byl využit McNemarův test, skrze který se posuzovaly stanovené hypotézy. Hladina významnosti pro platnost hypotéz činila 0,05. Z výzkumného šetření vyplynulo, že 98 % dívek získalo informace týkající se reprodukčního zdraví od vyučujícího na základní škole, nikoli od zdravotnických pracovníků jako je lékař, zdravotní sestra či porodní asistentka. Avšak 79 % dívek uvedlo, že by mělo zájem o vzdělávací přednášky od porodní asistentky. Výzkumné šetření dále prokázalo, že dívky na základní škole získávají nejvíce informací týkajících se reprodukčního zdraví z internetu (49 %), od rodičů (38 %) a ze školy (37 %). Znepokojivé bylo zjištění, že se v jedné odpovědi objevilo, že nikdo žádné informace o reprodukčním zdraví dívce nepředal. Výsledky výzkumné části by mohly být využity porodními asistentkami jako inspirace, zejména pro přípravu podkladů na přednášky o reprodukčním zdraví pro dospívající dívky na základních školách.
Noc
Dušek, Filip ; Moravanský, Tomáš (oponent) ; Javůrek, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce NOC se zabývá vnímáním světa dospívajícím jedincem. Zobrazuje konkrétní období ze života autora a jím prožité události odpovídající skutečným reáliím. Za tímto účelem byla zvolena forma hraného dokumentu. Na začátku bylo důležité pokusit se porozumět, pojmenovat a pochopit své tehdejší myšlenkové pochody. Ve výsledné fázi se pak dostáváme k setrvávání v pouhém pozorování bez vyřčení verdiktu. Dokument je krátkometrážního formátu. Hlavní roli hraje blízká osoba (bratr), která se rovněž nachází v podobném životním období. Prostor vyprávění a lokace filmu jsou také věrné reálným místům, kde se události původně odehrávaly. Ve filmu bude figurovat ve vizuální složce převážně jedna osoba - coby autorovo mladší já. Celý film je provázen hlasem neurčité rozpolcené entity (vnitřní hlas herce/svědomí/bůh/zkušenosti/...), která ve formě monologu bude odkrývat co se odehrávalo. Tyto hlasy budou zhmotněny ve 3D objektu, který je nenásilně implementován do scén. Skrze intimitu odkrývající autorovo soukromí divákovi nastává smíření se s minulostí. Sebeironizující reflexe, odlehčující pseudoproblémy dospívání, které mohou zpětně působit až malicherně, přesto může přinést zásadní poznání a novou hodnotu.
Linsident aneb Anatomie pozérství
Sližová, Eva ; Fic,, Igor (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Můj bakalářský projekt, Linsident, je dlouhodobý akt imaginace a sebereflexe zpracovávaných textem ve volném verši. V závěrečné fázi jsem oddělila literárních, mentální (terapeutické) a čistě osobní aspekty díla. Výsledkem je radikálně, s nadhledem proškrtaná poezie a její performativní prezentace.
A co teď?
Šťastná, Kateřina ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je dotek. Práce staví na fascinaci dotekem, analyzuje, jak různé obsahy mohou být spojeny s gestem, které symbolizuje něco velmi jemného, letmého až prchavého, ale zároveň může vyvolat velmi intenzivní a klidně dlouhotrvající odezvu. Výstupem bakalářské práce je figurální plastika, jejímž předobrazem je sama autorka ve věku deseti let. Zobrazením dívčího těla ve věku, kdy se fyzicky začíná proměňovat v tělo ženské, chci práce akcentovat dotek v jeho rozporuplnosti, možná jemně znejistit diváky a podnítit otázky cílené právě na to, co pro nás dotek znamená.
Prožitek na letním táboře a jeho význam v rámci dospívání
Fojtů, Jaroslav ; Bačáková, Radka (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Dobrodružství a jeho význam v životě Cíl práce: Cílem práce je pomocí ankety zjistit, kde se běžná populace setkává s dobrodružstvím v rámci dospívání, jaké aktuální emoce při tom prožívá a jak vnímá dlouhodobý vliv těchto dobrodružství. Tato zjištění by spolu s teoretickými východisky měla poskytnout dostatek informací pro obohacení stávajících dobrodružných programů a dále sloužit jako podklad pro další vědeckou práci. Metody: Výzkum je tvořen metodou dotazníkového šetření za využití námi sestavené ankety "Dobrodružství a jeho vliv na dospívání" zjišťující emoce v rámci prožitého dobrodružství a subjektivní vnímání jeho dlouhodobého vlivu. Sběr dat proběhl od 15. 8. 2023 do 5. 9. 2023 a výzkumný vzorek čítal 127 respondentů starších 20 let věku. Následně byla anketa vyhodnocena. Výsledky: Respondenti nejčastěji zažili dobrodružství na letním táboře (48%) a v rámci turismu (44,1%). Uvedli, že v rámci dobrodružných aktivit zažili nejčastěji vzrušení (59,1%), adrenalin (52%) či opuštění komfortní zóny (40,2%). 96,7% respondentů si myslí, že na ně prožitá dobrodružství měla dobrý vliv. Nejčastěji uvedli, že na ně měla prožitá dobrodružství pozitivní vliv v oblasti zlepšení sebedůvěry (44,1%), fyzické odolnosti (36,2%) či řešení problémů (42,5%). Jako nejčastější negativní emoce zažívané...
Rizikové chování žáků na středních odborných školách a jeho prevence
Dufek, Martin
Tématem bakalářské práce je rizikové chování žáků na středních odborných školách a jeho prevence. Konkrétním cílem této práce je popsat a definovat jednotlivé složky a formy rizikového chování u absolventů dvou středních odborných škol a zaměřit se na možnosti prevence. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá popisem pojmů souvisejících s hlavním cílem této práce jako je rizikové chování, závislostní chování, výchovné činitele a pojmy s tím související. Praktická část představuje náhled do výzkumu autora práce, obsahuje metodologii a výsledky kvantitativního výzkumu zaměřeného na hlavní výzkumnou otázku, zda a v jaké míře se objevuje rizikové chování na středních odborných školách.
Užívání návykových látek na střední škole
Řezáč, Oldřich
Tématem této bakalářské práce je problematika užívání drog u osob studujících na střední škole. Práce obsahuje nejen věkové vymezení a to studentů a charakte-ristika vývojového stádia Adolescence, ale také definici a fáze závislosti. Dále jsou v práci uvedeny návykové látky a to jak legální tak nelegální. V praktické části je veden výzkum v této oblasti na vybrané střední škole se zamě-řením na užívání návykových látek, které bylo provedeno formou dotazníkového šetření, ale také následné vyhodnocení a porovnání se studií ESPAD 2019.
Chronické somatické onemocnění v dospívání
Slezák, Tomáš ; Hrachovinová, Tamara (vedoucí práce) ; Slavík, Radovan (oponent)
Cílem této práce je představit problematiku chronických somatických onemocnění v období adolescence. Velká část prostoru je věnována vývojově psychologickému hledisku. Popisováno je prožívání dopadů onemocnění na oblast nejbližších vztahů adolescenta na jeho potřebu být normální. Popsány jsou i projevy těchto dopadů na prožívání rodinných vztahů. Přiblížena je i otázka dodržování léčebného režimu a vztahu dospívajícího ke zdravotnickému personálu. Prostor je věnován i vlivu chronického somatického onemocnění na adolescentův školní výkon, pobyt ve škole mezi vrstevníky a vztahu dospívajícího k budoucnosti. Nastíněny jsou i možnosti psychosociální intervence orientované na adolescenta a rodinný systém. Návrh výzkumu je věnován zjišťování vztahů mezi konceptem kvality života u dospívajících trpících psoriázou a jejich věkem, pohlavím a některými aspekty sociálního a behaviorálního fungování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Možnosti podpory rodičovských kompetencí u nezletilých matek
Jechová, Štěpánka ; Ondrušová, Jiřina (vedoucí práce) ; Drahoňovský, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi podpory rodičovských kompetencí u nezletilých matek. Seznamuje s obdobím dospívání u dívek, s problematikou předčasné gravidity a předčasného mateřství, dále se společně s praktickou částí věnuje významu rodičovských kompetencí a jejich posilování v kontextu sociální práce. Cílem závěrečné práce je popsání obtížné situace dívek, které se v nezletilém věku staly matkami a dále zjištění a popsání, zda, nakolik a jakým způsobem byly, či jsou podporovány rodičovské kompetence u nezletilých matek v domácím prostředí. K dosažení výsledků byla zvolena výzkumná strategie kvalitativní s využitím polostrukturovaného rozhovoru, který byl veden s pěti nezletilými matkami. Provedené šetření poukazuje na to, že dotazovaným dívkám, jež se rozhodly dítě vychovávat v domácím prostředí nebyla nabídnuta a poskytnuta žádná možnost podpory rodičovských kompetencí ze strany odborníků. Vzhledem k závažnosti a složitosti situace předčasného mateřství by výsledky šetření měly vést k určitému zamyšlení se nad angažovaností pomáhajících profesí a dále k dalšímu zkoumání a zjišťování, jak nezletilým matkám nelehkou životní situaci usnadnit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 204 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.