| |
| |
| |
|
Návrh jádra informačního systému pro zámečnickou firmu
Drápal, Dušan ; Drápal, Dušan (oponent) ; Neuwirth, Bernard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem jádra informačního systému pro zámečnickou firmu. Nejprve je provedena analýza současného stavu podniku. Na základě výsledků analýzy je navrhnuto pomocí nástrojů datového modelování, funkčního modelování a UML nástrojů optimální řešení informačního systému a jsou posouzeny aspekty související s jeho realizací v podniku.
|
| |
|
Design of a Mobile Application for Medical Sphere
Puček, Matej ; Kindlová, Dita (oponent) ; Dydowicz, Petr (vedoucí práce)
The bachelor thesis is devoted to the design of a mobile application for the medical sphere, which would facilitate communication between doctors and their patients. The thesis contains an analysis of the mobile device market, the mobile application market for the presence of similar applications and the design of a database and application functions. The conclusion of the thesis focuses on the evaluation of the final design of the solution using selected methods.
|
| |
|
Studium vlastností tranzistorů na bázi iontových kapalin
Maráčková, Lucie ; Nešpůrek, Stanislav (oponent) ; Sládek, Petr (oponent) ; Zmeškal, Oldřich (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na iontové kapaliny, elektrochemické tranzistory a studium jejich elektrických a dielektrických vlastností. Ke studiu elektrických vlastností iontových kapalin byla použita metoda volt-ampérové charakteristiky, ke studiu dielektrických vlastností iontových kapalin byla využita impedanční spektroskopie. Pro studium organických elektrochemických tranzistorů na bázi iontových kapalin bylo použito tranzientní měření. Z volt-ampérových charakteristik a impedančních spekter byly vytvořeny modely pro každou měřenou iontovou kapalinu. Z tranzientních měření byly vytvořeny modely organických elektrochemických tranzistorů na bázi těchto měřených iontových kapalin.
|
| |
|
Model of Cycling Traffic Intensity in Brno
Eliáš, Radoslav ; Burget, Radek (oponent) ; Hynek, Jiří (vedoucí práce)
The Brno Data Department has access to multiple datasets regarding cycling traffic numbers. The goal of the thesis was developing a model integrating these sources for the Transportation Department of the city planning office to gain insights about how the infrastructure is used daily. Each dataset is aggregated to a different basemap with a slightly different street network. This thesis introduces an algorithmic approach to street matching based on similarity, overlap percentage and other parameters. Two algorithms for matching point-based and polyline-based geometries are presented. As well as a model mapping locations among different datasets and a dashboard visualizing values from them side-by-side. The robustness of the algorithms enables usage in any geographical application using spatial data. The dashboard provides useful information about cycling transport for both casual users and professionals designing the infrastructure of Brno.
|