|
Evropská emisní legislativa
Rytina, Matěj ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo pojednat o výfukových emisích a jejich škodlivosti, stručně shrnout problematiku emisních norem, a hlavně shrnout dosavadní dění kolem aféry „Dieselgate“, jakožto velmi medializované a propírané kauzy. V práci jsem se snažil tuto problematiku objektivně posoudit. Přínos práce by měl být takový, že tato aféra ještě dosud nebyla zpracována na akademické úrovni.
|
| |
|
Technologie selektivní katalytické redukce
Kudlík, Michael ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologií selektivní katalytické redukce. Technologie vznikla v důsledku zavádění přísných emisních limitů, kterých výrobci pomocí této technologie dosahují. První část práce je zaměřena na složení výfukových plynů, kde jsou rozebrány jednotlivé prvky a následně jsou zde uvedeny evropské emisní limity. Dále je práce zaměřena na způsoby snižování emisí vznětových motorů, kde je popsána funkce recirkulace výfukových plynů a funkce selektivní katalytické redukce. Poté jsou podrobně popsány vývojové systémy selektivní katalytické redukce. Závěrem je uvedeno použití či aplikace výrobců automobilů.
|
|
Emisní normy EURO 6
Velešík, Aleš ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na přiblížení problematiky emisní normy EURO 6. Nachází se zde obecný popis jednotlivých zkoušek, které musí výrobce absolvovat a úspěšně splnit, aby mohl vyrábět automobily na této emisní úrovni. Dále se zde nachází popis škodlivých látek produkovaných z výfukového systému automobilu a přehled používaných konstrukčních prvků k jejich redukci. V závěru je zamyšlení nad problematikou emisních norem a jejich neustálým zpřísňováním.
|
| |
|
Systémy DPF a SCR
Novodomský, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Predložená bakalárska práca sa zaoberá systémami pre znižovanie emisii z výfukových plynov vznetových motorov. Prvá časť práce je venovaná zloženiu výfukových plynov a emisným normám. Práca rozoberá vznik pevných častíc, ich regulovanie systémom DPF a jeho rôzne varianty. Ďalej je tu uvedený princíp znižovania obsahu oxidov dusíka vo výfukových plynoch systémom selektívnej katalytickej redukcie. V záverečnej časti sa nachádza zamyslenie nad budúcnosťou systémov pre znižovanie emisii, emisných noriem a alternatívnych pohonov.
|
|
Emisní limity
Nevtípil, Jakub ; Prokop, Aleš (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá evropskými emisními standardy spalovacích motorů. V posledních letech dochází obecně k jejich zpřísnění. Úvodní pasáž práce je věnována popisu konkrétních škodlivin, které jsou emitovány do ovzduší. Druhá část práce se zabývá samotnými emisními normami pro silniční a mimosilniční provoz. Závěrečná pasáž je věnována přehledu způsobů a zařízení pro snižování emisí.
|
|
Aplikace vstřikovacího systému s tlakovým zásobníkem na vznětový motor
Šiška, Adam ; Štěpánek, Karel (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá zástavbou nejmodernějšího vstřikovacího systému Common-Rail na čtyřválcový traktorový vznětový motor. Následující aplikace je přestavbou ze zastaralého systému s řadovými vstřikovacími čerpadly. Protože výdaje za tuto přestavbu musí být co nejmenší, je snaha o minimální zásahy do konstrukce motoru. Diplomová práce se tedy nejprve věnuje teorii vstřikovacích systémů vznětových motorů a věcí s nimi související a poté ukazuje konstrukční řešení přestavby podpořené analytickými výpočty a analýzou MKP u nově navržených součástí.
|
| |
|
Stanovení emisí a škodlivých částic výfukových plynů u CNG, benzinových a naftových vozidel
Rozsíval, Adam ; Libich, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá analýzou emisí a škodlivých částic výfukových plynů u vozidel s environmentálním dopadem, respektive popisuje základní charakteristiky a vlastnosti současných druhů používaných paliv a emisí produkovaných spalovacími motory. Dále pojednává o opatřeních a možnostech snižování emisí automobilové dopravy na základě environmentálního dopadu, konkrétně se zabývá současnou Evropskou emisní normou a systémy vozidel, které umožňují snižování emisí. Práce také pojednává o emisním měření a početních metodách v oblasti určování emisí. Podle zvolené početní metodiky je provedena analýza exhalací, vycházející z dat reálného provozu vozového parku a jsou porovnány hodnoty z emisního měření. Součásti analýzy je také finanční aspekt.
|