Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Atribuce a vnímaná osobní účinnost u dětí mladšího a staršího školního věku
Stárková, Tereza ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Bakalářská práce obsahuje literárně přehledovou část a návrh výzkumu. Teoretická část se nejprve zabývá motivací v pedagogickém procesu a vývojovými obdobími, na něž je práce zaměřena. Těžiště pozornosti spočívá ve konceptech vnímané osobní účinnosti a v atribucí. Jsou zde vysvětleny nejdůležitější teorie a pojmy vztahující se k oběma konceptům, dále jejich vývoj v dětství a vztah ke školní práci. V empirické části jsou popsány způsoby jejich měření u dětí a tato část práce se věnuje souvislostem vnímané osobní účinnosti a atribucí, které jsou také tématem návrhu výzkumu. Klíčová slova vnímaná osobní účinnost, atribuce, mladší školní věk, starší školní věk
Vliv zobrazení personifikace ve výukových materiálech na retenci naučených znalostí
Stárková, Tereza ; Lukavský, Jiří (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se věnuje vlivu zobrazení personifikace v multimediálních výukových materiálech na pozitivní a negativní afekt a retenci a transfer naučených znalostí. Zobrazení personifikace je jednou z hlavních forem tzv. emočního designu, který by podle kognitivně afektivní teorie učení s multimédii měl prostřednictvím zvýšeného pozitivního afektu zlepšovat výsledky učení. V teoretické části jsou popsány výchozí teorie emocí a poté samotná kognitivně afektivní teorie učení s multimédii. Jednotlivé podkapitoly teoretické části jsou věnovány kognitivním principům učení s multimédii, emočnímu designu a teorii kognitivní zátěže. Výzkumná část je věnována replikaci a rozšíření experimentu původně provedeného Mayerem a Estrellem (2014). Ve výzkumu byl využit neúplný 2 x 3 mezisubjektový design, jehož faktory byly zobrazení personifikace (tři úrovně) a použití eye trackeru (dvě úrovně). Analýza výsledků neprokázala vliv zobrazení personifikace na pozitivní afekt, retenci ani transfer naučených znalostí. U participantů, kteří se učili z personifikované prezentace a jimž byly během učení měřeny oční pohyby, byl zaznamenán větší pokles negativního afektu v průběhu učení při porovnání se skupinou, jíž oční pohyby měřené nebyly (p 2 = ,040). Skupina, která se učila z personifikované verze a jíž byly měřeny...
Atribuce a vnímaná osobní účinnost u dětí mladšího a staršího školního věku
Stárková, Tereza ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Horáková Hoskovcová, Simona (oponent)
Bakalářská práce obsahuje literárně přehledovou část a návrh výzkumu. Teoretická část se nejprve zabývá motivací v pedagogickém procesu a vývojovými obdobími, na něž je práce zaměřena. Těžiště pozornosti spočívá ve konceptech vnímané osobní účinnosti a v atribucí. Jsou zde vysvětleny nejdůležitější teorie a pojmy vztahující se k oběma konceptům, dále jejich vývoj v dětství a vztah ke školní práci. V empirické části jsou popsány způsoby jejich měření u dětí a tato část práce se věnuje souvislostem vnímané osobní účinnosti a atribucí, které jsou také tématem návrhu výzkumu. Klíčová slova vnímaná osobní účinnost, atribuce, mladší školní věk, starší školní věk

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.