|
Spalovací komora Stirlingova motoru o výkonu do 3 kW
Matuška, Petr ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčním návrhu spalovací komory Stirlingova motoru. V úvodu práce stručně popisuji historii a dále praktické využití Stirlinova motoru v současnosti. V následující části jsou vysvětleny rozdíly mezi teoretickým a reálným cyklem a princip beta modifikace Stirlingova motoru. V další části se věnuji výpočtu spotřeby paliva a vzduchu a porovnání paliv mezi sebou. Navržená konstrukce vychází nejen z výpočtu paliva a vzduchu, ale také přestupu tepla mezi spalinami a předehřívaným vzduchem. Poslední část práce se věnuje výpočtu proudění LPG a modelu proudění spalovací komorou.
|
|
Most přes potok a přeložku polní cesty
Matuška, Petr ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Úkolem práce je bezpečný a hospodárný návrh mostní konstrukce o jednom poli přes místní potok a přeložku polní cesty za dodržení všech platných norem a předpisů. Byly navrženy tři možné varianty a preferována je lichoběžníková dodatečně předpjatá deska. Práce se zaměřuje především na zpracování statického výpočtu nosné konstrukce a výkresovou dokumentaci.
|
|
Ideální oběhy tepelných strojů
Matuška, Petr ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Úkolem této práce bylo shrnout základní teoretické poznatky ideálních termodynamických oběhů tepelných strojů a vytvořit jejich matematické modely pro výpočet a vykreslení diagramů jednotlivých cyklů. Na základě zjištěných infomací a provedených výpočtů bylo pak možné porovnat jednotlivé oběhy mezi sebou.
|
| |
| |
|
Most přes potok a přeložku polní cesty
Matuška, Petr ; Zlatuška, Karel (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Úkolem práce je bezpečný a hospodárný návrh mostní konstrukce o jednom poli přes místní potok a přeložku polní cesty za dodržení všech platných norem a předpisů. Byly navrženy tři možné varianty a preferována je lichoběžníková dodatečně předpjatá deska. Práce se zaměřuje především na zpracování statického výpočtu nosné konstrukce a výkresovou dokumentaci.
|
|
Spalovací komora Stirlingova motoru o výkonu do 3 kW
Matuška, Petr ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o konstrukčním návrhu spalovací komory Stirlingova motoru. V úvodu práce stručně popisuji historii a dále praktické využití Stirlinova motoru v současnosti. V následující části jsou vysvětleny rozdíly mezi teoretickým a reálným cyklem a princip beta modifikace Stirlingova motoru. V další části se věnuji výpočtu spotřeby paliva a vzduchu a porovnání paliv mezi sebou. Navržená konstrukce vychází nejen z výpočtu paliva a vzduchu, ale také přestupu tepla mezi spalinami a předehřívaným vzduchem. Poslední část práce se věnuje výpočtu proudění LPG a modelu proudění spalovací komorou.
|
|
Ideální oběhy tepelných strojů
Matuška, Petr ; Kloss, Ondřej (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Úkolem této práce bylo shrnout základní teoretické poznatky ideálních termodynamických oběhů tepelných strojů a vytvořit jejich matematické modely pro výpočet a vykreslení diagramů jednotlivých cyklů. Na základě zjištěných infomací a provedených výpočtů bylo pak možné porovnat jednotlivé oběhy mezi sebou.
|