Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školy obnovy venkova
Kováříková, Zdeňka ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Lapka, Miloslav (oponent)
Předkládaná diplomová práce vymezuje fenomén škol obnovy venkova prostřednictvím čtyř případových studií, které ilustrují různé pojetí této instituce, a jejich srovnání. Empirický výzkum vychází z teoretické rešerše tématu, v níž jsou definovány základní pojmy, se kterými školy obnovy venkova pracují: venkov, problémy venkova, obnova venkova. Na základě analýzy rozhovorů s představiteli škol obnovy venkova a studia dokumentů jsou sestavené čtyři modelové příklady, které prezentují strategie, jaké školy obnovy venkova přijaly k obnově venkova. Přestože školy obnovy venkova rozvinuly odlišné přístupy ke stejnému tématu, shodují se v několika rysech: jsou projektem obcí nebo jiných aktérů venkovské politiky, je jim společný cíl přinášet na venkov vzdělávání a za svou cílovou skupinu považují především zastupitele malých obcí. Největší rozvoj škol obnovy venkova byl spojen s přeměnou společnosti v devadesátých letech 20. století, kdy výraznou měrou přispěly k rozvoji kompetencí obecních zastupitelů a budování absorpční kapacity venkova pro získávání finančních prostředků. Klíčová slova Školy obnovy venkova, program obnovy venkova, obnova venkova, rozvoj venkova, venkov

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.