| |
|
Návrh dlouhodobého finančního plánu
Dvořáková, Martina ; Dvořák, Milan (oponent) ; Sághy Estélyi, Kristína (vedoucí práce)
Hlavním cílem této diplomové práce je sestavení dlouhodobého finančního plánu pro vybraný podnik. Této problematice se budou věnovat následující kapitoly: Teoretická východiska práce:Finanční plánování – zde bude uvedena teoretická stránka finančního plánování, Analýza současné situace – v této kapitole pomocí vybraných nástrojů finanční analýzy zhodnotíme současné finanční zdraví podniku, Strategická analýza podnikatelského subjektu se zaměří na současnou situaci a potenciál podniku a Variantní návrh finančního plánu a vyhodnocení variant – zde bude zpracován dlouhodobý finanční plán podniku, prostřednictvím plánových výkazů a následně podroben kontrole pomocí vybraných nástrojů finanční analýzy.
|
| |
| |
|
Posouzení finančního zdraví stavebního podniku
Dvořáková, Martina ; Buchalová, Jana (oponent) ; Chovancová, Jitka (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je posouzení finančního zdraví vybraného stavebního podniku za pomocí metod finanční analýzy. Tato práce sestává ze dvou hlavních částí. V první části této práce jsou vymezeny teoretické poznatky důležité pro pochopení této problematiky. Ve druhé části je provedena finanční analýza podniku a následně jsou navržena opatření pro zlepšení finančně-ekonomické situace.
|
|
Finanční analýza jako nástroj posouzení konkurenceschopnosti stavebního podniku
Dvořáková, Martina ; Vítková, Eva (oponent) ; Chovancová, Jitka (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je posoudit konkurenceschopnost stavebního podniku pomocí nástrojů a metod finanční analýzy. V první části práce jsou vysvětleny základní pojmy týkající se zkoumané problematiky, přičemž je pozornost zaměřena na pojem stavební podnik, konkurenceschopnost a finanční analýzu. V praktické části práce jsou aplikovány metody finanční analýzy a pomocí nich je posouzena výkonnost podniku. Dosažené výsledky jsou následně porovnány jednak s nejvýznamnějšími konkurenty na trhu a jednak s odvětvím, k čemuž byl použit benchmarkingový diagnostický systém Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Jako výstup této práce jsou podniku doporučeny nástroje k průběžnému posuzování konkurenceschopnosti.
|
|
Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení
Dvořáková, Martina ; Oháňka, Rostislav (oponent) ; Žižlavský, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma „Hodnocení finanční situace podniku a návrhy na její zlepšení“ je zaměřena na finanční analýzu podniku. Zkoumá zdroje, její metody a způsob výpočtu jednotlivých ukazatelů po teoretické i praktické stránce. V praktické části je tato práce zaměřena na uplatnění teoretických poznatků v praxi na vybraném podniku. Tato finanční analýza se věnuje zemědělskému podniku AGROSPOL Velká Bystřice s.r.o. Po zjištění skutečného finančního stavu následuje návrh na zlepšení této situace. Je navrženo takové opatření, které má pomoci zlepšit jeho fungování a provoz.
|
| |
|
Rozvoj obchodních aktivit společnosti POSS-SLPC s.r.o.
Benedikovičová, Lucia ; Dvořáková, Martina (oponent) ; Šimberová, Iveta (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na rozvoj obchodných aktivít spoločnosti POSS-SLPC s.r.o., ktorej hlavnou činnosťou je rezacia produkcia pre elektrotechnický priemysel. Spoločnosť je pripravená budovať stabilný úspech a hľadať možnosti na nových trhoch. Diplomová práca obsahuje prevedenie analýzy súčasného stavu podniku a jeho okolia na základe získaných teoretických poznatkov. Výstupom práce je predstavenie vlastných návrhov pre rozvoj obchodných aktivít vo firme POSS-SLPC s.r.o. prostredníctvom akvizície zákazníkov z automobilového priemyslu.
|
|
Zkušenosti učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem
DVOŘÁKOVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá zkušenostmi učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsány oblasti vývoje dítěte ve věku 3-6 let. Konkrétně jde o oblasti kognitivního vývoje, emocionálního vývoje, socializace a hry. Další části teorie se zabývají předškolním vzděláváním a vymezením termínu dítě s odlišným mateřským jazykem a jeho rozdílu oproti termínu dítě-cizince. Pozornost je věnována také specifikům těchto dětí a možnostem jejich podpory. Poslední pasáž teoretické části se zaměřuje na inkluzi ve vztahu ke vzdělávání. V praktické části se práce zabývá aktuálními zkušenostmi učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Jedná se o kvantitativní výzkum, který byl provedený pomocí dotazníků. Cílem výzkumu bylo shromáždit a popsat aktuální zkušenosti učitelů mateřských škol se vzděláváním dětí s odlišným mateřským jazykem. Tento výzkum je doplněn i o dva rozhovory, které přinášejí pohled z perspektivy rodiče dítěte s odlišným mateřským jazykem a pracovnice Národního pedagogického institutu, která pracuje na pozici adaptačního koordinátora podpory pro děti/žáky-cizince.
|