Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sociálně pedagogická podpora klientů centra duševního zdraví pro děti a adolescenty
Benešová, Johana ; Klapálková, Veronika (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Předmětem diplomové práce je sociálně pedagogická podpora klientů Centra duševního zdraví pro děti a adolescenty. Záměrem volby tématu je, aby diplomová práce svým obsahem přispěla k rozvoji praxe tohoto centra. Jejím cílem je zjistit, jak lze realizovat sociálně pedagogickou podporu klientů centra při případovém vedení klientů. V rámci naplnění vytyčeného cíle se zabývá podporou biopsychosociálního zdraví klientů tohoto centra s využitím dostupných zdrojů v rámci multidisciplinární komunitní sítě. V teoretické části práce je představen koncept Centra duševního zdraví pro děti a adolescenty včetně multidisciplinárního obsazení týmu. V kontextu duševního zdraví jsou zmíněny psychosociální obtíže klientů centra a navrženy možnosti sociálně pedagogické podpory klientů s možností využití komunitních zdrojů. Empirická část diplomové práce se v případových studiích snaží zjistit, jakým způsobem lze zajistit sociálně pedagogickou podporu klientům Centra duševního zdraví pro děti a adolescenty. Pokouší se prostřednictvím příběhu klienta a funkční analýzy chování definovat hypotézu o účelu chování v důsledku nenaplněných primárních potřeb. V případových studiích je vyobrazena multidisciplinární spolupráce s institucemi v přirozeném prostředí dítěte za účelem nastavení efektivních intervencí, podpory a...
Literární text jako prostředek environmentální výchovy v pedagogice volného času
BENEŠOVÁ, Johana
Práce se zabývá literárním textem jako prostředkem environmentální výchovy v pedagogice volného času. Teoretická část popisuje pojetí environmentální výchovy a jejích cílů a environmentální výchovu a její pojetí v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. Dále se teoretická část zabývá environmentální výchovou a její rolí v rozvoji osobnosti dětí předškolního věku, definuje lesní mateřské školy a jejich pedagogickou koncepci. Dále je teoretická část zaměřena na literární text jako prostředek rozvoje kompetencí v environmentální výchově a předkládá výčet a popis vybraných výukových metod vhodných pro práci s literárním textem v mateřských školách. Náplní praktické části je vytvoření sady pracovních a metodických listů a jejich ověření v prostředí lesní mateřské školy.
Role nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v multidisciplinárním řešení obtíží socializace
Benešová, Johana ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Novotná, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rolí nízkoprahového zařízení pro děti a mládež v multidisciplinárním řešení obtíží socializace. Jejím cílem je pokusit se předložit, jakým způsobem může nízkoprahové zařízení pro děti a mládež přispět k řešení socializačních obtíží dětí a mladistvých. V teoretické části práce předkládá socializační obtíže dětí a mladistvých z pohledu klientely nízkoprahového zařízení pro děti a mládež podložené odbornou literaturou. Navrhuje možnosti metodické práce doplněnou o multidisciplinární spolupráci inspirovanou tříúrovňovou podporou pozitivního chování. Ve výzkumné části práce zkoumá využití metodické práce prostřednictvím kazuistik třech klientů nízkoprahového zařízení pro děti a mládež, u nichž se socializační obtíže projevují. Výzkumná část vychází z hypotézy, že klient si svým chováním saturuje nenaplněné primární potřeby. Z tohoto hlediska se část práce pokouší prostřednictvím příběhu klienta definovat hypotézu o účelu problémového chování v důsledku nenaplněných primárních potřeb a navrhnout jejich saturaci konstruktivnějším způsobem. Zhodnocením již naplněných cílů se snaží ověřit efektivitu návrhů. Zjišťuje, že společným jmenovatelem nenaplněných primárních potřeb klientů v kazuistikách je potřeba přijetí a hranic. Smyslem teoretických a praktických východisek bakalářské...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.