Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výtvarný projev psychicky deprivovaných dětí v předškolním věku
ŠEFLOVÁ, Pavlína
Bakalářská práce je věnována výtvarnému projevu psychicky deprivovaných dětí v předškolním věku. V teoretické části je hlavní důraz kladen na vývoj kresby v předškolním věku, na problematiku psychické deprivace a možnosti arteterapie u daných dětí. Praktická část práce je věnována analýze volných kreseb psychicky deprivovaných dětí ve srovnání s kresbami dětí z funkčních rodin. Je hodnocena kompozice, námět kreseb, barevnost a zpracování prostoru. V závěru je prezentováno několik kazuistik s kresbami deprivovaných dětí. Zjištěné závěry jsou srovnávány s poznatky v odborné literatuře.
Kresebný projev dětí vyrůstajících v dětském domově
Šeflová, Pavlína ; Procházková, Jana (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se zabývala kresebným projevem dětí z dětských domovů. Je obtížné zobecnit specifika kresby dětí vyrůstajících v dětských domovech, neboť se přirozeně nejedná o homogenní, stejně se projevující skupinu jedinců, ale o kategorii individuálních osobností, kterou spojuje prostředí dětského domova. Přesto však děti žijící v dětském domově mají něco společného. Každé dítě bylo umístěno v dětském domově z jiného důvodu, ale vždy je primární příčinou, že rodiče dítěte nemohou nebo nejsou schopni plnit svoji (rodičovskou) funkci v péči o dítě. Každé dítě prošlo jistým traumatem, které se liší svojí podstatou, druhem, intenzitou, ale v jehož pozadí vždy stojí odloučení od rodičů. Langmeier a Matějček v této souvislosti zmiňují pojem "deprivační zkušenosti" dítěte a myslí tím skutečnost, že dítě prošlo deprivační situací. (Langmeier, Matějček, 1968), tento pojem do jisté míry charakterizuje společný znak dětí umístěných do dětského domova.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.