Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 218 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úprava pístu pro vznětový motor BMW 2,5 TDS
Rada, Lubomír ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
V této bakalářské práci řeším úpravu a návrh pístu čtyřdobého vznětového motoru s přímým vstřikováním nafty o výkonu 130 kW, který se používá ve vozidlech značky BMW. Při volbě hlavních rozměrů vycházím z rozměrů původního pístu, používaného ve vznětovém motoru s nepřímým vstřikováním do vírové komůrky o výkonu 105 kW. Po návrhu hlavních rozměrů pístu následuje pevnostní výpočet kritických míst pístu.
Píst zážehového motoru vyráběný aditivní technologií
Valtrová, Martina ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo zpracování rešerší na téma aktuálně vyráběných pístů spalovacích motorů a o aktuálním vývoji v oblasti aditivních technologií, a na základě získaných informací zhodnocení nejvhodnější kategorie pístů pro využití aditivních technologií. S ohledem na výsledky rešerše bylo třeba zhotovit návrh konvenčně vyráběného pístu spadajícího do vybrané kategorie. Dalším cílem byla konstrukční úprava pístu navrženého pro výrobu konvenčním způsobem tak, aby bylo optimálně využito výhod poskytovaných využitím aditivní technologie. Pro konstrukční úpravu byla vytvořena i optimalizační úloha, jejímž výsledkem bylo získání rozložení materiálu podle jeho procentuálního namáhání. Následná konstrukční úprava pístu byla rozdělena do tří variant, a to varianty nejkonzervativnější, varianty, která využívá výhod aditivních technologií více a nebyla by možná vytvořit konzervativní technologií výroby s přídavným obráběním, a variantu, která na spektru spadá mezi tyto dva extrémy. Pro modely všech navržených pístů byla vytvořena termálně-strukturální analýza při maximálním zatížení motoru a při přeběhových otáčkách. Z dat získaných termálněstrukturální analýzou bylo vyhodnoceno, zda je užití aditivní technologie v tomto případě vhodnější než využití konvenčních metod výroby.
Palivové systémy zážehových motorů
Faiman, Jiří ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit přehled palivových systémů používaných u moderních zážehových motorů a popsání základních komponent těchto systémů. Dále bude popsána funkce jednotlivých těchto komponent a režimy provozu palivového systému při různých režimech provozu motoru. Nakonec budou charakterizovány vybrané motory s těmito systémy.
Návrh uspořádání vozidlového přístrojového panelu
Janhuba, Tomáš ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá přístrojovým panelem automobilů. Pojednává o tom, k čemu panel slouží, jaký byl jeho vývoj, jaké typy existují nebo jakou formou jsou řidiči podávány informace. Dále pojednává o tom, na co je třeba se zaměřit při návrhu přístrojového panelu a jak při návrhu postupovat. Poslední část se zabývá mým konceptem přístrojového panelu a možnými inovacemi.
Jednoválcový čtyřdobý motor motocyklu třídy enduro
Kotiza, Tomáš ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na konstrukční návrh jednoválcového čtyřdobého motoru. Koncepce motoru o zdvihovém objemu 450 cm3 splňující pravidla třídy enduro E2 je uzpůsobena pro aplikaci do motocyklu s extrémně dlouhou kyvnou vidlicí dle patentového návrhu Ing. Františka Krňávka. V úvodu práce je rozbor motorů této kategorie a specifické uspořádání motorů v motocyklech. Následuje návrh a simulace parametrů motoru, na základě kterých jsou vytvořeny a popsány 3D modely jednotlivých součástí motoru. Závěr se zabývá výpočtem trvanlivosti hlavních ložisek.
Hnací ústrojí čtyřválcového vidlicového motoru
Pecka, Luboš ; Svída, David (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na návrh uspořádání hnacího ústrojí vidlicového čtyřválcového záže-hového motoru. Porovnává varianty uspořádání ojničních čepů, pořadí zapalování a úhlu ro-zevření válců z hlediska namáhání klikového hřídele a torzního kmitání. Součástí návrhu je i návrh vyvážení klikového hřídele.
Vypínání válců spalovacích motorů
Fridrichová, Kateřina ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na technologii úspory paliva a snížení emisí spalovacích motorů nazývanou vypínání válců. V první části je uveden historický vývoj této technologie spolu s objasněním podstaty snížení spotřeby paliva. Následuje popis důsledků vypínání válců a uvedení jednotlivých koncepcí používaných u zážehových motorů doplněný o výsledky testů provedených na vznětových motorech, kde se tato technologie doposud nepoužívá. V poslední části práce jsou uvedeny další komponenty motorů s vypínáním válců, zejména pak prostředky k tlumení vibrací, a příklady konkrétních aplikací.
Vliv pružnosti rozvodového mechanismu na pohyb ventilu
Řehůřek, Lukáš ; Novotný, Pavel (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je porovnání pohybu ventilu jedné sestavy (SVT) a pohybů jednotlivých ventilů kompletní sestavy s pružným vačkovým hřídelem s ohledem na dynamické vlastnosti. Součástí práce je také kinematický návrh v programu VALKIN. Dynamická část je řešena v MBS programu Virtual Engine. Na závěr jsou popsány vlivy na výsledný pohyb ventilu.
Nepřímé vstřikování paliva dvoudobého motoru
Kovář, Michal ; Drápal, Lubomír (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce řeší nepřímé vstřikování paliva u vyvíjeného dvoudobého motoru pro motocrossový sidecar. Účelem této práce bylo navržení vstřikovacího systému paliva společně s navržením délky vstřikovacích časů. Pro určení vstřikovacích časů bylo třeba určit kompletní výfukovou soustavu, která ovlivňuje plnící účinnost motoru. Závěry byly založeny na základě rešerše v oblasti dvoudobých motorů a výpočtů určujících množství paliva na jeden cyklus. Byl určen způsob vstřikování paliva společně s umístěním vstřikovacího ventilu, dále vstřikovací ventil, který je možné použít a posléze i vstřikovací časy, které je možné zadat do řídící jednotky.
Nekonvenční prodlužovač dojezdu elektromobilu
Vysloužil, Marek ; Böhm, Michael (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá rešerší v oblasti prodlužovačů dojezdu se spalovacím motorem a konstrukčním návrhem zážehového dvouválcového spalovacího motoru s nekonvenčním paralelním uspořádáním klikových hřídelí, vyhovujícím zejména požadavku na nízkou hlučnost a kompaktní zástavbu. Dále popisuje tvorbu termodynamického modelu a kinematický návrh v prostředí GT-Power. Výpočtová část je zaměřena na ověření vhodnosti zvolené koncepce spalovacího motoru použitelného jako prodlužovač dojezdu pomocí pokročilých MBS metod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 218 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.