Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití mikro-Ramanovy spektroskopie při analýze výtvarných děl
Váňová, Hana ; Němec, Ivan (vedoucí práce) ; Šloufová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím mikro-Ramanovy spektroskopie při analýze výtvarných děl. Hlavním cílem práce bylo posouzení, výběr a případná optimalizace metod pro identifikaci indiga v nátěrových vrstvách výtvarných děl. Vybrané barvivo bylo studováno v různých skupenských formách s využitím sady excitačních laserů emitujících ve viditelné oblasti. Bylo také studováno reálné využití rezonančních a povrchově zesílených metod. Výsledkem práce jsou závěry týkající se vhodnosti použití jednotlivých technik Ramanovy spektroskopie pro identifikaci cílového pigmentu ve výtvarném umění.
Osobnost Evy Jenčkové a její přínos pro hudebně pedagogickou teorii a praxi
Dočekalová, Eliška ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce je věnovaná životu a dílu významné pedagožky a hudební teoretičky prof. PhDr. Evě Ječkové, CSc. Analyzuje její dosavadní pedagogickou, vědeckou a publikační činnost, snahy Evy Jenčkové v oblasti integrativní hudební pedagogiky a její podíl na vzdělávání učitelů hudební výchovy vydáváním metodických materiálů a pořádáním různých kurzů a seminářů. Součástí diplomové práce je rozhovor s Evou Jenčkovou, fotografická příloha a výzkumné šetření jejího vlivu na hudební praxi.
Souvislosti hudebních postojů a preferencí dětí a jejich rodičů
Stratil, Petr ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na souvislosti mezi hudebními postoji a preferencemi dětí a jejich rodičů. Cílem práce bylo provedení dotazníkového šetření na vzorku populace dětí a jejich rodičů a následné ověření hypotéz. Výzkumu se zúčastnilo 123 žáků 9. tříd základních škol a kvart osmiletých gymnázií, dále pak 94 otců a 120 matek dětí. Vyplněné dotazníky rodičů a dětí byly spárovány a vyhodnocovány ve vzájemných souvislostech. Pracovní hypotézy výzkumu předpokládaly významné ovlivnění dětí ze strany rodičů při sebehodnocení vlastních hudebních schopností, dále působení hudebního vzdělání rodičů na případné hudební vzdělání dětí a nakonec nepřímá ovlivnění hudebních preferencí dětí ze strany rodičů. Výsledky výzkumu naznačují větší spřízněnost v hudebních postojích a zvycích žáků s matkou. Navzdory obecným představám, které předpokládají, že mezi rodiči a dětmi se v oblasti hudby rozprostírá hluboká generační propast, se ukázalo, že rodiče a děti často poslouchají navzájem svou oblíbenou hudbu, nebo alespoň že ji navzájem znají. Přesto se nedá tvrdit, že by v oblíbenosti hudebních žánrů byla mezi rodiči a dětmi přímá shoda nebo automatické přejímání postojů podle vzoru rodičů. Rodiče a děti se výrazně odlišují ve způsobech získávání hudenbích nahrávek; děti hudbu převážně zdarma stahují z internetu, rodiče...
Vlivy sociokulturního okolí na formování hudebních zájmů žáků 2. stupně ZŠ
Mikulová, Radka ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Valášek, Marek (oponent)
Závěr pro hudebněvýchovnou praxi Diplomová práce se zabývá vlivy sociokulturního okolí na formování hudebních zájmů žáků. Na hudební vývoj dětí mají vliv dva faktory - dědičné dispozice a vlohy a dále právě vliv prostředí. Je potřeba neustále vlohy podněcovat k rozvoji, bez toho nemůže ani sebenadanější dítě uspět. Prvním vlivným činitelem je rodina, především v raném věku dítěte, později škola a hudebně výchovný proces. Hudební zájmy dále formují televize a rozhlas, Internet nebo přátelé a vůbec sociální prostředí, ve kterém se člověk pohybuje. V dnešní době mají žáci ve svém volném čase příležitost k různým činnostem. Po škole mohou navštěvovat nejrůznější kroužky, chodit na angličtinu nebo jiný cizí jazyk, vzdělávat se v hudbě nebo jiném oboru, trávit čas u počítače komunikací s kamarády nebo hraním her, dívat se na filmy. Jak zajistit, aby se žáci věnovali zrovna hudebním činnostem? Prof. Václav Holzknecht1 už kdysi napsal, že je potřeba pečovat o to, aby se hudba dostala k lidem včas a vhodně. Že je nutné, aby ji poznali, sblížili se s ní a zamilovali si ji - a toho se dá dosáhnout pouze v dětském a mladistvém věku. K dosažení dobrých výsledků nabízí dvě možnosti: dotovat hudební výchovu dostatečným počtem hodin a sehnat si nebo vychovat dobré kantory. 1 HOLZKNECHT, V. Úvaha o působnosti hudby. In...
Ověření účinnosti Překlenovací učebnice Ladislava Daniela v praxi
Herdegenová, Marta ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Veverková, Jana (oponent)
Autorský abstrakt Ve své diplomové práci jsem se věnovala experimentálnímu ověření účinnosti Danielovy Překlenovací učebnice, která má za úkol srovnat nedostatky a mezery v hudebních dovednostech žáků na druhém stupni způsobené hodinami hudební výchovy na prvním stupni základní školy. Průzkum jsem realizovala v šestých třídách jedné pražské základní školy, kde jsem v tomto roce vyučovala hudební výchovu. Stav hudebních dovedností žáků mě přiměl vyzkoušet Danielovu Překlenovací učebnici a alespoň trochu vrátit hudební výchovu mezi "živé předměty". Před samotným průzkumem jsem provedla vstupní prověrku hudebnosti v experimentální i kontrolní skupině, prostudovala Danielovu metodiku hudební výchovy, učebnice včetně metodických příruček a analyzovala Překlenovací učebnicí a k ní náležící Metodickou příručku. Na základě poznatků z této četby jsem vypracovala plán učiva jednotlivých hodin včetně metodických postupů. Zpočátku kritické chování žáků při "nových" hodinách hudební výchovy se brzy změnilo ve velice aktivní. Žáky hodiny bavily a těšili se na ně. Po každé hodině odcházeli s nějakým novým poznatkem, dovedností, které si hned v následující hodině zopakovali a přidali nové. Dokázali se ztotožnit s učebnicí a pracovat s ní. Po pěti měsících výuky podle Danielovy Překlenovací učebnice mohu tvrdit, že...
Forma jako prostor pro vyjádření hudební myšlenky
Ulrichová, Zuzana ; Nedělka, Michal (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Forma jako prostor pro vyjádření hudební myšlenky Název diplomové práce: Forma jako prostor pro vyjádření hudební myšlenky Abstrakt: Diplomová práce se zabývá hudební formou jako smysluplným prostorem pro vývoj a setkání hudebních myšlenek. Obsahem práce je teoretický popis různých aspektů hudebních forem a základních principů hudebního formování. Součástí je i porovnání několika publikací o hudebních formách s ohledem na možnosti jejich využití hudebními pedagogy. Další část práce se zaměřuje na výzkum, jehož cílem je popsání problematiky výuky hudebních forem v hodinách hudební výchovy na základních školách. Závěrečná část přináší náměty pro práci s tématem hudební forma s využitím tvořivých činností.
Hudebně didaktický a psychologický odkaz Františka Sedláka
Dolejšová, Petra ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
NÁZEV: Hudebně didaktický a psychologický odkaz Františka Sedláka ANOTACE: Práce je věnována životu a dílu uznávaného pedagoga, hudebního teoretika, sbormistra a muzikanta Františka Sedláka. Práce si klade za cíl přinést informace o Sedlákově životě a zmapovat jeho publikační činnost v celé její šíři. Ve svých článcích, odborných studiích a dalších publikacích se František Sedlák věnuje především hudebnímu vývoji dítěte, hudebním schopnostem a dovednostem, hudební psychologii, problému nezpěvnosti dětí a didaktice hudební výchovy na prvním i druhém stupni základních škol. Zvláštní kapitola je věnována vzpomínkám kolegů na tohoto významného pedagoga a na přiloženém CD najdeme téměř kompletní soubor Sedlákových článků publikovaných v různých odborných časopisech a také několik fotografií z jeho života. KLÍČOVÁ SLOVA: František Sedlák, hudební vývoj dítěte, didaktika hudební výchovy na prvním a druhém stupni ZŠ, hudební psychologie, modernizace hudební výchovy, problém nezpěvnosti dětí, hudební schopnosti a dovednosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí97 - 106dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.