Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 110 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
FINANCOVÁNÍ KULTURY Z VEŘEJNÝCH ROZPOČTŮ
Koutná, Kateřina ; Štilec, Jiří (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent)
Cílem této práce je zmapovat problematiku veřejného financování kultury a umění: ne však její praktickou stránku (zdroje financování), ale obecné mechanismy fungování. Stěžejní část práce je věnována přehledu polemik ze světové literatury a tisku o oprávněnosti a důvodech pro či proti veřejné podpoře kultury a umění. V následné analýze se potvrzuje, že na takto komplexní téma neexistuje jednoznačná objektivní odpověď, která by byla nezávislá na postoji mluvčího. Autorka proto druhou polovinu práce věnovala srovnání úrovně veřejné podpory ve vztahu ke kulturní vyspělosti občanů na příkladech států s různými sociálně-politickými kořeny ? a tedy tradicí veřejné podpory kultury a umění (Česká republika, Nizozemsko, Spojené státy americké). Závěrečné srovnání těchto objektivních statistických dat by mělo dát finální odpověď každému, kdo považuje kulturu a umění přinejmenším za věc žádoucí.
Rejchovo pojetí fugy
Havlíček, Vít ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent)
Předmětem této práce je fuga v pojetí Antonína Rejchy. Fugou se Rejcha zabývá ve dvou svých spisech O novém fugovém systému a ve dvou částech Pojednání o vyšší hudební skladbě. V této práci se především věnuji druhému jmenovanému. Vedle překladu do češtiny uvádím i kritický komentář tohoto spisu a následně srovnání obou spisů z různých hledisek, čímž poukazuji na vývoj Rejchova myšlení v oblasti fugy.
Systém sběru dat pro efektivní regulaci štíhlé výroby
HAVLÍK, Jiří
Cílem této bakalářské práce je analýza údajů z výrobního procesu. V praktické části jsou uvedeny postupy tvorby softwarové aplikace, umožňující tuto analýzu. Bakalářská práce se zaměřuje na specifika tzv. "štíhlé výroby" ve firmě Bosch, konkrétně ve výrobním závodě Robert Bosch, s.r.o. v Českých Budějovicích. V teoretické části je daná problematika teoreticky zpracována a jsou v ní formulovány předpoklady pro vytvoření softwarové aplikace pro evidenci a analýzu údajů poskytnutých výrobním procesem. V praktické části bakalářské práce jsou popsány postupy použité při tvorbě konkrétní softwarové aplikace.
Sólový nástroj a orchestr (se zvláštním zřetelem ke klávesovým nástrojům)
Hejnar, Robert ; Kurz, Ivan (vedoucí práce) ; Parsch, Arnošt (oponent) ; Havlík, Jaromír (oponent)
Disertační práce Roberta Hejnara Sólový nástroj a orchestr (se zvláštním zřetelem ke klávesovým nástrojům) se zabývá problematikou vztahu a instrumentace sólového nástroje a orchestru. V úvodních kapitolách práce jsou pojmenována z hlediska akustických parametrů (za použití kategorií základních vlastností tónu) rozhodující kritéria pro instrumentaci sólového nástroje a orchestru, dále typy instrumentálních koncertů a vymezení aspektů vztahu a funkce složky sólové a doprovodné orchest-rální. Na základě rámcových analýz (s akcentem na formu, traktaci sólového nástroje, orchestrální sazbu a zvukovou imaginaci díla) a následné komparaci (po stránce typu formy, prvku kadence, tektonické ambivalence, vztahu a funkce sólové-ho nástroje a orchestru) zástupných reprezentativních koncertantních děl 20. století (K. Penderecki: Koncert pro flétnu a komorní orchestr, A. Parsch: Symfonie-koncert pro lesní roh a orchestr, S. Gubajdulina: ?Offertorium? ? koncert pro housle a orches-tr, S. Prokofjev: Koncert č. 1 Des dur, op. 10, pro klavír a orchestr, L. Fišer: Koncert pro klavír a orchestr, B. Martinů: Koncert pro cembalo a malý orchestr, V. Riedl-bauch: Koncert-bitva pro varhany a orchestr) jsou v závěru práce nastíněny netradiční instrumentální techniky jednotlivých nástrojů hlavních orchestrálních sekcí a nástrojů klávesových využitelné v instrumentaci kompozice pro sólový nástroj a orchestr s ohledem na jejich dynamická, témbrová a technická specifika, včetně dal-ších perspektiv vývoje instrumentálního koncertu jako formálního celku.
Významná díla houslové literatury 2. pol. 20. a počátku 21. století
Veverková, Anna ; Messiereur, Petr (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent) ; Čermák, Lubomír (oponent)
Svou disertační práci na téma Významné komorní skladby houslové literatury 2. poloviny 20. století jsem koncipovala do sedmi kapitol, které jsou obsahově propojené. První z nich pojednává o sólové sonátě a její modifikaci ve vrcholných dílech současnosti. Následují dvě kapitoly analytického charakteru, pojednávající o sólových skladbách L. Beria a P. Bouleze, z užšího pohledu interpreta. Druhý tématický blok je zaměřen na novodobé prostředky v nástrojové kombinaci housle -klavír, v němž jsem se zaměřila na významná komorní díla A. Schnittkeho, G. Crumba a I. Xenakise. Třetí tématický okruh pojednává o komorních skladbách netradičního nástrojového spojení. Na tuto kapitolu navazuje pojednání o jedné z nejzajímvějších skladeb netradiční kombinace, o Kafka Fragmente op.24 pro soprán a housle G. Kurtága. Poslední kapitola zobrazuje praktické užití novodobých interpretačních technik, pomocí dvou zásadních děl skladatelů H. Lachemanna a T. Muraile.
Autentická interpretace barokní varhanní hudby: Josef Seger a jihoněmecká škola
Kohout, Pavel ; Tůma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent) ; Klugarová, Kamila (oponent)
Práce je zaměřena na nejvýznamnějšího českého varhaníka pozdního baroka, pedagoga a skladatele. Práce čerpá ze starých rukopisů a objasňuje nejdůležitější principy pro pochopení a správnou interpretaci tohoto druhu.
Bicí nástroje ve 21. století
Andrlová, Klára ; Mikolášek, Daniel (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent) ; Kopelent, Marek (oponent)
Ve své práci bych se ráda zaměřila na několik děl věnovaných bicím sestavám. Toto odvětví zatím nemá v České republice mezi posluchači příliš velké zázemí a dle mého názoru pro to neexistuje žádný pádný důvod. Skladby pro bicí sestavy mohou stejně tak jako skladby pro melodické bicí nástroje, nebo obecně kterékoliv nástroje, plnit pódia i sály. Pro svou práci jsem si vybrala amerického skladatele Davida Langa a nizozemského skladatele Michela Van der Aa. Ve své práci se pokusím jednotlivá díla těchto autorů rozebrat a zdůraznit konkrétní problémy, které mohou nastat při nastudování. Jelikož na toto téma neexistují publikace v českém jazyce, budu vycházet převážně ze svých vlastních zkušeností se skladbami a ze zkušeností ostatních kolegů z řad studentů hudebních akademií a konzervatoří
Historie, vývoj a uplatnění bicích nástrojů
Sokolov, Oleg ; Vlasák, Vladimír (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent) ; Kopelent, Marek (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na historii, vývoj a uplatnění bicích nástrojů v hudbě klasické i populární. Jsou zde také speciální kapitoly věnované tympánům a etnickým nástrojům. Práce je doplněna slovníkem cizích pojmů a obrázky.
Rejchův spis Ueber das neue Fugensystem
Havlíček, Vít ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Havlík, Jaromír (oponent)
Předmětem této práce je hudebně teoretický spis Antonína Rejchy Ueber das neue Fugensystem. Práce obsahuje faksimile tohoto teoretického díla, diplomatický přepis ze švabachu do moderního písma, český překlad a kritický komentář tohoto spisu. Součástí práce jsou dále analýzy témat a expozic všech fug Rejchova cyklu 36 fug pro klavír, úzce souvisejícího s uvedenou teoretickou prací.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 110 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.