Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 176 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historie učebního předmětu vlastivěda v kontextu dobových osnov s důrazem na období 1918 - 1938
Hloušková, Blanka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Cílem práce je sledovat historický vývoj učebního předmětu vlastivěda na prvním stupni základní školy. Zvláštní důraz je kladen na období první republiky československé (1918 - 1938), kdy se důležitá témata vzdělávání řešila i na stránkách časopisu Školské reformy. V každém období měla vlastivěda jiný cíl a jiný obsah vzdělání. Učební plán se proto liší v hodinové dotaci. Nebylo vždy pravidlem, aby prvouka předcházela vlastivědě a navazovala na ni. V některých historických obdobích dokonce splynula s jinými učebními předměty. Pro porozumění významu tohoto tématu je proto zajímavé porovnání v různých časových obdobích.
Přístupy k rané výuce anglického jazyka v předškolních zařízeních
Ristić, Petra ; Loudová Stralczynská, Barbora (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá aktuálním a zároveň kontroverzním tématem v předškolním vzdělávání, kterým je raná výuka cizích jazyků pro děti v předškolním věku. Cílem práce je nastínit podmínky výuky angličtiny v předškolních zařízeních v České republice (resp. v Praze) a analyzovat a porovnat vybrané metody, podle kterých se zde učí angličtina. Práce je strukturována do teoretické a praktické části. Teoretická část se zaměřuje na ranou výuku jazyků v českém i evropském kontextu, na kurikulární podmínky v ČR, kvalifikaci pedagogů v ČR i individuální specifika dítěte v předškolním věku ve vztahu k ranému osvojováni jazyka. Závěrem shrnuje různé pohledy a výsledky výzkumných šetření v oblasti rané výuky cizích jazyků u dětí v předškolním věku. Cílem praktické části je provést srovnání dvou metod pro výuku angličtiny a mapovat aktuální situaci výuky angličtiny ve vybraných mateřských školách v Praze. Výzkum se zaměřil na výukové metody a jejich zhodnocení, zkušenosti mateřských škol s výukou angličtiny i přínosy a sporné otázky, které se pojí s ranou výukou angličtiny z pohledu ředitelů a rodičů. Šetření zjišťovalo také stanovisko odborníků na ranou výuku jazyků v předškolním věku. Praktická část se skládá ze tří hlavních částí. V první části jsou analyzovány a srovnávány dvě vybrané metody výuky angličtiny (KIKUS...
Relativita známkování na 1. st. ZŠ
Švarcová, Kateřina ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Práce se zabývá relativitou známkování na 1. stupni základní školy se zaměřením na subjektivitu v hodnocení žákovských prací z českého jazyka při použití klasifikace. Teoretická část je zaměřena na hodnocení obecně, respektive na funkce, typy a formy hodnocení. V teoretické části zmiňuji i to, jaké typy hodnocení jsou považovány za kvalitní. Dvě kapitoly jsou věnovány také objektivitě a spravedlnosti v hodnocení. Práce obsahuje i několik odstavců o ukotvení hodnocení v zákoně. Cílem výzkumu je zjistit, zda učitelé interpretují výkon žáka odlišně, a jaká kritéria berou do úvahy. Tím chci upozornit na velkou míru subjektivity při hodnocení známkováním. Učitelům byla předložena stejná simulovaná práce žáka. Jejich úkolem bylo práci opravit a uvést, co mělo vliv na jejich hodnocení, tedy udělenou známku. Pro výzkum byla zvolena metoda polostrukturovaného rozhovoru. Práce potvrdila předpoklad, že hodnocení známkováním je zatíženo velkou mírou subjektivity. Učitelky totiž známkovaly práci velmi rozmanitě a své hodnocení opíraly o různá kritéria. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, známkování, subjektivita, učitelé, kritéria, úskalí
Historický vývoj mateřské školy Švabinského v Havířově na pozadí vývoje regionu
Tkaczyk, Vojtěch ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
1 Historický vývoj mateřské školy Švabinského v Havířově na pozadí vývoje regionu Abstrakt Práce Historický vývoj mateřské školy Švabinského v Havířově na pozadí vývoje regionu má za úkol zmapovat vývoj předškolního vzdělávání spojený se vznikem a výstavbou města Havířova. Pro historický charakter práce je použita historicko-komparativní metoda, analýza a syntéza. Práce ukazuje konkrétní období vzniku města Havířova v letech 1955 až do současnosti, ve kterém se zaměřuje na konkrétní případ - vznik mateřské školy Švabinského, která vznikla v roce 1965. Použitím archivních pramenů je doložen vznik a vývoj města Havířov a vývoj jeho předškolních institucí v letech 1955 do současnosti. Prvořadým pramenem jsou školní kroniky uložené v knihovně mateřské školy Švabinského, dále knihy historického charakteru o Havířově a regionu. Práce poukazuje na konkrétní období této školy, a to její vývoj v letech 1965 - 2016. Práce dále mapuje historický vývoj regionu, zalidněnosti a jeho rozvoj průmyslu, založeného na těžbě uhlí, a tím spojeného zpracování surovin. Klíčová slova Region Těšínsko, město Havířov, vývoj školních institucí, školní legislativa, kronika MŠ, dokumenty MŠ, významné události MŠ.
Historický vývoj školy Bedřicha Hrozného v Lysé nad Labem na pozadí vývoje regionu
Minaříková, Lenka ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Práce se zabývá vývojem školství v obci Lysá nad Labem s přihlédnutím k historickému vývoji města a daného regionu. V práci je popsána rovněž historie města Lysé nad Labem s důrazem na školství. Cílem práce je zmapovat historický vývoj nejstarší lyské základní školy. Hlavními prameny, o které se práce opírá, jsou školní kroniky a pamětní knihy, které uchovává ve svém depozitáři Státní okresní archiv Nymburk se sídlem v Lysé nad Labem. Práce se zabývá historickým vývojem této školy v konkrétním období, a to v letech 1878-1945. Práce je historického charakteru, při její tvorbě byly proto využívány původní prameny a dokumenty archivní povahy. Metodologicky je práce opřena o historickosrovnávací metodu, taktéž analýzu i syntézu. Historická práce není dělena na teoretickou a praktickou část, ale je převážně teoretického charakteru. Klíčová slova: Historický vývoj, základní vzdělávání, primární dokumenty (kroniky, pamětní knihy, dokumentace školy, dobové materiály), zákonné normy, Lysá nad Labem a regionální dějiny.
Aplikace infračervené termografie jako neinvazivní metody posuzování zdravotního stavu koní
Uhlířová, Jana
Tato závěrečná práce je věnována využití infračervené termografie v diagnostice poranění a onemocnění koní. Literární přehled je zaměřen na původ koní a historii jejich pracovního využití. Další kapitoly budou zaměřeny na anatomii zkoumaných částí těla koní, jejich popis a hodnocení, která jsou spojena s riziky onemocnění. Součástí literárního přehledu bude také zmíněn vliv technologie ustájení na zdravotní stav koní. V dalších částech je uveden popis jednotlivých nemocí a poranění, která vykazují zánět nebo zvýšenou lokální teplotu. Výzkum je zaměřen na praktické zkušenosti s touto metodou ve světě a nevlastní skupinu vybraných jedinců, u kterých byly pořízeny snímky jednotlivých částí těla infračervenou kamerou v terénních podmínkách. Získané materiály budou v části výzkumu vyhodnoceny, komentovány odborníkem a srovnány s jinými diagnostickými metodami. Klíčová slova: termografie, onemocnění, poranění, kopyto, končetiny, zánět
Proměna postavení dítěte v rodině a společnosti od roku 1948 do současnosti.
Kropáčková, Alena ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá proměnou dítěte a dětství ve společnosti a rodině v době od roku 1948 po současnost. Celá práce je sestavena chronologicky. V teoretické části je popsán vývoj pohledu na dítě, na rodinu a na instituce, které se starají o vzdělávání dětí a jejich začlenění do společnosti v kontextu historických událostí Československa, později České republiky. V teoretické části je použita hlavně analýza a syntéza, tj. metody, které pomáhají soustředit se na podstatné věci a tyto dále prohlubovat. Nejdříve je zde charakterizována doba od událostí v roce 1945 po současnost. Uvedení do historického kontextu je důležité pro porozumění dalším událostem v dalších kapitolách. Poté je zde rozpracován dopad historických událostí na rodinu. Rodina je odjakživa považována za základ státu a odráží události ve společnosti. Navíc má zásadní význam pro výchovu dítěte. V posledních desetiletích prošla značnými změnami, které jsou v této kapitole popsány. Součástí popisu rodiny je její chod, funkčnost a poslání v desetiletích od roku 1945 po současnost. Navazuje část, kdy je popsáno dítě samotné, respektive pohled na dítě v rozsahu celé společnosti, dopad historických událostí na to, jakým způsobem společnost vnímá dítě a postupné uvědomění práv a potřeb dětí a jejich specifikace. Také je zde popsán...
Architektura školy jako vyjádření pedagogického konceptu
Chudá, Kateřina ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Jaké jsou moderní trendy v architektuře míst určených pro edukaci ve světě a u nás? Takto zní hlavní otázka práce propojující architektonický a pedagogický pohled na prostor určený pro vzdělávání. Toto téma je v české literatuře poměrně opomíjené, nicméně v praxi stále více aktuální. Práce přináší pohled jak na zahraniční, tak české školy, kde zkoumá problematiku současných projektů školních budov, jejich trendy, a zjišťuje, do jaké míry odráží pedagogický koncept dané školy. V teoretické části práce seznamuje čtenáře s pojmy edukačního prostředí, pedagogického konceptu a vymezuje moderní trendy v architektuře škol. Analytická část představuje galerii deseti moderních zahraničních škol a zkoumá vztah architektonického pojetí budovy s pedagogickým konceptem školy. Ve výzkumné části čtenář nalezne devět školských projektů realizovaných v posledních letech. Na základě polostrukturovaných rozhovorů a pozorování v osmi českých a jedné rakouské škole práce dochází k závěru, že většina zkoumaných škol reaguje na měnící se požadavky vzdělávání ve formě míst určených pro relaxaci a míst podporujících osobnostní a sociální rozvoj. Relativně málo zkoumaných architektonických projektů cíleně zohledňuje pedagogický koncept školy, naopak je to často pedagogický koncept, který se přizpůsobuje budově. KLÍČOVÁ...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 176 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.