Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 87 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Živost a dílo Maurice Ravela
Rosík, Alexej ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Kotmel, Bohumil (oponent)
Hudba Maurice Ravela mne zaujala, když jsem studoval jeho Rapsodii pro housle Tzigane. V této práci stručně zhodnotím jeho život a dílo. Podrobněji se věnuji komorní tvorbě a již zmíněné houslové Rapsodii, také orchestrálním skaldbám a instrumentacím skladeb jiných autorů. Na závěr uvádím kompletní přehled díla.
Dějiny orchestru FOK a jeho koncertní mistři
Vrabcová, Monika ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Studie popisuje klikaté cestičky osudu, jimiž se historie orchestru za dlouhá léta ubírala. Přibližuje atmosféru pionýrských začátků, stvoření tělesa v téměř garážových podmínkách, mapuje ?Zlatý věk?, kdy příznivé okolnosti nastavily nejlepší příležitosti k uměleckému rozvoji a budování vynikajícího jména na domácí i zahraniční kulturní scéně. Zmiňuje podrobněji 3 významné organizátorské a dirigentské osobnosti: Dr. Rudolfa Pekárka, Dr. Václava Smetáčka a Jiřího Bělohlávka, jejichž zásluhy byly pro vývoj orchestru klíčové. V kapitole ?Zahraniční zájezdy? se čtenář dozví, jaký až úsměvný vliv měly na podobu zahraničních hostování a pohodlí hráčů politické tlaky komunistické garnitury. Těžištěm pojednání jsou sekce věnované koncertním mistrům. Některé z osobností, jež tento post v orchestru v minulosti zastávaly, poutavě vzpomínají na své působení v orchestru FOK a přibližují svůj vlastní pohled na ideál koncertního mistra. Skrze slova vdovy po Mistrovi, paní Míly Smetáčkové, svůj názor vyjádří i legendární šéfdirigent Václav Smetáček, jemuž se stal FOK osudem na celých 30 let. Závěr práce poodkrývá současnou situaci s výhledem do budoucnosti a nevšední dramaturgické i marketingové nápady, jimiž se orchestr snaží čelit nepřízni dnešní doby, macešské ke své vlastní kultuře.
Louis Spohr
Hložková, Hana ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Snítil, Václav (oponent) ; Štraus, Ivan (oponent)
V roce 2004 jsem se zúčastnila soutěže Louise Spohra ve Weimaru, což mě inspirovalo ve výběru tématu práce. Skladby Louise Spohra nebývají u nás často ke slyšení, stejně tak pramálo se o něm dá v našem jazyce dočíst. Přitom tato osobnost dala hudebníkům a orchestru čísla v partituře pro lepší orintaci a houslistům podbradek a změnu číslování poloh na dodnes používaný způsob.
Franz Schubert - houslová literatura a její interpretace
Týml, Martin ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Messiereur, Petr (oponent) ; Panochová, Jarmila (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se zaměřil na osobnost hudebního skladatele Franze Schuberta. V úvodu seznamuji čtenáře s důvodem, proč jsem si vybral k detailnímu prozkoumání právě jeho houslové dílo. První kapitola se věnuje skladatelovu životu, snažím se vyzdvihnout jen ta nejdůležitější fakta, aby nebyl životopis příliš rozsáhlý. Druhá kapitola s vnitřním členěním na podkapitoly obsahuje popisy jednotlivých děl, jejich charakteristiky a stručný náhled na jejich formu. Ve třetí kapitole se nejprve věnuji problematice interpretace Schubertova díla obecně, poté přináším čtenářům svůj vlastní názor na herní styl jednotlivých interpretů v rámci srovnání jejich nahrávek. Kromě poznámkového aparátu a soupisu bibliografie obsahuje tato práce ještě obrazové přílohy.
Karel Korecký
Kubeček, Jiří ; Kotmel, Bohumil (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Tématem mojí práce je osobnost Karla Koreckého, houslisty a zejména významného houslového pedagoga, který strávil celý život působením v jihočeském Táboře. Ve čtyřech kapitolách své práce popisuji Koreckého život i práci. V první části se soustředím zejména na jeho životní osudy a uměleckou práci povšechně, kterou detailněji popisuji v následujících kapitolách. Nejprve jeho působení pedagogické,které bylo jeho hlavní životní náplní a dále jeho práci interpretační, dirigentskou a kompoziční.
Vliv jazzu na evropskou tvorbu 20.století
Žák, Josef ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Kotmel, Bohumil (oponent) ; Hůla, Pavel (oponent)
Tato práce pojednává o jazzu jako prostředku k novým výrazovým možnostem pro evropskou tvorbu dvacátého století. Snažil jsem se dopátrat příčiny, proč se jazz stal světově proslulým žánrem a ovlivnil veškeré hudební dění v Evropě. Ve druhé části se blíže zabývám Sonátou pro housle a klavír č.1 Bohuslava Martinů a všímám si vlivu jazzu na tuto skladbu.
Chamber music of Antonín Dvořák in unusual instrumentaly combinations
Slimáková, Zuzana ; Pazdera, Jindřich (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (oponent) ; Kotmel, Bohumil (oponent)
Anotácia Druhým najvlastnejším Dvořákovým odborom je komorná hudba bohatá počtom, vzácnymi hodnotami myšlienkovými a majstrovským vypracovaním. V tomto neprebernom množstve diel sa skvejú skladby, ktoré som vybrala na základe svojho presvedčenia o ich hodnote a s úmyslom niečo o nich napísať. Neuvádzam rozbory diel; boli by zdĺhavé a nie sú jadrom mojej práce, ktorá poukazuje na všeobecný prehľad Dvořákovho života, keď písal tieto komorné diela, na podmienky, za ktorých žil, za ktorých sa menil svet, čo nepriamo doliehalo určite aj na jeho myslenie. V Dvořákovom diele bez jedinej výnimky nájdeme slovanské znaky či už v malodike, rytmike, inštrumentáci alebo harmonických prvkoch. Vo vybraných dielach som hľadala tieto znaky a uvádzam ich v ukážkach. Tiež vydania skladieb, t.j. vydavateľské správy ma zaujali pôvodným znením a malými odchýlkami od autorovho rukopisu. V závere uvádzam niekoľko pohľadov od známych autorov na význam Dvořákovej hudby a tvorby.
Fantazie a tvořivost v počátcích výuky hry na housle
Mašlaňová, Magdaléna ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Kotmel, Bohumil (oponent) ; Pazdera, Jindřich (oponent)
Tato práce se zabývá fantazií a tvořivostí v počátcích výuky hry na housle. Je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se zabývá představivostí, fantazií a dětskou hudební tvořivostí z hlediska psychologie, další kapitola obsahuje pojednání o důležitých rysech osobnosti pedagoga. Třetí kapitola je věnována některým problémům při výuce a otázkám spolupráce s rodiči. Další kapitola představuje podněty a nápady, vycházející ze zkušeností učitelské praxe. Poslední kapitola ukazuje, jakým způsobem může být zpracováno téma rozvíjení dětské fantazie ve skladbách pro začínající houslisty. Práce obsahuje konkrétní ukázky, příklady a poznámky pod čarou.
Pojednání o smyčci
Kramperová, Iva ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Hůla, Pavel (oponent) ; Matoušek, Bohuslav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá především vývojem Smyčce od jeho úplných počátků až po dnešní podobu, představuje osobnosti, které měly pro tento vývoj zásadní význam, zmiňuje se též o osobnostech současného českého smyčcařství. Druhá část práce pojednává o materiálech pro výrobu smyčců a obsahuje i technické parametry smyčců pro jednotlivé smyčcové nástroje.
Srovnání některých principů techniky levé ruky z pohledu houslových škol 20.(21.)století
Novák, Jiří ; Štraus, Ivan (vedoucí práce) ; Hůla, Pavel (oponent) ; Panocha, Jiří (oponent)
Tato práce se zabývá srovnáním některých technických principů levé ruky. Jako základ mně posloužily vybranné metodiky dvacátého století. Jsou to houslové školy autorů Jana Mařáka, Carla Flesche, Josefa Micky, Ivana Galamiana, Emila Kamilarova a Jindřicha Pazdery. Při jejich srovnávání jsem postupoval chronologicky. Práce se skládá ze čtyř kapitol, přičemž každá se věnuje jednomu technickému problému. Závěr je shrnutím a rekapitulací celé problematiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 87 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.