Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Framework ROS a jeho využití s ohledem na pohony
Starý, Vojtěch ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá frameworkem ROS a jeho využitím. Software ROS je operačním systémem používaným při řízení robotů. Podstatou této práce je stručný popis frameworku ROS, postup vytvoření a zprovoznění vlastního robota a vyzkoušení robota na definovaných úkolech. Prvním úkolem je mapování simulovaného prostředí a druhým autonomní navigace v simulovaném prostředí. Střední část se zabývá pohony.
Turtlebot v rámci frameworku ROS
Bartoš, Pavel ; Šoustek, Petr (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvoření modelu Turtlebota a jeho následné otestování v prostředí Gazebo. Práce představuje sérii algoritmů, které simulují pohyb robota a jeho orientaci ve zvoleném prostoru. Vytvořené řešení poskytuje robotu, na základě dat ze senzoru, schopnost vytvoření bezkolizního kurzu. Přínosem této práce je přiblížení frameworku ROS a pochopení jeho zákonitostí.
Návrh modelu robotického hada
Levek, Martin ; Matoušek, Radomil (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh modelu robotického hada, simulace jeho pohybu a analýza získaných dat. Detailně popíšeme postup práce a zhodnotíme výsledky.
Návrh modelu kvadrokoptéry
Provazník, Marek ; Cejpek, Zdeněk (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem modelu kvadrokoptéry ve frameworku ROS (Robot Operating System) s použitím simulačního prostředí Gazebo a RViz. Obsahuje stručnou rešerši o dronech jako takových, dynamice pohybu kvadrokoptéry a základy frameworku ROS. Praktická část se zaměřuje na zdrojový kód prostředí a modelu, ovladače motorů a řízení kvadrokoptéry.
Návrh koncového efektoru robotu
Stoszek, Šimon ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaobírá tématikou robotických koncových efektorů, konkrétně manipulačními koncovými efektory a přináší jejich základní přehled. Cílem této práce je návrh, konstrukce a programování tříprstého manipulačního koncového efektoru. Koncový efektor je navržen s využitím stavebnice ROBOTIS Premium, především servomotorů Dynamixel, senzoriky a dílů Bioloid, a dílů vyrobených pomocí aditivní technologie 3D tisku. Toto tříprsté chapadlo je možné používat ve dvou konfiguracích: centrické pro uchopování sférických předmětů a paralelní pro uchopování cylindrických předmětů. Funkce tohoto koncového efektoru byla úspěšně experimentálně ověřena. Hlavními benefity tohoto chapadla je schopnost přizpůsobit se tvaru a velikosti uchopovaného předmětu a samostatně zahájit jeho úchop.
Aplikace hledání cesty v počítačové hře
Tihlařík, Miroslav ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Dobrovský, Ladislav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem a porovnáním různých mapových sítí a algoritmů vyhledávání cest používaných v prostředí videoher.
Programování Arduino pomocí Matlab/Simulink
Bartoněk, Jan ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Obsahem této bakalářské práce je rešerše možností programování mikrokontrolerů Arduino prostřednictvím programu Matlab/Simulink. Součástí práce je také stručná rešerše platformy Arduino. Dále byly vytvořeny a popsány dvě praktické úlohy, které mohou sloužit k edukativním účelům. První z nich je aplikace demonstrující využití DHT22 senzoru, vytvořená pomocí App Designeru, což je součást Matlabu. Druhá úloha reprezentuje regulaci polohy levitujícího tělesa v trubici s využitím Simulinku. K oběma úlohám byla vytvořena demonstrační videa a popis, který je součástí této práce.
Analýza robotických stavebnic
Šemora, Petr ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Lacko, Branislav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá vícekriteriální analýzou a popisem robotických stavebnic z hlediska možnosti využití pro přípravu žáků základních a středních škol k odbornému studiu robotiky.
Urychlení výpočtu gramatické evoluce pomocí metody "Kernel trick"
Kučerová, Anna ; Hůlka, Tomáš (oponent) ; Ošmera, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá popisem evolučních algoritmů, konkrétně pak gramatické evoluce, která je implementována do optimalizačního programu PonyGE2. Dále popisuje princip jádrové metody.
Vizualizace modelu ve virtuální realitě
Cmajdálka, Ondřej ; Dobrovský, Ladislav (oponent) ; Hůlka, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá fenoménem zvaným virtuální realita, jeho historickým vývojem a v dnešní době používanými technologiemi. Dále se věnuje herním enginům, jejich historii a struktuře. Praktická část práce popisuje návrh a tvorbu prostředí pro virtuální realitu. Navržené prostředí demonstruje vybrané vlastnosti herního enginu, které z něj činí vhodný nástroj k vývoji prostředí pro virtuální realitu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.