Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 93 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozšířený binární Golayův kód
Uchytilová, Vendula ; Drápal, Aleš (vedoucí práce) ; Hora, Jan (oponent)
Tato práce pojednává o třech konstrukcích rozšířeného binárního Golayova kódu G24. První konstrukce vychází z projektivní roviny řádu čtyři. Z ní je vybudován Steinerův systém (5, 8, 24). Lineární obal jeho bloků tvoří lineární binární [24, 12, 8] kód C. Každý binární [24, 12, 8] kód je izomorfní kódu C, který se nazývá rozšířený binární Gola- yův kód G24. Druhá konstrukce využívá takzvaný Miracle Octad Generator (MOG). Všechna MOG-slova váhy osm tvoří také Steinerův systém (5, 8, 24). Třetí konstrukce využívá nestrannou kombinatorickou hru Mogul. Pomocí jejích P-pozic lze vytvořit li- neární binární [24, 12, 8] kód. Určení jeho parametrů usnadní skutečnost, že se jedná o lexikografický kód. 1
Varhany v instrumentálních komorních obsazeních v české tvorbě po roce 1945
Čechová Sítková, Linda ; HORA, Jan (vedoucí práce) ; HAVLÍK, Jaromír (oponent)
Disertační práce ?Varhany v instrumentálních komorních obsazeních v české tvorbě po roce 1945? se zabývá příslušnou konkrétní hudební tvorbou spadající do této oblasti. Obsahuje nejen přehled naprosté většiny kompozic tohoto charakteru, ale zvláště podrobnější komentáře a analýzy jednotlivých děl se zřetelem na interpretační praxi. Základní rozvržení vychází z kapitol, z nichž každá se věnuje jiné nástrojové kombinaci. Rozvíjí se v nich otázky výhodnosti i nevýhodnosti různých nástrojových spojení. Názvy kapitol jsou: Nástin vývoje komorní hry s varhanami, Varhany a žestě, Varhany a bicí nástroje, Varhany a dřevěné dechové nástroje, Varhany a smyčcové nástroje, Varhany a recitace, Varhany a klávesové nástroje, Varhany a harfa, Varhany a syntetizér. Poslední kapitola je věnována pouze přehledu kompozic, jejichž notové materiály nebyly dohledány nebo ověřeny. Práce vychází z důkladného prozkoumání uvedených notových materiálů a osobní korespondence s autory. Cílem je uvést danou problematiku ve větší povědomí a prospět tím i k častějšímu provádění kompozic, které nejsou příliš známé.
Aplikace na správu projektů pro SAP NetWeaver Portal
Pavlovský, Roman ; Šlajchrt, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hora, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem aplikace na podporu řízení projektů, která je integrovaná v prostředí SAP NetWeaver Portal. Zaznamenává celý vývojový cyklus aplikace od sepsání cílového konceptu, analýzy řešení až po faktický vývoj aplikace a popis fáze testování. Jsou zde vystihnuty základní principy týmové spolupráce a technologické aspekty propojení technologií Adobe Flex (uživatelské rozhraní aplikace), Java technologie (aplikační server, v certifikovaném řešení od společnosti SAP) a databáze Oracle (úložiště dat). Zároveň je čtenář upozorněn na klíčové problémy, které se řešily v průběhu realizace.
Pražská varhanická škola
Steyer, Jan ; Popelka, Josef (vedoucí práce) ; Hora, Jan (oponent)
Tato práce zabývající se Pražskou varhanickou školou se snaží svému čtenáři předložit přehledný popis tohoto důležitého českého hudebního ústavu 19.století. Zároveň si klade za úkol alespoň částečně doplnit chybějící mezery v odborné hudební literatuře zabývající se tímto tématem. I přes snahu o ucelený obraz se tedy spíše zaměřuje na fakta méně známá, či obtížněji dohledatelná. Z těchto důvodů se tato práce úmyslně nevěnuje světově proslulým osobnostem českého hudebního života, jejichž jméno je sice s Varhanickou školou spojeno, ale o nichž bylo napsáno již mnoho jiné literatury a tudíž není problémem tyto informace vyhledat jinde. Vzhledem k omezenému rozsahu se tato práce také nedá označit za naprosto vyčerpávající a zájemcům o podrobnější znalosti stran této problematiky spíše nabízí jakýsi rámcový přehled vhodný k dalšímu bližšímu výzkumu.
Štefan Németh-Šamorínsky: Life and Work of Art
Flamíková, Eva ; Tůma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hora, Jan (oponent)
Slovensko začiatkom 20. storočia zažívalo isté profesionálne hudobné narodenie. Vyrastajú prví nádejní skladatelia a interpreti. Centrom slovenskej kultúry sa stáva ešte stále málo známa Bratislava. Ich úloha bola Ťažká, začínali akoby z ničoho z malou podporou niekolkých vzdelaných učitelov. Napriek týmto okolnostiam dali smerovanie vlastnej slovenskej národnej tvorbe a hudobnému štýlu. Jednou z významných osobností, ktorú v tejto práci budem spomínať a na jej dielo sa zameriam je Štefan Németh Šamorínsky. Stal sa žiakom Alexandra Albrechta, ktorý objavil vrodený mimoriadny talent. Béla Bartok, budapeštiansky hudobný majster a skladatel pomohol mladému nádejnému Némethovi ako v oblasti hry na organ tak po stránke kompozičnej. Jeho hudobný rast a dielo sa spája s mestom Bratislava, kde bol ako organista v dóme sv. Martina a neskor ako šéf dirigent zboru. Jeho cit pre hudbu je neopakovatelný, zakladá nový zbor a orchester a skladá skladby až do vrcholného diela Bratislavskej omše. V tejto práci je zachytený jeho hudobno-osobnostný rast s vystihnutou spoločenskou atmosférou mesta Bratislavy. Dúfam, že aj touto prácou sa stane osobnosť ešte málo známeho Štefana Németha čitatelom bližšia a jeho príklad bude impulzom hudobnej obnovy na Slovensku.
Position of the Slovacˇs organ music in 17th and 18th century
Kevická, Kamila ; Tůma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Tůma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hora, Jan (oponent) ; Popelka, Josef (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám historií a vývojem slovenského varhanářství a skladatelskou varhanní tvorbou na Slovensku v 17. a 18. století.
Hudební analýza sonáty "94.žalm" Julia Reubka
Marešová, Jiřina ; Tůma, Jaroslav (vedoucí práce) ; Hora, Jan (oponent)
Tato práce se podrobně věnuje hudební analýze Sonáty "94. žalm" Julia Reubka. Hlavní důraz klade na práci s tématem i jednotlivými motivy a popisuje harmonický průběh skladby. Obsahuje také informace o biblickém mottu díla a o různých vydáních, které dílo prezentují. Kromě toho poskytuje základní údaje o životě autora a jeho rodinném zázemí.
Josef Prediger
Hanuš, Michal ; Hora, Jan (vedoucí práce) ; Popelka, Josef (oponent)
Práce se zabývá dílem významného varhanáře 19. století Josefa Predigera. Přihlédnuto je především k tvorbě jeho předchůdců, rodu Tauchmanů. Ti byli podobně jako později Prediger významní v 17. a 18 století. Práce může pomoci varhaníkům, kteří hrají na historické nástroje a chtějí poznat styl práce tohoto varhanáře, jeho dispoziční zásady a zvukové principy. Součástí práce je i výčet nástrojů v regionu Podkrkonoší a Liberecka. Uvedeny jsou také některé významnější dispozice varhan. Zdůrazněn je také vliv ceciliánské reformy na stavbu varhan.
Náměty pro rozvoj varhanní improvizace
Steyer, Jan ; Popelka, Josef (vedoucí práce) ; Hora, Jan (oponent)
Bakalářská práce Náměty k rozvoji varhanní improvizace je, jak název napovídá, souhrnem podnětů, které se snaží být inspirací pro zdokonalení varhanního improvizačního umění. V žádném případě proto na ni nelze nahlížet jako na plnohodnotnou učebnici varhanní improvizace. Naopak už počítá se čtenářem obeznámeným alespoň s improvizačními základy. Práce sestává ze čtyř na sebe navazujících tématických okruhů. První se zabývá improvizací melodické linky, druhý harmonií, následuje okruh věnovaný kontrapunktické práci a nakonec pojednání o uspořádání improvizace z hlediska formální stavby. Každý z těchto tématických okruhů je tvořen samotnými náměty, jež jsou opatřeny hudebními příklady a úkoly určenými pro čtenáře. Práce klade důraz na vlastní estetické cítění improvizátora, na komunikativní aspekt hudby a upřednostňuje soudobé hudební vyjadřovací prvky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 93 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.