Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 103 záznamů.  začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova k hodnotám prostřednictvím metody Persona Dolls
Lišková, Kateřina ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vondřičková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá metodou Persona Dolls, která rozvíjí postoje a hodnoty dětí, především se zaměřuje na rozvoj empatie, kreativity, zdravého sebevědomí, pozitivního hodnocení ostatních a prosociálních forem chování. Teoretická část se zaměřuje na popis kurikulární reformy a celkové charakteristiky kurikulárních dokumentů, zejména pak Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V teoretické části se především zaměřuji na metodu Persona Dolls z hlediska teoretických zásad, cílů, způsobu jejího využití a přínosů, ale i z hlediska úskalí, která mohou při práci s ní nastat. Analyzuji zde také metodu z pohledu kurikulárních dokumentů jako možný nástroj pro rozvoj klíčových kompetencí. Dále se zabývám emoční inteligencí a emočním vývojem žáků mladšího školního věku, popisem hodnot a emocí. Dále se zabývám konceptem hodnotového vzdělávání sestry Cyril Mooney. Obě metody navzájem porovnávám a vyhledávám možnosti propojení metody Persona Dolls se strategiemi používané v hodnotovém vzdělávání. Výzkumnou část tvoří akční výzkum, ve kterém sleduji zejména rozvoj empatie a komunikativní kompetence u žáků mladšího školního věku prostřednictvím metody Persona Dolls doplněné o systém dalších setkání a aktivit pro lepší efektivitu metody. Za pomocí reflektivního cyklu popisuji plánování...
Skupinová reflexe Wanda jako nástroj profesního rozvoje učitelů
Ciarkowska, Agnieszka ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce si klade za cíl analyzovat metodu Wanda jako efektivní nástroj pro profesní rozvoj učitelů. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část charakterizuje, jaké aspekty ovlivňují profesní vzdělávání učitele a popisuje jeho fáze, procesy, formy a podmínky, které učitelé nyní mají. Analyzuje a porovnává dostupné profesní standardy v kontextu profesního rozvoje a diskutuje přínosy reflexe pro profesní rozvoj. Analyzuje skupinovou reflektivní metodu Wanda vycházející z doceňujícího výzkumu a přístupu bálintovské skupiny jako vhodný nástroj profesního rozvoje. Praktická část zkoumá, jaké jsou přínosy a úskalí metody Wanda a jaké podmínky jsou nutné k její realizaci. Dostupná data získaná z dotazníků a rozhovorů porovnává z perspektivy facilitátorů, účastníků - učitelů a účastníků - studentů. Na základě dat z ohniskových skupin popisuje, jaké podmínky jsou potřebné pro rozšíření metody Wanda mezi učitele a definuje podmínky, které je potřeba zajistit, aby bylo možné tuto metodu realizovat v rámci oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, Pedagogické fakulty, Univerzity Karlovy. V závěru praktické části jsou diskutovány výsledky výzkumného šetření. Nejčastěji zmiňovaný přínos, který uvedly všechny skupiny, byl podpora a pocit sounáležitosti. Za úskalí považovala skupina...
Spolupráce učitele s rodiči žáka v 1. a 2. ročníku ZŠ
Netřebová, Jana ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
1 ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce mezi rodinou a školou v prvních letech školní docházky. V teoretické části jsou představeny obavy a očekávání, se kterými vstupují rodiče i učitelé do 1. třídy, a dále různé druhy a formy spolupráce. Teoretická část této práce čerpá poznatky z české literatury, ale opírá se také o zahraniční odborné publikace. V některých případech jsou oba prameny porovnávány. V návaznosti na teoretickou část je vystavěna část praktická, která formou akčního učitelského výzkumu vychází z vlastní praxe autorky. Kromě samotného výzkumu jsou zde představeny různé formy spolupráce školy a rodiny, které jsou zároveň doplněny o zpětnou vazbu rodičů. KLÍČOVÁ SLOVA spolupráce, komunikace, škola, rodiče, partnerství
Podpora inkluzivního vzdělávání v programu Začít spolu
Dimelisová, Kristina ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce se detailně věnuje inkluzivnímu vzdělávání v programu Začít spolu, konkrétně se záměrem zjistit, jaké prostředky a opatření program Začít spolu využívá na podporu inkluzivního vzdělávání. Teoretická východiska jsou zaměřena na vymezení klíčových znaků inkluzivního vzdělávání, popis vývoje v zahraničí i v České republice a na ilustraci finského vzdělávacího systému jako dobrého příkladu z praxe. Dále se práce zabývá stručnou charakteristikou programu Začít spolu a porovnáním jeho hlavních zásad s inkluzivními principy. Pro hlubší vhled do inkluzivního vzdělávání je velká část práce věnována analýze hlavních aspektů současné legislativy na podporu inkluzivního vzdělávání, jejíž součástí je vyhodnocení podpůrných opatření na základě odborné literatury. V souvislosti s tím se stala podpůrná opatření předmětem zájmu výzkumné části. Z tohoto důvodu bylo v praktické části realizováno výzkumné šetření s cílem zmapovat systém podpůrných opatření na vybrané základní škole s programem Začít spolu a stanovit určitá doporučení pro zavedení funkčního inkluzivního vzdělávání pro ostatní školy. Pro toto výzkumné šetření byly zvoleny polo-strukturované rozhovory a případové studie žáků jako konkrétní příklady úspěšného inkluzivního vzdělávání. Data zjištěná v rámci výzkumu prokázala, že poskytování...
Možnosti využití muzikoterapie v rámci primárního vzdělávání
Bezoušková, Tereza ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
V diplomové práci si kladu za cíl využít technik muzikoterapie jako prostředku ke zmírnění projevů poruch pozornosti. Dále se v práci zabývám aplikací těchto aktivit k začlenění vybraných žáků do kolektivu. Také se soustředím na to, jak muzikoterapie napomáhá k osobnostnímu a sociálnímu rozvoji žáka. V teoretické části představuji pojem Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, jakožto jednu ze zásadních proměn primárního vzdělávání v rámci kurikulární reformy. Rovněž se v této kapitola zabývám tématem inkluze, podpůrných opatření a klíčových kompetencí. Dále v této části věnuji pozornost muzikoterapii, jejím metodám, směrům a možnostem využití v rámci hudební výchovy. V kapitole Specifické poruchy pozornosti, učení a aplikace muzikoterapie v rámci reedukace nabízím představení specifických poruch, přičemž se podrobněji zaměřuji na ADHD, ADD, dyslexii a mutismus. Poukazuji také na využití metod muzikoterapie jako reedukačních prostředků a nabízím spektrum muzikoterapeutických her, které jsou ve výzkumné části prakticky vyzkoušeny. Ve výzkumné části se zabývám praktickou aplikací muzikoterapeutických aktivit v rámci vyučovacích hodin. Aktivity jsou sjednoceny do tematických celků, přičemž každá z nich je individuálně upravena pro žáka se specifickou poruchou. Jednotlivé potřeby a cíle...
Asistent pedagoga na I. stupni ZŠ
Křehlová, Jana ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou spolupráce učitele s asistentem pedagoga. V úvodu teoretické části se práce zabývá pojmem integrace, inkluze a inkluzivní vzdělávání. Dále také současnou legislativou ustanovující funkci asistenta pedagoga, kvalifikačním a osobnostním předpokladům asistenta pedagoga a z toho vyplývajícími riziky funkce asistenta pedagoga na základní škole. Všechny tyto informace vztahující se k tématu asistent pedagoga na I. stupni ZŠ jsou podkladem pro výzkumnou část práce, která je prováděna pomocí kvalitativního výzkumu. Výzkum je realizován na jedné vybrané fakultní základní škole v Praze. Empirická část práce mapuje příklady dobré praxe, formy spolupráce učitele a asistenta pedagoga, systém podpory na vybrané škole pomocí materiálů poskytnuté školou a věnuje se také zmapování úskalí, která vyplývají ze spolupráce asistenta pedagoga a učitele. Podklady pro výzkumnou část byly zpracovávány pomocí dotazníků s otevřenými otázkami, polostrukturovaným rozhovorem s ředitelem školy a také pozorováním a zúčastněným pozorováním přímo ve vyučovacích hodinách konkrétních učitelů a asistentů pedagoga. Všechny tyto metody sběru dat jsem použila ke stanovenému cíli práce, kterým bylo vytvoření souboru doporučení, která pomohou vybrané škole zefektivnit a zkvalitnit fungování spolupráce...
Využití portfolia pro sebehodnocení žáků ve 3. ročníku ZŠ
Veverková, Andrea ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o využití portfolia pro sebehodnocení žáků ve třetím ročníku, které by mělo plnohodnotně sloužit k běžné diagnostice ze strany učitele a dále by mělo plnit funkci zpětné vazby pro žáka a rodiče při sledování jeho výsledků a pokroků. Teoretická část práce se zabývá vymezením pojmu sebehodnocení a práce s ním v jeho širším kontextu, zejména ve vazbě na hodnocení žáků a diagnostickou činnost učitele. Cílem diplomové práce je na základě teoretických poznatků a výzkumných dat navrhnout a zavést taková opatření, která by posunula stav již existujícího portfolia a sebehodnocení na kvalitativně vyšší úroveň jak po stránce obsahové, tak i v samotném po stránce obsahové i v samotném způsobu práce s ním. Pro dosažení stanoveného cíle byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, která je vymezena a interpretována ve výzkumné části práce. Klíčová slova: sebehodnocení, žák, hodnocení, individualizace, kritéria, motivace, portfolio žáka, zpětná vazba, zapojení rodičů Abstract This dissertation work deals with the use of a third-grade self-assessment portfolio for students, which should be used for normal diagnostics by the teacher and should serve as a feedback for students and also for parents in monitoring their results and progress. The theoretical part deals with the definition of the...
Podpora školní připravenosti v posledním ročníku mateřské školy.
Mlynářová, Markéta ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Tématem bakalářské práce je podpora školní připravenosti v posledním ročníku mateřské školy. Práce je dělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá obdobím předškolního věku a jeho charakteristikou. Dále jsou definovány pojmy školní připravenost, školní zralost, zápis do prvního ročníku mateřské školy, odklad školní docházky a jeho důvody. Je popsána a analyzována pedagogická diagnostika, její metody a možnosti podpory dětí s odkladem školní docházky v mateřské škole. Praktická část je realizována výzkumným šetřením možných způsobů pedagogické diagnostiky k ověření předpokladů dítěte před zahájením povinné školní docházky. Součástí práce jsou tři případové studie dětí s odkladem povinné školní docházky, ve kterých jsou zohledněna navrhovaná doporučení pedagogicko-psychologické poradny pro vytvoření plánů pedagogické podpory, které směřují k celkovému rozvoji dítěte.
Markovo evangelium v českých překladech Bible
Vondráček, Robert ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Resumé Tato práce se zabývá Evangeliem podle Marka sepsaným v 1. století našeho letopočtu a sledovala 3 základní cíle: vliv překladatelské činnosti na srozumitelnost textu, kvalitu čtenářského zážitku a pedagogické zásady a metody obsažené v evangeliu. Pro ověření srozumitelnosti textu a kvality čtenářského zážitku byla zvolena 3 témata: krátký a dlouhý závěr evangelia, výskyt tetragrammata a práce se slovem "duch", který se v evangeliu vyskytuje ve více významech. Krátký či dlouhý závěr (v některých případech obojí) uvádějí všechny citované překlady. Pro čtenáře je to jistě přínosné, protože mu to dovolí nahlédnout do historie biblických rukopisů. Přestože tyto závěry nelze ověřit jako Markovo dílo, tak s jeho spisem nejsou v rozporu a pouze ho drobně doplňují v souladu se zprávou v evangeliích Matouše, Lukáše a Jana. Těžištěm této práce je otázka tetragrammata v Markově evangeliu v případech, kdy Marek cituje z Hebrejských Písem. Vzhledem k tomu, že v Novém zákoně se výraz Pán vztahuje jak na osobu Boha, tak na Ježíše, je pro čtenáře jistě vhodnější, aby tyto osoby od sebe byly v textu jasně odděleny, a to nejlépe odlišným pojmenováním. Navíc, v citovaných pasážích z Hebrejské části Bible se prokazatelně objevoval JHVH a máme důkazy o tom, že v Kristově době se běžně používal jak v psané, tak v mluvené...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 103 záznamů.   začátekpředchozí70 - 79dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.