Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 215 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chyba převodu u čelního ozubení s přímými zuby
Bartošová, Daniela ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá oblastí stanovení statické chyby převodu u čelního ozubení s přímými zuby. Problematika chyby převodu je v dnešní době velmi diskutovaným tématem v oblasti vzniku vibrací a hluku. V první části této práce jsou popsány teoretické předpoklady týkající se této problematiky. Tyto teoretické předpoklady jsou následně uplatněny při parametrickém návrhu čelního ozubení s přímými zuby a dále při samotném měření chyby převodu. V práci je detailně popsán postup návrhu parametrického modelu sestavy ozubených kol a deformačně napěťová analýza. Tyto náležitosti jsou nutné pro výpočet chyby převodu. Závěrem práce jsou prezentovány dosažené výsledky statické chyby převodu při různých zátěžných stavech, změnách osových vzdáleností a výškových modifikacích tvaru zubů. Problém byl řešen výpočtovým přístupem pomocí CAD programu Creo Parametric a MKP programu Ansys Workbench a Ansys Mechanical APDL.
Design of gearbox for electric vehicles
Košík, Matej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
This diploma thesis deals with designing electric vehicle gearbox. Gearbox should serve as virtual replacement for actual transmission of VW ID.3 EV. Designed gearbox has two gears. In the first section there is an extensive search processed of drivetrain and transmission of battery electric vehicles. Next section contains choice of transmission concept and analyses solving of individual structural nodes – gear wheels, band breaks (components that engage individual gears), carriers, shaft, bearing. In the conclusion of diploma thesis, the two-gear planetary transmission is evaluated.
Deformačně napěťová analýza zubové spojky
Vondra, Róbert ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práca pojednáva štúdiu ohľadom kontaktnej analýzy korunových zubových spojok počas simulácie ich pracovných podmienok. Zubové spojky sú vďaka svojim tvarom zubov na vonkajšej strane ozubenia schopné prenášať vysoký krútiaci moment aj pri nesúosovosti vstupného a výstupného hriadeľa. Z tohto dôvodu je nutné správne navrhnúť tvar ozubenia. Z podstaty použitia zubových spojok plynie široký rozsah pracovných otáčok a prenášaných zaťažení. To môže spôsobovať rad problémov pri nesprávne zvolených parametroch. K najvýznamnejším z nich patrí vznik vibrácii pri zábere ozubenia, sprevádzané hlukom a nadmerným zaťažovaním pripojených komponentov, ako sú hriadele a ložiská. Aj pri použití najmodernejších trendov v oblasti vývoja ozubenia, nie je možné dokonale obmedziť nerovnomernosti chodu. Z tohto dôvodu je nutné už pri návrhu eliminovať cesty, ktorými sa vibrácie šíria. K posúdeniu správneho návrhu ozubenia zubových spojok sa často využívajú technické experimenty, ktoré sú neefektívne a finančne náročné. Za týmto účelom je navrhnutý výpočtový prístup riešenia problematiky popísania kontaktného tlaku na zuboch spojky pri rôznych vychýleniach a zaťaženiach. Model pomáha pochopiť rozloženie kontaktného tlaku pri pracovnom režime vychýlenia a jeho chovanie v rámci rotácie zubovej spojky. Úvodná časť práce pozostáva zo súčasného stavu poznania zubových spojok a popisu problematiky rozloženia zaťaženia pri účinkoch uhlového vychýlenia, krútiaceho momentu a trenia. V následnej pasáži sú rozpísané tri možné prístupy k problému a to analytický, experimentálny a výpočtový. Práca neskôr ponúka popis a tvorbu dvoch rozdielnych výpočtových modelov, líšiacich sa v inej geometrii tvaru zuba na náboji aj puzdre spojky. Každá geometria bola vystavená rozdielnemu záťažovému momentu, vychýleniu náboja, či rotácii celej zubovej spojky ako celku. Hlavným sledovaným parametrom bol priebeh kontaktného tlaku v každom kroku, pri zmene stupňa naklonenia alebo rotácie modelu. V konečnom dôsledku sú predstavené 3 hlavné súbory výsledkov kontaktného tlaku na zuboch, v spojení s redukovaným napätím vykresleným na ozubených prstencoch. Nechýba vyvodenie výsledkov a vzájomné porovnanie každého záťažového stavu. Výpočtový prístup bol riešený pomocou MKP programu Ansys Workbench.
Návrh stavu pro dlouhodobé testování pryžových segmentů
Borek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je konstrukční návrh zkušebního stavu pro testování životnosti pry-žových segmentů. Práce obsahuje stručný popis testované součásti, zkušebních strojů a jed-notlivých částí zkušebních zařízení. Následuje koncepční a konstrukční návrh se zdůvodně-ním volby konkrétních součástí, případně podpořené analýzami u kritických členů. Závěrem je zhodnocen celkový konstrukční návrh, jehož kompletní výkresová dokumentace je přiložena k práci.
Využití 3D tisku při výrobě funkčních prototypů pro automotive
Mikulášek, Marek ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou 3D tisku kompozitních materiálů. Neustálý vývoj této technologie umožnil aplikaci výtisků nejen do výroby prototypů, ale také funkčních součástí. V teoreticko-metodologické části je definována studie kompozitních materiálů s principem výroby pomocí aditivní technologie a s tím spojené procesy. V experimentální části je na konkrétní komponentě popsán celkový technologický proces od konstrukčního návrhu přes MKP analýzu v simulačním programu Ansys Workbench až po samotnou výrobu a aplikaci komponenty do montážní haly výrobního závodu ŠKODA AUTO a.s.
Návrh koncepce regulace turbodmychadla pro oddělení proudu spalin
Rajhel, Martin ; Řehák, Kamil (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na rešeršní zpracování existujících principů regulací turbodmychadel. Snaží se o vytvoření konceptu změny tvaru turbodmychadla pro oddělení proudu spalin. Tento koncept je aplikován na turbodmychadlo, které bylo navrženo společností Honeywell s.r.o – HTS CZ o.z. Změna tvaru byla provedena pomocí programu CATIA v5. V závěru je uvedeno zhodnocení výsledků.
Konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě
Pelíšek, Vojtěch ; Řehák, Kamil (oponent) ; Prokop, Aleš (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo vytvořit konstrukční návrh zubové spojky pro aplikaci v kolejové dopravě. Práce předkládá ucelený pohled na tuto problematiku. Nejprve je proveden krátký teoretický úvod do dané problematiky. Následuje praktická část, kde je podrobně popsána konstrukce celé spojky a zejména nově navržená řešení. Provedené pevnostní výpočty se zabývají klíčovými komponenty, které jsou nezbytné pro zajištění bezpečného provozu. Tyto výpočty je možné aplikovat nejenom pro tento konkrétní případ, ale i na zubové spojky odlišných konstrukcí, jelikož v principu se tyto výpočty příliš neliší. V poslední kapitole, která se zabývá dynamickým modelem, jsou ověřeny veškeré teoretické předpoklady, zejména pohyby spojky a na ni působící zatížení. Pokud se tedy čtenář zabývá problematikou zubových spojek, a to nejenom v železničním průmyslu, předkládá tato práce ucelený pohled na tuto součást. Navržená spojka a veškeré provedené simulace jsou reálně využitelné v provozu.
Napjatostní analýza v nalisovaném spoji
Dudek, Milan ; Řehák, Kamil (oponent) ; Horníková, Jana (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na stanovení přesahu při lisování v závislosti na mezním stavu pružnosti materiálu pomocí analytických metod Pružnosti a pevnosti. Vypočtené hodnoty jsou ve formě změněného technologického postupu uvedeny do výroby v přesnosti umožňující dostupné technologie. Je provedeno i stručné ekonomické zhodnocení změny technologického postupu.
Computational modeling of gearbox housing acoustics
Horváthová, Dominika ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
This master´s thesis deals with the acoustic emission of the gearbox housing. It contains a description of the procedure of solving individual numerical approaches and their results. Finally, it compares the influence of design modifications on acoustic emission.
Poruchy soukolí
Paška, Josef ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá ozubenými soukolími. V první části je detailně rozebráno rozdělení jednotlivých typů ozubení. Ve druhé části je popsán podrobný přehled možných poruch ozubení, včetně jejich příčin a projevů, případně jak je možné docílit jejich nápravy. Závěrečná část práce je věnována technickému experimentu, který má za cíl provést vibrodiagnostiku převodového ústrojí, jež je testováno na zkušebním stavu. Naměřená data byla následně zpracována pomocí komerčně dostupného softwaru, přičemž vibrace převodovky byly zaznamenány, nejprve na začátku měření, kdy ozubení bylo bez poškození a následně na konci životnostního testu, kdy bylo známo, že jde o stav s poškozenými zuby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 215 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.