Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  předchozí5 - 14další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Recyklace fotografie
Ketmanová, Karolina ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou metody recyklace fotografie v umění. Recyklací je míněno užívání přejatých fotografií a jejich použití jako materiálu při tvorbě nového uměleckého díla. Metoda je zde rozebírána na příkladu díla umělce Christiana Boltanskiho, který ji používá soustavně od konce 60. let až do současnosti.
Photography in Global Media
Elínardóttir, María ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; KOLÁŘ, Viktor (oponent)
By using traditional historical methodology and research, this text traces the history of photojournalism on a global scale and proposes a unifying theory that explores its changes over the past century. Contemplating everything from the beginning of photojournalism to the state it is today and where it is leading in its nearest future.
Reflexe média fotografie
Pleslová, Anna ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; PORTEL, Robert (oponent)
Tato bakalářská teoretická práce se zabývá tématem Reflexe média fotografie od počátků až do současnosti. Je to proud, kterému se v současnosti věnuje čím dál více autorů a přesto o něm ještě nebylo mnoho napsáno - především v nějaké srhnující ucelující formě. O to se ve svém textu snažím. V úvodu se věnuji možným technickým otázkám a filozofickým úvahám jež se autoři dotýkají nejčastěji. Nastiňuji počátky analytické fotografie a vizualismu. V hlavní části textu vybírám nejdůležitější fotografy věnující se reflexi svého média a zkoumám podrobněji jejich tvorbu. Rozbory některých českých zástupců jsou ještě doplněny o rozhovor, který umožňuje hlubší vhled do jejich způsobu myšlení a uvažování. V závěru obecně shrnuji význam této analytické vlny. Dospívám k závěru, že vývoj fotografie až sem, měl své důvody a byl nevyhnutelný. Zároveň vidím v dílech zmíněných autorů a jejich obracení se k sobě samým jakési naplnění fotografie v jejím vývoji.
Photography: Cost and Value
Kholodayev, Alexey ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; ŠIMLOVÁ, Štěpánka (oponent)
The thesis aims to explore the relation between such notions as quality and cost in photography on the art market today by means of looking into it through historical background related to the topic, analysis of the notions of cost and value, their features, market mechanisms and tendencies and via practical analysis of the works of two most prominent artists: Andreas Gursky and Cindy Sherman.
Symbols in Visual Imagery
Ringgard Bak, Nina ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
This is a study of the definition, history, form and use of symbols, applicable to visual imagery and art, and as such applicable to the field of photography. This text argues for a definition of symbols into two categories: personal symbols (symbols which meaning is understood by one person) and shared symbols (symbols which symbolic meaning is shared by two or more people). It contains a historic overview of symbolic origin and usage as well as a study of symbolic consensus and the probability into whether symbols need to be taught or whether they are inherited into the human phycological and physiological makeup. The results on this is ambiguous as a clear test on inherited symbolic consensus is implausible.
What To Do With Photography
Vindiš, Tadej ; GRYGAR, Štěpán (vedoucí práce) ; PREKOP, Rudolf (oponent)
Dealing with different aspects of photography. How photography changed its role through time and why had it now became one of main means of expression for contemporary society? Is it being overused? Photography is highly unique, it simultaneously established itself in the domains of science and art and commerce, without being strictly attached or had directly came from any of them. Why is it that photography in its original sense seems limited by itself? Do we understand it differently or is it that photography is now more alive than ever?
Susan Hiller
Leinweberová, Adéla ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Závěrečná teoretická práce magisterského studaia na KF FAMU zabývající se životem a dílem americko-britské fotografky a umělkyně Susan Hiller (*1940), v kontextu doby a životních zkušeností světoznámé autorky. Kromě stěžejních děl či rozhovoru s Hilleriným blízkým kolegou Simonem Readem, je v práci reflektován i autorčin dosud poslední projekt "Gedanken sind frei" (Myšlenky jsou svobodné), představený na dOCUMENTE(13) v Kasselu, v Německu. Z konceptuálního projektu v Kasselu je k magisterské práci připojen také audiovizuální záznam, pořízený pro účely této diplomové práce.
Noc v českém výtvarném umění 19. - 21. s toletí
Zmudová, Žaneta ; MĚŘIČKA, Jan (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Ve své práci jsem se zaměřila na téma noci v českém výtvarném umění 19. - 21. století. Smyslem práce však není mapovat tuto problematiku v úplnosti, nesnaží se být historickým přehledem, ale klade si za cíl představit různá pojetí noci ve tvorbě několika vybraných autorů. Tento text se soustředí na díla umělců, kteří noc znázorňují v krajinných či městských scenériích. V každém nočním výjevu se objevuje světlo, ať už přírodní či umělé, které je nositelem autorových představ. Práce směřuje od představení symboliky světla a tmy v průběhu lidských dějin a fyzikální povahy světla, k prezentaci jednotlivých autorů, kteří nastalou noc reflektují s přírodními druhy světla nebo s umělými druhy světla.
Postwar Japanese photography from document to memory
Tryputen, Stanislav ; SILVERIO, Robert (vedoucí práce) ; GRYGAR, Štěpán (oponent)
Photography of Japan during the postwar period went through a radical transition from photo-realist approach which was focused on the study of national identity of the country to a more subjective approach of a new generation of photographers affected by the devastation of war. They have developed a new visual language and the themes of their photography were often highly personal in nature. The goal of this work is to analyze the influences on this change within the historical and social context of postwar Japan.
Fotografie - médium světla a času anebo současného umění?
Stecker, David ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce) ; Grygar, Štěpán (oponent) ; Šimlová, Štěpánka (oponent)
Existuje něco takového jako specifické hodnoty fotografie, které vycházejí ze samotné podstaty tohoto média? A pokud ano, mohou se tyto hodnoty uplatnit i v dnešním uměleckém světě nebo se jich fotografie, aby obhájila své pozice v tomto proměnlivém a konkurenčním prostředí, musí vzdát a hledat a pracovat s jinými, které nevycházejí z její podstaty? Je vůbec perspektivní v dnešní době hledat něco tak archaického jako ontologii jednotlivých médií? Možná ano.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   předchozí5 - 14další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.