|
Numerické řešení proudění kolem vibrujícího leteckého profilu
Honzátko, R. ; Horáček, Jaromír ; Kozel, K.
Numericky bylo řešeno 2D proudění ideální i viskózní nestlačitelné tekutiny kolem profilu NACA 0012 kmitajícím v uzavřeném kanále. K řešení byla použita metoda konečných objemů se schématem používajícím obdélníkovou C síť. Výpočet vychází z Eulerových rovnic pro ideální tekutinu a Navier-Stokesovych rovnic pro tekutinu viskózní. Pro numerické řešení nestacionárního proudění je použita metoda malých poruch a je prezentována i úvodní studie k řešení pro velké výchylky ALE metodou.
|
| |
| |
| |
|
Experimentální akustická modální analýza modelu mužského vokálního traktu
Horáček, Jaromír ; Veselý, Jan ; Pešek, Luděk ; Růžička, P.
Práce se zabývá experimentalní frekvenčně-modální akustickou analýzou modelu mužského vokálního traktu. Model byl vytvořen metodou rapid prototyping z dat získaných při vyšetření fonujícího subjektu metodou magnetické rezonance (MRI). Náhodné buzení bylo aplikováno v rovině hlasivek a odezva byla snímána podél vokálního traktu. Globální identifikační metodou byly stanoveny vlastní frekvence a akustické tvary kmitu. Vlastní frekvence jsou porovnány s výsledky s akustickým měřením během záznamu MRI.
|
|
Analýza vztahů v rámci česko-polské a česko-rakouské přeshraniční spolupráce
Holíková, Petra ; Horáček, Jiří (vedoucí práce) ; Vitík, Matyáš (oponent)
Práce bude zaměřena na porovnání vztahů v rámci česko-polské a česko-rakouské přeshraniční spolupráce. Výzkum názorů na jednotlivé operační programy je založen na dotazníkovém šetření mezi představiteli euroregionů, členy euroregionů a stávajících žadatelů v operačních programech přeshraniční spolupráce. Součástí je i shrnutí projektů předložených v novém programovacím období 2007 - 2013. Kromě porovnání názorů jednotlivých subjektů v rámci spolupráce, se práce orientuje i na obecné srovnání česko-rakouské a česko-polské přeshraniční spolupráce. Součástí tématu je i historie vzniku spolupráce mezi příhraničními regiony v západní Evropě a její rozšíření, podpora zakládání přeshraničních struktur Evropskou unií, počátky spolupráce v České republice a stručná historie jednotlivých pohraničí. Vzhledem k tomu, že se práce zabývá i srovnáním z pohledu euroregionů, část je věnována i jednotlivým euroregionům v České republice.
|
|
Operační programy přeshraniční spolupráce na česko-německé hranici: Česká republika - Svobodný stát Sasko, Česká republika - Svobodný stát Bavorsko
Hubáčková, Iva ; Žid, Josef (vedoucí práce) ; Horáček, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá operačními programy přeshraniční spolupráce na česko německé hranici, OP PS Česká republika -- Svobodný stát Sasko a OP PS Česká republika -- Svobodný stát Bavorsko. V teoretické části je obecně popsána problematika přeshraniční spolupráce a jsou charakterizovány a zároveň srovnávány česko-německé operační programy z hlediska jejich dotačních území, vydávaných dokumentů, implementační struktury včetně prioritních os a oblastí podpory v současném programovacím období 2007 -- 2013. Praktická část je zaměřena na schválené projekty obou operačních programů, a to jak v současném, tak i v minulém programovacím období 2004 -- 2006. Součástí je také analýza názorů na praktickou přeshraniční spolupráci na vybraném vzorku žadatelů česko-německých operačních programů.
|
|
Euroregion Praděd - Česko-polská přeshraniční spolupráce
Lucuková, Hana ; Horáček, Jiří (vedoucí práce) ; Postránecký, Josef (oponent)
Důvody podpory příhraničních oblastí ze strany EU a její efekty na danou příhraniční oblast jsou hlavním předmětem zájmu této diplomové práce. Díky těmto subvencím se předpokládá růst socioekonomické úrovně a dosažení vyšší integrace se sousedním státem. Kritické přístupy některých autorů zpochybňující tento předpoklad jsou motivem pro zkoumání systému podpory příhraničí a jeho praktické ověření na konkrétním příkladu Euroregionu Praděd/Pradziad. Myšlenka podpory příhraničních oblastí za účelem výše zmíněných efektů je jistě oprávněná, ovšem jedinečnost každého euroregionu vyžaduje individuální přístup v aplikaci této podpory. Euroregion Praděd/Pradziad disponuje také určitými specifiky, která jsou v této práci analyzovaná. Ta jsou často vnímána jako bariéry rozvoje. V Euroregionu Praděd/Pradziad se ale již našli lidé, kteří tato specifika vnímají jako příležitost rozvoje.
|
|
Řízení vztahu se zákazníkem při outsourcingu IT
Horáček, Jan ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Vaněček, Michal (oponent)
Outsourcing IT se jeví jako perspektivní model poskytování IT služeb. Přesto ho využívá jen malé množství firem a jejich spokojenost s ním je podle průzkumů nízká. Na druhou stranu řízení vztahu se zákazníky (CRM) je marketingový přístup, který se stále těší oblibě. Nebylo by tedy CRM řešením také pro outsourcing IT? Jakým způsobem jej v tomto oboru aplikovat? Tato diplomová práce je určena poskytovatelům outsourcingu IT a jejím cílem je najít odpovědi na tyto otázky. Prvním krokem je rozbor základních charakteristických znaků outsourcingu IT, který poslouží jako vodítko pro systematické řešení problému. Práce nepředpokládá znalost CRM, a tak druhým bodem je stručný, nicméně celistvý výklad dané problematiky. Syntézou informací z prvních dvou bodů je pak možno dojít k závěru, že nelze obecně tvrdit, že je CRM vhodný pro outsourcing IT a že je potřeba se rozhodnout vždy v konkrétním případě. V návaznosti na to jsou pro tuto volbu nabídnuta kritéria. V dalších bodech je již řešena aplikace CRM. Nejprve je předložen systém nástrojů pro hodnocení zákazníků. S jeho pomocí může poskytovatel mimo jiné určit, jaká míra individualizace vztahu je z obchodního i věcného hlediska vhodná pro konkrétního zákazníka. Na základě toho může začít budovat vztah se zákazníkem. Práce proto následně nabízí množství doporučení a nástrojů pro rozvoj vztahu mezi poskytovatelem a zákazníkem, a to jak ve fázi získávání zákazníka, tak i během následné spolupráce, kdy je potřeba zákazníka udržet. Práce se zabývá celou škálou různých aspektů marketingu při outsourcingu IT, počínaje snižováním nejistoty zákazníka a jeho rozhodováním o nákupu, přes návody na řízení spokojenosti až k vhodnému nastavení smlouvy o úrovni poskytovaných služeb (SLA). Krátce jsou analyzována i specifika marketingu v outsourcingu IT ve státním sektoru .
|
|
Finanční analýza firmy Čedok a. s.
Horáček, Jiří ; Holečková, Jaroslava (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce "Finanční analýza firmy Čedok, a.s." je provedení rozboru hospodaření a celkové finanční situace podniku. Práce se zaměřuje na analýzu rentability, likvidity, solventnosti, obsahuje také modely finančního zdraví a faktorovou analýzu. Zdrojem informací je výroční zpráva jmenovaného subjektu.
|