Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 518 záznamů.  začátekpředchozí494 - 503dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Plánování pohybu objektu v 3D prostoru
Sasýn, Radek ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce popisuje hledání cest mezi překážkami ve 3D prostoru pomocí pravděpodobnostních algoritmů. Uživatelé si mohou v uživatelském prostředí vytvořit scénu-přidat objekty, definovat startovní objekt, překážky a cílovou pozici a spustit pravděpodobnostní algoritmus. Nalezenou cestu lze poté vizualizovat. Práce popisuje pravděpodobnostní algoritmy, detekce kolizí a základy práce s 3D grafikou. Dále popisuje návrh a implementaci vytvořené aplikace.
Vizualizace plánování cesty pro neholonomní objekty
Ohnheiser, Jan ; Zbořil, František (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá plánováním cesty neholonomního robota použitím pravděpodobnostních algoritmů. V teoretické části je rozebrán obecně problém hledání cest. Následně se pak práce zaměří na pravděpodobnostní algoritmy. Praktická část se zabývá návrhem a implementací appletu a webových stránek jenž demonstrují některé druhy pravděpodobnostních algoritmů na uživatelem zadaných objektech.
Programovací prostředí s virtuálními roboty
Maťátko, Martin ; Luža, Radim (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá teoretickým rozborem, návrhem a implementací programovacího prostředí s virtuálními roboty. Roboti pomocí senzorů získávají informace o okolním prostředí, které dále ovlivňují virtuálními efektory na základě instrukčního kódu. Instrukce jsou zadávány v grafické podobě pomocí vlastního vizuálního programovacího jazyka. Jeho rozbor a návrh je v této práci rovněž detailně diskutován. Poslední částí je editace a vykreslování virtuálního světa, ve kterém se roboti pohybují, s ohledem na potřeby ukázkových úloh sledování čáry a pohybu robota v bludišti dle pravidel soutěže Micromouse. Jednotlivé úlohy jsou v práci popsány z hlediska možných řešení s návazností na vlastní programovací prostředí. Výsledkem práce je návrh uvedených dílčích částí a jejich implementace a propojení do funkčního celku v podobě výsledného programu.
Rozpoznávání CAPTCHA
Klika, Jan ; Samek, Jan (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a implementací aplikace umožňující rozpoznávání CAPTCHA. Také se zabývá historií a vývojem CAPTCHA a způsoby jejího generování a možnými způsoby prolomení. Práce se zaměřuje na nové typy CAPTCHA, založené na obtížné segmentaci znaků. Hlavním cílem práce je tedy návrh a implementace nové segmentařní metody, umožňující rozpoznání moderních CAPTCHA, konkrétně reCAPTCHA.
Překlad textu v reálném čase s využitím mobilního zařízení
Sztefek, Lukáš ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Samek, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh a implementace mobilní aplikace pro operační systém Android, která bude sloužit jako real-time překladač textu v obrazu z jednoho jazyka do druhého, přičemž musí podporovat několik světových jazyků a češtinu. Text přečtený z obrazu je přeložen a následně nahradí původní takovým způsobem, aby mu byl po vizuální stránce co nejblíže. Čtenář postupně získává povědomí o oblastech získávání textu z obrazových dat, překladu takto získaných dat, jejich zobrazení na mobilním zařízení a implementace v Android OS. V závěru práce se nachází popis experimentů s různými typy obrazových dat a porovnání s konkurenčními aplikacemi.
Agent pro kurzové sázení
Bělohlávek, Jiří ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Grulich, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce vysvětluje návrh a implementaci agenta pro podporu kurzového sázení. Nechybí ani teoretické pozadí o online kurzovém sázení, pravděpodobnosti a statistice. V části dolování dat je nastíněn princip dolování dat z datových skladů, metody řešení různých typů úloh. Podrobněji je zpracována metoda řešení pomocí neuronových sítí např. pomocí algoritmu backpropagation. Najdete zde i množství grafů a histogramů, z analýzy dat, vytvořených programem SAS Enterprise Miner. V závěru práce se nachází shrnutí výsledů a další možnosti rozšíření agenta.
Podpora výuky litevštiny
Kunetka, Martin ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Grulich, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce analyzuje požadavky na program pro podporu výuky cizího jazyka. Dále rozebírá jednotlivé aspekty litevštiny a snaží se v návaznosti na poznatky z obou částí navrhnout strukturu a funkcionalitu programu pro podporu výuky litevštiny. Návrh je následně implementován a je zkoumáno vyhovění původním záměrům.
Nástroj na zpracování fotografovaného textu
Genčúr, Martin ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Grulich, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce poskytuje úvod do problematiky převodu fotografovaného textu do černobílé podoby. Rozebírá jednotlivé metody používané pro tuto úlohu. Následuje popis implementace aplikace, která provádí daný převod.  Testuje program na vhodných datech (barevný obraz, obraz s různými odstíny apod.) a demonstruje použitelnost aplikace.  Obsahuje také úvod do problematiky optického rozpoznávání znaků (OCR) a nastiňuje možné pokračování projektu tímto směrem.  
Řízení pohybu robota podle obrazových dat z kamery
Uhlíř, Václav ; Janoušek, Vladimír (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato studentská práce pojednává o základním zpracování obrazu a jeho následném využití automatickými systémy, zejména pro využití při orientaci v prostoru a detekci překážek v robotice. Dále je v této práci navržena implementace základního rozpoznávání překážek a popis implementace pro konkrétní aplikaci na robotu Surveyor SRV-1.
Zarovnávání částí DNA
Pejř, Václav ; Burgetová, Ivana (oponent) ; Rozman, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce si klade za cíl zjistit, jaké jsou možnosti v oblasti zarovnávání DNA sekvencí. Na základě těchto zjištění nalézt nejlepší řešení s ohledem na rychlost výpočtu a kvalitu zarovnání. Následně toto řešení implementovat a vytvořit tak fungující program, který bude zarovnání provádět. Práce se nejprve zaměřuje na uvedení do problematiky týkající se biologie, DNA a genetiky. Po uvedení následuje přehled algoritmů, které se pro zarovnávání používají, jejich zhodnocení a výběr nejvhodnějšího algoritmu pro implementaci. Dále se také práce zaměřuje na oblast využití paralelního programování pomocí knihoven OpenCL. Zarovnání se provádí nad mnoha sekvencemi současně, zkoumají se tedy metody jak toto zarovnání provádět a jak dosáhnout nejlepších výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 518 záznamů.   začátekpředchozí494 - 503dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.