Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Korelace talentu a vývoje v houslové hře
Bendová, Zuzana ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Diplomová práce Korelace talentu a vývoje v houslové hře se zaměřuje na zkoumání nadání a talentu ke hře na housle. V prvé řadě se zabývá obecnými pojmy talent a nadání, jejich různými definicemi a přináší poznatky a názory různých teoretiků. Práce pojednává také o rozdílnosti těchto dvou pojmů. Dále zužuje svoje zaměření na hudební talent a pojmy, které s ním souvisí, zabývá se hudebním vývojem dítěte, dědičností talentu a také genialitou. Další část práce pojednává o specifikách houslového talentu a důležitých předpokladech interpreta pro úspěšný vývoj v houslové hře. Praktická část představuje osm polostrukturovaných kvalitativních rozhovorů s profesionálními houslovými interprety o jejich hudebním vývoji a talentu. Cílem rozhovorů bylo srovnání teoretických poznatků a reálných prožitků a okolností při houslovém vývoji a jejich následné shrnutí.
Metody výuky houslové hry se zaměřením na metodu Suzukiho a Colourstrings
Kořenová, Zuzana ; Perglerová, Marka (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
V diplomové práci se zabývám metodami výuky houslové hry a souvisejícími výukovými materiály. V první části práce se věnuji tradičním českým školám, jež jsou v současné době nejčastěji používané na našich Základních uměleckých školách. Stručně přestavuji metodické materiály určené výuce začátečníků autorů Josefa Micky a Magdaleny Mickové, Otakara Ševčíka, Jana Čermáka a Jaroslava Berana, Zdeňka Goly a Evy Bublové. Ve druhé části, která by měla být těžištěm mé práce, se zaměřuji na dvě pedagogické metody, které mají svůj původ v zahraničí a to metodu Suzukiho a metodu Colourstrings. Shinichi Suzuki vytvořil svou metodu v poválečném Japonsku a akcentuje ve výuce hry na nástroj rozvoj potenciálu člověka a společnosti, nikoli nutně dosažení mistrovství na poli houslové hry. Popisuji její základní pilíře a východiska. Poslední zde pojednaná metoda Colourstrings částečně vznikla z metody Suzukiho, její autor Géza Szilvay ji původně stvořil pro svou dceru, dnes profesionální houslistku. Szilvay se v současnosti věnuje rozsáhlé přednáškové činnosti v oblasti hudební pedagogiky a distančním výukovým projektům, jeho domovským působištěm je The East Helsinki Music Institut a Sibeliova akademie ve Finsku. Metodu se snažím podrobněji nastínit pomocí jejího základního výukového materiálu, knihy Colourstrings...
Česká škola violové hry
Mokrá, Eva ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
V práci se zabývám violovou hrou v českém prostředí. Svým obsahem navazuji na svou bakalářskou práci. V úvodu shrnuji historii hry na nástroj; dále sleduji vývoj smyčcových kvartet od jejich vzniku - na přelomu 19. a 20. století až dodnes. Analyzuji uměleckou dráhu vybraných kvartet, která jsou charakteristická pro určitou časovou éru. Práce si všímá zejména výrazných českých violistů (Herold, Škampa). V praktické části seznamuji se dvěma současnými osobnostmi violové hry (Doležal, Pěruška) a nabízím srovnání interpretace Dvořákovy skladby v podání tří různých smyčcových kvartet z různých časových ér.
Rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ
Zemanová, Marie ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Perglerová, Marka (oponent)
Autorský abstrakt Diplomová práce je zaměřena na rozvoj interpretace v houslové hře na II. stupni ZUŠ. Cílem je projít různá slohová období a na vybraných skladbách u pokročilých žáků prohlubovat kvalitu reprodukčních prostředků, rozvíjet základní principy interpretačního umění a dále kreativně zpracovat nácvik jednotlivých skladeb. Práce je zaměřena spíše prakticky a může se stát pomůckou houslovým pedagogům i vyspělejším žákům. Problematika houslové hry je tu nazírána z interpretačního úhlu pohledu. Učební proces je veden na cestě od představy k realizaci, přičemž technika je prostředkem pro realizaci představy a zároveň výsledná realizace je velmi ovlivněna technickou úrovní hry. Zabýváme se zde možnostmi, jak hudební představivost rozvíjet a podpořit úspěšné provedení výše uvedeného procesu. Ústředním tématem je rozvoj interpretace houslové hry a s tím úzce související teoretická i praktická problematika. Je zde stanoven model cvičebního postupu, přičemž na konkrétních příkladech vybraných skladeb z období baroka, klasicismu a romantismu je ukázáno, jakým způsobem je možné dané schéma aplikovat v praxi. Velká pozornost je dále věnována využití nonartificiální hudby a zejména improvizace při výuce houslové hry.
Niccolo Paganini: 24 Caprices pro sólové housle op. 1, dílo a interpretace
Rada, Jan ; Tomášek, Jiří (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Diplomová práce detailně rozebírá 24 Caprices pro sólové housle op. 1 Niccola Paganiniho. Práce obsahuje stručný životopis slavného interpreta a skladatele, ale především se zaměřuje na 24 Caprices op. 1. Autor práce se zabývá okolnostmi vzniku 24 Caprices op. 1, jejich charakteristikou a metodickou problematikou. Dále se věnuje možnostem interpretace a porovnání nahrávek Ruggiera Ricciho, Ivana Kawaciuka, Itzhaka Perlmana a Shlomo Mintze. Cílem práce je poskytnout houslistům, kteří se zabývají studiem některého z capriccií, doporučení a řešení technických i interpretačních problémů.
Dílo Bohumila Boudy se zaměřením na instruktivní literaturu pro housle
Zemanová, Marie ; Kubátová, Gabriela (vedoucí práce) ; Tomášek, Jiří (oponent)
Tématem bakalářské práce je kompoziční dílo Bohumila Boudy (1896-1960) - skladatele, klavíristy, houslisty, dirigenta, sbormistra, hudebního pedagoga a prvního ředitele Městské hudební školy v Jihlavě. Práce je zaměřena na Boudovy kompozice pro housle s důrazem na instruktivní literaturu. Významnou součástí práce je detailní analýza jedné z Boudových skladeb pro housle a klavír.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   začátekpředchozí44 - 53dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.