Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 488 záznamů.  začátekpředchozí432 - 441dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Prevence komerčního sexuálního zneužívání dětí jako pedagogický problém
Polívková, Lucie ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Práce se věnuje problematice komerčního sexuálního zneužívání a jeho prevenci ve školách a v rodině. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů, které se k tématu váží. Seznamuje čtenáře s výskytem problematiky v ČR, legislativou a dále vztahem k problematice prevence ve škole a rodině. Také představuje preventivní programy v ČR. Problematika prevence byla mapována za využití dotazníkového šetření a na jeho základě došlo k porovnání získaných dat s předpoklady. Závěrem jsou vysloveny řešení, které mohou pomoci pedagogům v prevenci. Klíčová slova Dítě; sexuální zneužívání; syndrom CAN; syndrom CSA; Úmluva o právech dítěte; formy; následky sexuálního zneužívání; oběť; pachatel; rodina; škola; výslech dětí; demonstrační pomůcky; prevence;
Proměny sexuální výchovy od r. 1945 do současnosti
Zoubková, Klára ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
v českém jazyce: Práce je zaměřena na zmapování vývoje sexuální výchovy v českých zemích od roku 1945 do současnosti, a to na základě teoretických materiálů a dotazování jedinců různých věkových kategorií. Její součástí je výzkum prováděný formou dotazníků, kterého se zúčastnilo celkem 62 respondentů. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda probíhala sexuální výchova v základních školách, popřípadě jak často, jakou formou a jaká témata byla při výuce sexuální výchovy zmíněna. V závěru práce je uvedeno krátké porovnání získaných teoretických poznatků a výsledků výzkumu.
Agresivita a dospívající
Turková, Petra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Obsahem této bakalářské práce je objasnění problematiky agresivity mládeže. Teoretická část je zaměřena na začlenění problematiky, vysvětlení základních pojmů, vymezení příčin agresivity, které jsou dány, jak vnitřními faktory, tak okolním prostředím. Součástí teoretické části jsou také stupně, typy agrese a projevy agresivity. Dále se zde zaměřuji na dospívající mládež a také rozdílnosti v chování chlapců a dívek. Pro praktickou část jsem si stanovila tři cíle a tři hypotézy, které jsem prověřovala prostřednictvím anonymního dotazníku a pozorováním. Své šetření zaměřené na projevy agresivity, informovanost a rozdílnost v chování chlapců a dívek jsem provedla u žáků druhých ročníků Střední školy řemesel a služeb ve Strakonicích. Závěrečná část je zaměřená na vyhodnocení získaných informací a doporučení.
Šikana z pohledu učitelů a žáků ve vybrané základní škole
Kimáková, Klára ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Název: Šikana z pohledu učitelů a žáků ve vybrané základní škole Abstrakt: V práci jsou zachyceny názory a postřehy na problematiku šikany z pohledu učitelů a žáků druhého stupně ve vybrané základní škole v Praze 6. Teoretická část obsahuje vymezení dílčích pojmů. Nedílnou součástí práce je popis organizace, tedy konkrétní základní školy v Praze 6. Výzkumnému šetření je věnována podstatná část diplomové práce. K šetření bylo využito dotazníkové metody, pozorování a rozhovorů. Výsledky výzkumu ukazují na pozitivní klima ve škole, které se snaží vytvářet celý učitelský sbor. Agresivní projevy nejsou ve škole přehlíženy a řeší je každý učitel. Základní škola dlouhodobě spolupracuje s občanským sdružením Prev-centrum, které pro jednotlivé ročníky připravuje preventivní programy. Šikana se ve škole vyskytuje, avšak v daleko menší míře než prezentují média a než je obvyklé na některých základních školách. Klíčová slova: šikana, agresivita, prevence šikany, preventivní programy, řešení šikany
Výchova a převýchova jedince ohroženého problémovým zneužíváním těkavých látek
Urbanová, Michaela ; Hanušová, Jaroslava (oponent) ; Marádová, Eva (oponent)
Předkládaný text se věnuje percepci těkavých látek v okolí sociálně vyloučených lokalit. Teoretickým východiskem této práce je na základě převzatých teoretických postulátů definovat vliv výchovy, sociálního vyloučení a dalších faktorů, které popisují zneuživatele toluenu. Stěžejní část tohoto textu se zaměřuje na kazuistiky, na nichž je popisována tendence ke zneužívání toluenu. Ta se projevuje zejména u lidí ze sociálně exkludovaných lokalit. Pozorování zneuživatele toluenu, fáze jeho závislosti a devastace však nenáležejí k hlavním záměrům této práce. Ta se soustřeďuje zejména na percepci zneužívání toluenu jakožto drogy mezi rizikovou generací potenciálních zneuživatelů (žáků základních a praktických základních škol) a v souvislosti s nimi se také zabývá postoji pedagogů k této problematice. Navzdory nebezpečnosti je však u vrstevníků, kteří zneužívají toluen, a zejména u starší generace tato těkavá látka považována za neškodnou zábavu. Tento fakt vyniká v kontextu s intravenózní aplikací heroinu či pervitinu, která veřejnost naopak jednoznačně děsí. Na základě dat, která jsou získávána dotazníkovým šetřením, přináší tato práce zjištění stran percepce toluenu v okolí jeho zneuživatelů. Výzkum je mimo jiné také zaměřený na efektivnost aktivity primární prevence proti zneužívání těkavých látek, a to...
Život klientů po úraze míchy
Kudláková, Anna ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
NÁZEV: Život klientů po úraze míchy AUTOR: Anna Kudláková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jaroslava Hanušová Ph.D. Tématem bakalářské práce je " Život klientů po úraze míchy". Cílem mé práce bylo zmapovat takto handicapované jedince. Nastudovat a posléze protřídit a poskytnout ucelené informace o dané problematice. Zároveň si sám prostřednictvím experimentu s pevně stanovenými pravidly vyzkoušet roli takto tělesně handicapovaného. Díky experimentu tak získat nezkreslené informace ze života jednoho dne člověka na vozíku. Posléze takto získané informace porovnat s pocity reálně handicapovaných lidí díky kvantitativnímu výzkumu. Výchozím bodem pro kvantitativní výzkum bylo dotazníkové šetření, které bylo prováděno nejen v nejrůznějších organizacích zabývající se touto tematikou. Respondenti byli vybíráni zcela náhodně, jejich předpokládaný věk byl 26 až 50let, sociální ani jiný status nebyl rozhodující. Dotazník vycházel z předem stanovených hypotéz, které se většinou po dekódování získaných dat potvrdily. Díky uceleným informacím a dotazníkové sondě, práce přináší cenné informace o dané problematice a může být použita pro orientaci a zmapování dané oblasti nejen pro pomáhající profese. Klíčová slova: handicap, život osob s handicapem, úraz, poranění míchy
Poruchy příjmu potravy u žáků 2. stupně základních škol
Šnáblová, Soňa ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá poruchami příjmu potravy se zaměřením na dvě základní a v současné době nejvýznamnější onemocnění - mentální anorexie a mentální bulimie. V teoretické části shrnuji poznatky o poruchách příjmu potravy, podávám základní informace o mentální anorexii a mentální bulimii, věnuji pozornost jejich příčinám vzniku, příznakům, důsledkům a léčbě. Dále se věnuji prevenci poruch příjmu potravy na ZŠ. Na základě teoretických východisek bylo provedeno dotazníkové šetření mezi žáky základních škol, které si kladlo za cíl zjistit úroveň znalostí dané problematiky, spokojenost s vlastním tělem a vzhledem a jejich vztahy k dietním tendencím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 488 záznamů.   začátekpředchozí432 - 441dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.