Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 415 záznamů.  začátekpředchozí411 - 415  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchovně vzdělávací program v rehabilitačních třídách základní školy speciální
Tůmová, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Ve své práci se zaměřím na problematiku vzdělávání dětí s těžším stupněm mentální retardace v rehabilitačních třídách základní školy speciání. Úvodní část práce bude věnována charakteristice osobnosti žáka s těžkým či hlubokým stupněm mentální retardace, včetně kazuistiky. Podrobněji pak budou popsána specifika rehabilitačních tříd, jejich organizace, nutné vybavení, možné tradiční i netradiční formy práce a terapie. Zaměřím se též na současné legislativní předpisy. Diplomová práce bude zaměřena na výuku smyslové výchovy v rehabilitačních třídách, konkrétně na zmapování využití smyslových pomůcek. Výstupem bude přehled některých pomůcek pro rozvoj smyslového vnímání, které se osvědčily při výuce v rehabilitačních třídách, a další možnosti jejich využití.
Autismus-TEACCH program, alternativní komunikační metody a přístupy v práci s dětmi a dospívajícími s autismem ve Francii
Smolíková, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Jelínková, Miroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování současného francouzského systému péče o klienty s autismem v jednotlivých zařízeních, využití přístupů, alternativních komunikačních metod a vzdělávacího programu TEACCH u dětí a mládeže s autismem. V praktické části představuji dvě z pařížských zařízení aplikujících tyto metody. Dále na několika případových studiích posuzuji účinnost a funkčnost jednotlivých zvolených vzdělávacích a alternativních metod a postupů, a jejich vliv na úroveň sociability a rozvoj komunikačních schopností klienta s autismem.
Existenciální traumata a možnosti jejich řešení
Císařová, Dagmar ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá jedním z nejobtížnějších témat lidského života. Je to téma vyřešení osudové situace ve smyslu těžké osobní ztráty, případně závažných psychických problémů. Tyto situace lze zahrnout do kategorie existenciálního traumatu. Tato práce se zabývá existenciálním traumatem nejprve z hlediska teoretického. Jsou zde uvedeny ukázky různých typů krizí a následných terapií. Většina z nich je dobře známa a zdokumentována, a proto byl dán v další části větší prostor dvěma méně rozšířeným možnostem řešení. Jedná se o hlubinnou abreaktivní psychoterapii a návrat po časové stopě. Druhá část práce, praktická, obsahuje pět případových studií. Formou rozhovorů je představena podstata traumatu jednotlivých lidí a způsob jejich řešení. První tři klienti prošli traumatem bez terapie, druzí dva vyřešili svou situaci za pomoci výše uvedených metod. Porovnání těchto studií, shrnutí a posouzení přístupů je obsahem závěrečné kapitoly diplomové práce.
Zvyšování kvality života osob s mentálním postižením v rámci ergoterapie a pracovních činností
Burdová, Jana ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Vodáková, Jitka (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na metodu ergoterapie a jejího využití u osob s mentálním postižením. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy týkající se lidí s mentálním postižením. Dále bych do této části chtěla začlenit základní dosavadní poznatky týkající se ergoterapie, pracovní terapie, léčby prací a pracovní schopnosti. V praktické části jsem otestovala test Dr. Giinzburga a mnou vytvořený test ADL na klientech DUSP Tloskov. Zmapovala jsem jejich pracovní aktivity a to jaký vliv mají pracovní aktivity na zvýšení kvality jejich života.
Integrace dítěte s fenylketonurií
Ježková, Jana ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Fenylketonurie je pro většinu lidí neznámým pojmem. Z výsledků průzkumu u rodičů dětí majících PKU vyplývá, že pouze jeden z dvaceti rodičů znal tento pojem před diagnózou dítěte. Po sdělení diagnózy v sobě rodiče objevují síly, které dosud nebyly využity. Je nutné na sebe vzít břemeno nových požadavků, nový režim rodiny, zvýšené finanční nároky, časové požadavky. Důležité je, aby si rodiče jednotlivě i společně utřídili a ujasnili vše, na co spoléhají, kdo nebo co jim může pomoci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 415 záznamů.   začátekpředchozí411 - 415  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.