Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Model
Hládeková, Katarína ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zahoranský, Dušan (oponent) ; Fajnor, Richard (vedoucí práce)
The dissertation thesis studies the extension of the context of the term model as a means of interpretation for Czech and Slovak post-conceptual works of art. Based on result of a historical excursion into the history of painting, sculpture and architecture, the thesis offers a new typology of a model which is exemplified on particular work of art of Czech and Slovak post-conceptual era in the first two decades of the 21st century. The historical part of the thesis concludes the following: model in the art is an emancipated form originating from different academic as well as layman discourse; emancipated model has a methaphorical layer and thus it reflects wide historical, cultural and social relations. The categories proposed include: a linear model, a physical model, a cognitive model and an immersive model. The linear model encompases the sketch themes and so-called visualization metaphors (graphs, charts, schemes, etc) and originates as a reaction to information saturation and complicated networks. The physical model is a form to architecture and hobby modelling, it is characterised by a simple, „sketchy“ structure reacting to social themes and individual and collective memory. The cognitive model points to the cognitive turn of the society, it evaluates the materialisation of mental space and explains the emancipated model as an open category. Finally, the immersive model interprets the medium of exhibition as a model form which is articulated by and artisitic manifesto or an architectural interference. Another form of immersion that is being discussed in the chapter about immersive models, is a photographic or 3 D computer illusion as a reaction to society‘s virtualisation. Simultaneously to theoretical-historical research, an artistic research was taking place which became the basis for the creation of different categories and typologies of model. Each proposed category thus includes a so-called author‘s note reflecting the practical part of the dissertation thesis.
Uniform
Sádecká, Lucia ; Vacková, Lenka (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
The bachelor project focuses on the phenomenon of the Burda style magazine, which for more than 50 years has been advertising to its readers about pattern making, along with tips and tricks. This allows the readers to fill the wardrobe of current trends that they should be able to make themselves In this project, I chose one specific issue from 07/17 magazine, which I transferred from patterns provided with the material needed according to the template and workflow. I kept the original sewing method using the orientation map provided by the designers (using a silk screen), which forms the design of the whole collection. The aim is, on the one hand, to test the functionality and the practicality of the offered dresses in the magazine, but at the same time emphasis is put on the quality of craftsmanship. According to the popularity of the magazine, this quality still has its visible place in the fashion industry. How? What is this heading towards? Does the social artefact of this confection still make sense in this era?
Snoop Dog
Trenčanská, Laura ; Gajarský, Dominik (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
V bakalářské práci Snoop Dog zkoumám vztah textu, pohyblivého obrazu a materiálu, který mění svou podobu a významy prolínáním jednotlivých obrazových koláží. Výsledkem je site-specific instalace složená z rozmanitých materiálů a technologií, čímž navazuji na formu narativních výstavních projektů, které jsem realizovala v Citysurfer Office Praha (2017), Galerie FaVU Brno (2018), Galerie 207 Praha (2016). Východiskem je autorský text a následně instalační celek, kde se pokouším pracovat s prostorovými podmínkami staré budovy FaVU.
Live Low Framerate
Vrzáková, Barbora ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem „dívání se“ a zprostředkováváním pohledu skrze digitální technologie, zejména internet. Společnost si nějak tak zvykla na neustálou přítomnost CCTV kamer na náměstích, v bankách a obchodních centrech. Záběr nějakým způsobem sledovaných míst je ovšem daleko širší. Překvapilo mě, kolik streamů z naprosto nečekaných míst se dá najít online. Není problém se z pohodlí vlastního domova podívat do kuchyně kolumbijského bistra, japonského holičství či italského kostela. Stream probíhá nepřetržitě a divák je tak ve svém pohledu omezen pouze nastavením kamery a případně časovým pásmem konkrétní země. Vzhledem k tomu, že u jednotlivých streamů jsou uvedeny jen omezené informace, nejsme schopni definovat „kdo je ten, co se dívá“, proč, a jaký je vůbec důvod ke sledování dané lokace. Celá situace, kdy v nějakém úsporném frameratu sleduji scénu naprosto vytrženou z kontextu, mi přijde zábavná a děsivá zároveň. Moje diplomová práce, kterou jsem podle časosběrného snímání kamery nazvala Live Low Framerate, je jakousi reakcí na tyto bizarní aspekty sledování veřejného prostoru.
Millenial#SURVIVAL#BlackMagic
Pintérová, Renáta ; Mazanec, Martin (oponent) ; Zálešák, Jan (vedoucí práce)
The aim of my work is to investigate the conditions of contemporary art and self-colonising tendencies in the production, perception and circulation of art between the online and offline space as well as the theoretical, contextual and political background of this process. The self-promotional character of mediating my own artwork over the internet is given by the widely used technology options, the preset architecture of web content for distribution of visual content, as well as the dominant aesthetic canon of documentary artwork and exhibitions dictated by influential visual blogs from the Contemporary Art Daily to the Ofluxo , Tzvetnik or others. I recognize the artistic practice in this context as an aesthetic loop and the accelerative impotence of a digital image given by the political conditions of information technology. The practical output of the work will consist of two textile objects.Design of objects and the DIY part of it will be created by me, but the objects stiching will be realized by Slovak designer / model Michal Šumichrast, who creates his own branding under the name SUMICRAFT. I think that the aesthetics and the process of producing his work and life itself corresponds to the social policy of the new global class of cultural producers. His artistic practice is contextually similar to my practice and to the social / political economic issues of the current precariat class that I examine in my theoretical and practical work. As a final result of the research the objects will be documented in "high resolution" and sent back to the Internet. Either in the form of an Instagram post, or as a self-colonising process within some of the "most up-to-date" online platforms for contemporary art.
Statistical analysis of natural and induced seismicity catalogues
Mazanec, Martin ; Eisner, Leo (vedoucí práce) ; Adamová, Petra (oponent)
Hlavním cílem této práce je analýza statistických vlastností přírodních a indukovaných seismických katalogů. Porovnáváme časové a magnitudové vlastnosti různých druhů zemětřesných katalogů a hledáme jejich podobnosti a odlišnosti. Na deset různých seismických katalogů přírodního a indukovaného zemětřesení aplikujeme šest vybraných seismostatistických kritérií, která se používají k charakterizování vlastností dvou základních zemětřesných typů - tzv. zemětřesných rojů a sekvencí zvaných mainshock-aftershock (hlavní otřes - dotřes neboli MS-AS). Naše analýza neobjevila vhodný způsob, který by pouze na základně statistických časových a magnitudových vlastností obsažených v seismickém katalogu dokázal spolehlivě rozlišit přírodní a indukovanou seismicitu. Ukazujeme však, že katalogy indukované seismicity jsou svých chováním shodné s přírodními zemětřesnými roji. Dále shrnujeme zhodnocení fungování studované skupiny šesti kritérií na odlišení sekvencí mainshock-aftershock a zemětřesných rojů. Poukazujeme na to, že žádné z testovaných kritérií nefunguje k odlišení jednotlivých druhů přirozené seismické aktivity zcela spolehlivě, pokud je použito samostatně.
Podklady k sestavení magnetometru z uhlíkových nanotrubiček pro geologické účely
Mazanec, Martin ; Kletetschka, Günther (vedoucí práce) ; Kohout, Tomáš (oponent)
Tato práce je prvním krokem v dlouhodobém projektu s cílem sestavení magnetometru z uhlíkových nanotrubiček. Na začátku práce se věnuji úvodu do magnetizmu a jeho základní fyzikální charakteristice. Dále stručně popisuji magnetické pole Země, některé magnetické minerály a chování látek v magnetickém poli. To vše v geologických souvislostech. V druhé části se zaměřuji na měření magnetického pole, především pak na vybrané přístroje k tomu sloužící. Třetí celek pojednává o alotropech uhlíku - grafenových strukturách. Je v něm stručný přehled jejich vlastností, kapitola věnující se jejich výrobě a možnému využití. V diskuzi se snažím tyto části spojit s konkrétním účelem, což je využití uhlíkových nanotrubiček při měření magnetizmu hornin. Uvádím zjednodušený princip fungování diskutovaného přístroje, první kroky k jeho přípravě a úvodní měření.
Život záznamu
Ryneš, Zdeněk ; Mazanec, Martin (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Ve své práci se zabývám deníkem a deníkovým záznamem vy smyslu tvorby a archivace osobní historie a zpětného pohledu na ni. Po dobu jednoho roku jsem sbíral nahodile pořízené záznamy, které jsem ukládat do kalendářně členěné databáze. V první fázi práce mě zajímalo vytvoření si odstupu od pocitově a osobně zatíženého materiálu. Záznamy jsem stříhal podle předem zkonstruovaných grafických schémat a nákresů. Především jsem se zabýval sbírkou videí jako jedním celkem. V následné fázi se můj zájem přenesl na detail celku. Videa jsem začal štěpit na jednotlivé framy, které jsem tiskl. Videa jsem tak převedl z digitální podoby do hmotného artefaktu. Následně prostřednictvím opakované akce jsem s jedním zvaným účastníkem sdílel vytisknuté framy v lineární posloupnosti doplněné asociačním vyprávěním. Výsledkem je prostorová instalace složence dvou videi. První z nich prezentuje archiv jako celek a druhé je série záznamů proběhlých akcí.
Kino rekonstrukce filmového prostoru
Mazanec, Martin ; ČIHÁK, Martin (vedoucí práce) ; Záhoranský, Dušan (oponent)
Dizertační práce je založena na mediální rekonstrukci filmového prostoru, který navrhl frederick Kiesler pro amerického zadavatele v roce 1929.
Machinima - od fragů k framům
Alexa, Libor ; Bendová, Helena (vedoucí práce) ; Mazanec, Martin (oponent)
Machinima je nová technika tvorby filmu zaznamenávaná v reálném čase ve virtuálním prostoru počítačových her. Slučuje dohromady tři kreativní odvětví: filmovou výrobu, animaci a herní vývojářství. Nejvíce se podobá animovaným filmům, na rozdíl od nich ale pohyb zobrazovaný v machinimě není vytvářen prostřednictvím animace jednotlivých filmových políček, ale vzniká v reálném čase pomocí záznamu pohybu vygenerovaného obrazu počítačové hry. Slovo machinima je novotvarem z anglických slov machine, cinema a animation, označující spojení počítače (stroje), filmu a animace. Tato práce si klade za cíl přispět k bližšímu seznámení s touto jistě velmi zajímavou metodou, která nabízí nové možnosti v oblasti tvorby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.