|
Jiný rok manažera - Nadace Vodafon
Kumstová, Lucie ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá zkoumáním přínosnosti programu nadace Vodafone Rok ji- nak. Respektive zkoumá změny, které program vyvolal na straně účastníků a neziskových organizací a jejich dlouhodobý přínos. Věnuje se vývoji organizací dle větve managementu a větve sociologické a rozmanitosti organizací. Dále práci ma- nažera a vlivu této práce na jeho psychický stav. V praktické části je analyzován ročník 2014 za pomoci obsahových analýz, sémantické analýzy a rozhovorů. Na základě výzkumu jsou pak stanovena možná využití principů Roku jinak pro rozvoj občanských organizací a zájemců.
|
|
Koupil jsem si tričko v sekáči: spotřebitelské chování zákazníků obchodů se second-hand oblečením
Trávníčková, Monika ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce) ; Král, Pavel (oponent)
Cílem diplomové práce je analýza spotřebitelského chování zákazníků second hand obchodů v České republice. Práce je pojata jako replikace výzkumu second hand životního stylu mezi americkou a čínskou mládeží, jehož výsledky byly nedávno publikovány v International Journal of Consumer Studies. Výzkum je zaměřen na odhalení motivů nákupu v second hand obchodech, na odhalení možných obav a limitů ohledně nošení použitého oblečení a na prokázání vlivů sociálních skupin. Výsledkem je nalezení společných znaků spotřebitelského chování a následná profilace zákazníků second hand obchodů.
|
|
How to sell education: analysis of marketing tools used in education
Ivaničová, Martina ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou marketingu ve školství. Analyzuje a porovnává marketingové nástroje využívané ve školství, způsob realizace marketingových aktivit na středních školách na Slovensku a mapuje, jak školy vnímají problém masifikace školství. Práce se skládá ze dvou částí. V první části práce jsou definovány základní pojmy a teoretická východiska související s marketingem školy a s problematikou masifikace školství. Druhá část je výzkumná, charakterizuje metodiku výzkumu, použité metody, způsob výběru a popis respondentů. Následuje vyhodnocení a prezentace výsledků. Závěr práce poukazuje na klíčové prvky, souhrnně popisuje a vyhodnocuje zjištěné poznatky.
|
|
Marketingová strategie nového produktu společnosti Malované Mapy, s.r.o.
Imramovská, Blanka ; Hajdíková, Taťána (vedoucí práce) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Cílem této diplomové práce je výběr a nastavení vhodné koncepce nově vznikajícího produktu. Výběr vhodné koncepce vychází ze stanovené koncepce a jejího testování. Testování je provedeno na základě výzkumu s cílovými zákazníky, kterými jsou zástupci veřejné a podnikatelské sféry. Výstupem je stanovení konečné koncepce produktu a návrh marketingové strategie pro manažery společnosti Malované Mapy, s.r.o., což umožňuje manažerům pracovat na dalších krocích procesu vývoje nových produktů. Teoretická část vysvětluje na základě informací čerpajících z odborné literatury základní marketingové pojmy související s tématem práce, které jsou dále využity v praktické části pro zpracování informací pro manažery společnosti.
|
|
Sociální komunita v sociálních sítích na internetu
Šuk, Marek ; Novotná, Eliška (vedoucí práce) ; Šimůnek, Michal (oponent)
Tato práce se zabývá zkoumáním vybrané sociální komunity na internetové sociální síti Facebook z pohledu autora práce. Záměrem práce je tuto sociální komunitu analyzovat a k naplnění záměru je třeba odpovědět na čtyři cíle, které se týkají zkoumané komunity a její struktury, sociopreferenčních vztahů, sociálního kapitálu a sociální integrace. V první části práce popisuji teoretické poznatky o sociální integraci, sociologickém pojetí sociální komunity, teoriích sociálního kapitálu a historii a charakteristice internetových sociálních sítí. V druhé části práce se věnuji popisu struktury zkoumané komunity a zpracování dat, která vzešla z výzkumného šetření, zkoumající četnost sociálních interakcí v této komunitě ve vybraném časovém období. Prostřednictvím vybraných sociometrických metod docházím k závěrům, s jejichž pomocí jsem schopen interpretovat odpovědi na vytýčené cíle, a tím naplnit i záměr celé práce. Přínos práce spatřuji v inspiraci firmám, jak by měly pracovat s pracovními kolektivy, aby došlo k zefektivnění výkonu těchto kolektivů i firem jako celku.
|
|
Věda v médiích: Obraz vědy v Lidových novinách
Filípková, Denisa ; Šimůnek, Michal (vedoucí práce) ; Novotná, Eliška (oponent)
Cílem diplomové práce je ukázat, jaký obraz vědy vytvářel deník Lidové noviny v letech 2012 -- 2014, a to na stránkách jeho vědecké přílohy. Teoretická část práce shrnuje stav dosavadního bádání o vědecké žurnalistice, mapuje přenos informací o vědě do společnosti, popisuje žánr vědecké žurnalistiky, představuje koncept zpravodajských hodnot a představuje problematiku tvorby mediálního obrazu vědy. V následné analytické části, která je založena na metodě kvantitativní obsahové analýzy, se práce věnuje analýze specifických rysů vědecké žurnalistiky na stránkách Lidových novin a mediálnímu obrazu, který Lidové noviny o vědě vytváří. V závěrečné části práce jsou diskutovány výsledky analýzy, a to v perspektivě konceptů, které byly představeny v teoretické části práce.
|
| |
| |
|
Národní eugenika - eugenický národ
Šimůnek, Michal V.
Příspěvek se zabývá především vzájemným vymezením dobových pojetí a konceptů národa, rasy a tzv. normální konstituce, a sice s ohledem na dobovou znalost nauky o dědičnosti. V příloze je obsažen seznam přednášek tzv. ankety o české národní eugenice, která byla uspořádána Českou eugenickou společností a která probíhala na přelomu let 1918 a 1919.
|
|
Česká eugenika a Velká válka
Šimůnek, Michal V.
Článek mapuje vývoj eugenického hnutí v českých zemích v období před a během první světové války. Zvláštní pozornost je věnována recepci klasické genetiky a nárůstu genetického poznání mezi lety 1900-1915; zmíněni jsou hlavní protagonisté jako Ladislav Haškovec, Vladislav Růžička, František Čáda či Jaroslav Kříženecký.
|