Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Pečárkotvaré, holubinkotvaré a jejich využití ve školní praxi
Košťáková, Veronika ; Ziegler, Václav (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám výskytem pečárkotvarých a holubinkotvarých stopkovýtrusých hub na vybrané lokalitě lesopark Čeřovka v rámci katastru města Jičína. Teoretická část této práce je zaměřena na historii mykologie, vznik houbových organismů, obecnou charakteristiku hub a jejich systematické členění, dále pak rozmnožování a podrobnější charakteristiky oddělení Basidiomycota. Samotná lokalita je charakterizována klimaticky, geologicky, a stručně také faunisticky a floristicky. Metodika zpracování nálezů druhů hub je založena na fotografiích celých jedinců, porovnání donesených jedinců s atlasy a také na elektronové mikroskopii výtrusů. U jednotlivých taxonů jsou uvedeny základní charakteristiky, četnost, doba a mapy výskytu. V rámci studia pečárkotvarých a holubinkotvarých jsem si stanovila dvě pracovní hypotézy. V první hypotéze předpokládám první výskyty těchto hub nejdříve na jižní straně. Druhá hypotéza předpokládá severní stranu jako vlhčí s větší druhovou diverzitou. Didaktická část je především zaměřena na naučnou stezku, práci s klíčem k určování holubinek, které se vyskytují v dané lokalitě, vytvoření vlastní sbírky a poskytování první pomoci při otravách. Je zde i uvedeno propojení s rámcovým vzdělávacím programem pro gymnázia.
Analýza učebního textu "Srovnávací anatomie obratlovců"
Řezníček, Jan ; Hanel, Lubomír (vedoucí práce) ; Ziegler, Václav (oponent) ; Vančata, Václav (oponent)
1 ) Učební text Srovnávací anatomie obratlovců zaplnil publikační mezeru v daném tcmatu obecné zoologie. 2) Skripta jsou určena studentům Pedagogických fakult, učitelům biologie středních škol a studentům Přírodovědeckých fakult jako repetitorium ke zkoušce ze srovnávací morfologie obratlovců. 3) Učební text je didakticky zaměřen na vývojové souvislosti, které ve starších učebnicích zoologie mnohde chybí. V učebnicích totiž často nejsou uváděny nové zásadní Poznatky ani po mnoha letech od jejich objevení a publikace. 4) Přínosy učebního textu v jednotlivých kapitolách jsou uvedeny v úvodu. Jedná se zejména o nové poznatky z výzkumů v oboru srovnávací anatomie. 5) Na základě dotazníku studentům gymnázií bylo zjištěno, že výuka obecné zoologie není dostačující zejména proto, že je jí věnováno málo vyučovacích hodin - pouze jedno Pololetí, a to ještě v rámci systematické zoologie. 6) Testem předloženým studentům gymnázia a pedagogické fakulty UK byla Potvrzena Hypotéze, stanovená v kapitole 2. - Problematika a analýza literatury. Pro přijetí nebo zamítnutí hypotézy byly zájmové skupiny podrobeny testu. Test a statistické Zhodnocení jeho výsledků potvrdil, že existuje významný rozdíl mezi vstupními vědomostmi Před absolvováním kurzu " S r o v n á v a c í anatomie obratlovců « « vědomosti po absolvování toboto kurzu.
Učivo, metody, organizační formy a motivace vyučování geologii s důrazem na environment v geologické historii ČR
Kočí, Tomáš ; Ziegler, Václav (vedoucí práce) ; Dostál, Petr (oponent) ; Marek, Jaroslav (oponent)
Hned v úvodu této disertační práce na téma: Učivo, metody, organizační Formy a motivace vyučování geologii s důrazem na environment v geologické historii ČR- Společenstvo svrchnokřídové fauny příbojové facie ČKP ve Velimi a jeho využití na ZS a odpovídajících ročnících víceletých gymnázií je třeba tento terminus technicus náležitě vysvětlit. Environment v geologické historii ČR- čili česky volně přeloženo životni prostředí v dávných geologických dobách a je zahrnut v tématickém celku Historická geologie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Botanický ekosystém suťového lesa
Rýparová, Jana ; Ziegler, Václav (vedoucí práce) ; Wolfová, Jitka (oponent)
Tato práce se zabývá pozorováním botanické sukcese na lokalitách suťového lesa během jednoho vegetačního období. Hlavní metodou diplomové práce je pozorování. Sledovaná stanoviště jsou umístěna ve Veřovických vrších v Moravskoslezských Beskydech. Tyto dvě místa leží v oblastech, na kterých dosud nebyl prováděn žádný systematický botanický výzkum, a má tak dopomoci k celoplošnému zmapování Veřovických vrchů. Stanoviště mají opačnou světovou orientaci, aby se informace z nich mohly doplňovat a podat ucelenější popis ekosystémů suťového lesa. Práce je doplněna o obecné informace o Chráněné krajinné oblasti Beskydy a společenstvech suťových lesů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vliv člověka na přírodu v historickém kontextu s didaktickou vycházkou - Týnec nad Sázavou
Macháčková, Lenka ; Přívratský, Vladimír (vedoucí práce) ; Ziegler, Václav (oponent)
Název diplomové práce: Vliv člověka na přírodu v historickém kontextu s didaktickou vycházkou, Týnec nad Sázavou. Diplomová práce zkoumá působení lidské činnosti na krajinu a přírodu od počátku osady Týnec po současnost. Popisuje, jak člověk měnil krajinu, její reliéf, jak výrazně znečistil vodu díky průmyslové výrobě a jak je možné přírodu proti negativnímu působení chránit. Práce je rozdělena do šesti hlavních kapitol, z nichž každá poskytuje pohled na Týnec nad Sázavou z jiného odborného hlediska. Úvodní část zahrnuje hypotézy a stanovuje cíle diplomové práce. Druhá část popisuje historii města Týnec nad Sázavou od jeho vzniku po současnost. Zmiňuje průmyslovou tradici města a popisuje stavební úpravy. Třetí část je výzkumná, zabývá se vlivem člověka na přírodu v historickém kontextu. Průzkum proběhl v několika oblastech, kterými jsou: geologie, reliéf a krajina, klimatické poměry, půda, fauna a flóra Týnecka, ochrana přírody, lesy, vodní tok Sázava, zástavba města, dopravní infrastruktura, inženýrské sítě a průmysl. V každé podkapitole je popsán stav přírody v minulosti a její změna vlivem lidského působení. Obsahuje také celkové zhodnocení a návrh opatření na ochranu životního prostředí. Ve čtvrté části je teoreticky popsaná obecná charakteristika didaktických vycházek a jejich význam ve školním...
Průvodce středoškolskou biologií aneb jak se důkladně připravit k přijímacím zkouškám na VŠ
Vorlíčková, Martina ; Teodoridis, Vasilis (oponent) ; Ziegler, Václav (oponent)
Pedagogické činnosti se věnuji již pět let. Začínala jsem na Základní škole Letohradská výukou dyslektických tříd a pak jsem přešla na Gymnázium a Sportovní gymnázium Nad v > Štolou. V průběhu celého svého působení ve školství jsem využívala pracovních listů jako podporu výkladu a ověřování jednotlivých bodů probrané látky. Svou diplomovou práci jsem zaměřila na vypracování souboru laboratorních prací z přírodopisu pro základní školy a ověřovala, budou - li přínosem pro pochopení probírané látky. Hypotéza mé diplomové práce zněla: "Promyšlené vypracování souboru alternativních úloh a jejich důsledné uplatňování ve výuce zkvalitní a zefektivní výsledky pedagogické práce učitele." Tato hypotéza se potvrdila, jak u tříd běžného typu, tak tříd dyslektických. Výzkumná část byla totiž zaměřena na využití souboru laboratorních úloh v obou typech tříd. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika průmyslových odpadů v České republice
Teodoridu, Markéta ; Ziegler, Václav (oponent)
Předkládaná rigorózní práce uvádí nejaktuálnější přehled legislativy týkající se odpadového hospodářství v ČR včetně platných předpisů EU souvisejících s touto tématikou. Práce vychází ze zákona č. 106/2005 Sb., vyhlášek č. 376/2001 Sb., č. 381/2001 Sb. a č. 383/2001 Sb. a odpadové strategie "Plán odpadového hospodářství ČR" a s nimi souvisejících dokumentů. Legislativa vymezuje pojem "odpad", klasifikaci odpadů, definuje jejich vlastnosti a určuje povinnosti při nakládání s odpady včetně jejich dovozu, vývozu a tranzitu. Práce dále komplexně zpracovává souhrn nejdůležitějších a nejnovějších informací o produkci a způsobech nakládání s průmyslovými odpady v ČR, včetně prognózy budoucího vývoje produkce a zpracování průmyslových odpadů a využití odpadů jako druhotných surovin. Součástí tohoto kompendia je i specifická aplikace tématu průmyslových odpadů do výuky na ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií ve formě tématických exkurzí a teoretických projektů s přihlédnutím k moderním trendům vycházejícím z multidisciplinárního přístupu ke vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Environmentální výchova na I. stupni ZŠ - projekt recyklace
Chromková, Dagmar ; Ziegler, Václav (vedoucí práce) ; Langrová, Jana (oponent)
Tato práce je zaměřena na environmentálni výchovu a vzdělávání na 1. stupni základní školy. Měla by přispět к řešení problému, jak zařadit environmentálni výchovu do výukového procesu. Práce předkládá popis projektu zaměřeného na výrobu a recyklaci surovin uskutečněného v průběhu dvou let ve dvou pátých třídách. Závěrem lze říci že jedním z efektivních způsobů integrace environmentálni výchovy a vzdělávání na 1. stupni je projektová metoda a práce podle kritického myšlení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Knihy Geralda Durrella a výuka přírodopisu a biologie
Blatchford, Ilona ; Brejšková, Lucie (oponent) ; Ziegler, Václav (vedoucí práce)
V práci je řešena problematika výuky přírodopisu a biologie na druhém a třetím stupni vzdělávání. Podle obsahu a cílů výuky přírodopisu a biologie podle nejnovějšího modelu kurikula v České republice tzv. Rámcových vzdělávacích programů (RVP) je v práci vytvořena příručka pro učitele přírodopisu a biologie, jak využít knihy zoologa a spisovatele Geraida Durrella ve výuce. Práce obsahuje přílohy, (1) učební materially obsahující ukázky z knih Geraida Durrella uspořádané podle tématu, (2) pomocné reference (odkazy) na knihy G. Durrella opět uspořádané podle tématu, (3) abecední seznam živočišných druhů s odkazy na stránky knih G. Durrella. Všechny zmíněné ukázky a odkazy jsou určené pro výuku přírodopisu v 6., 7., 8. a 9.ročníku základního vzdělávání a ve výuce zoologie na střední škole. Tato diplomová práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část práce seznamuje čtenáře s Geraldem Durrellem: jeho živo toi snahou o záchranu ohrožených druhů a prácí jeho nadace. Popis obsahu jeho knih, jež jsou hlavní součástí této diplomové práce. Druhá část diplomové práce se zabývá problematikou současného modelu kurikula v České republice: vzdělávacími programy, volbou učebnic školami a činností učitele. Třetí část práce popisuje na konkrétních příkladech metody využití knih G. Durrella ve výuce na základní škole a...
Poznávání přírody na 1.stupni - náměty a projekty s botanickou, zoologickou a ekologickou tématikou
Vedralová, Jitka ; Skýbová, Jana (vedoucí práce) ; Ziegler, Václav (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření souboru botanických, zoologických a ekologických námětů pro praktické činnosti v hodinách prvouky a přírodovědy i při různých mimoškolních akcích. Práce je členěna na několik částí. První část se zabývá zpracováním obsahů vzdělávacích programů a učebnic pro 1. stupeň a jejich hodnocením z hlediska zařazení praktických činností a ekologie. Výzkumná část je věnována zjišťování výukových metod při poznávání přírody v hodinách prvouky a přírodovědy a celkovému zájmu pedagogů o praktické činnosti. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do grafů. V praktické části se zabývám tvorbou biologických námětů, které mají učitelům prvního stupně pomoci obohatit hodiny prvouky a přírodovědy a dětem zprostředkovat opravdový zážitek zvláštního pozorování a zkoumání. Náměty jsou doplněny o pracovní listy a protokoly. Přílohu tvoří několik vyplněných dotazníků a pracovních listů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   začátekpředchozí39 - 48  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.