Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 86 záznamů.  začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Golden disc
Topinka, Jiří ; Houdek, Vladimír (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Práce s galerijním prostorem, malbou, objekty a jejich kontextem.
Dokument
Marie, Lukáčová ; Koryčánek, Rostislav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Mokument mapující oblast českého pohraničního opevnění, jeho kvality a současnou sociální situaci. Video se skládá ze dvou částí, kdy první podléhá dnešnímu stavu a druhá přesouvá svůj děj do budoucích vizí.
Z přírody
Horák, Ondřej ; Merta, Vladimír (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Podstatou mé práce je přenést fragmenty asfaltových pásů na plátno přesně 1:1, spolu se snahou přenést i co nejpřesněji jejich pravé odstíny šedé barvy. A tím pozvednout onen motiv ze země a ukázat tak divákovi jednoduchou krásu takové banality jako je asfalt na chodníku, po kterém denně šlapeme bez povšimnutí. Dalším pokusem přiblížit se k skutečnosti bylo rozhodnutí pojmenovat obrazy podle souřadnic původní místa, kde se motiv nachází, protože jakýkoliv název by mohl vyvolat nechtěné a zbytečné asociace.
Za láskou po cestě z perel
Tischler, Marek ; Štech, Adam (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Pro svou bakalářskou práci jsem vytvořil sérii středních a velkých obrazů. V této sérii jsem vycházel z mého dlouhodobého zájmu o žánrovou malbu. Východiskem se pro mé obrazy a kresby staly předměty denní potřeby, které jsem v malbě redukoval na jejich elementární tvary. Cílem bylo vytvořit kompaktní sérii maleb, které obstojí na poli současného umění.
Krajina
Fuksová, Kristýna ; Daněk, Josef (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Základním východiskem pro diplomovou práci je zkoumání druhů transformace reálného vjemu do abstrakce. Primárně volně navazuji na obrazy,které vznikaly v průběhu mého magisterského studia, kdy jsem se snažilapohybovat převážně na poli abstrakce. Hlavním motivem mých maleb je již delší dobu téma prolínání struktury, světla a krajiny. Postupným zjednodušováním a prolínáním krajinných motivů, architektury a živé přírody se snažím vytvořit komplexní skladbu. Tato abstraktní struktura se vyjevuje vždy s konkrétním pocitem z atmosféry v krajině. Formuluje otázku, kam směřuje náš pohled, když se krajinou necháváme unést.
Stíny mají oči
Grűnwaldová, Glorie ; Nádvorník, Filip (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce navazuje na dlouhodobější vývoj maleb, který se točí kolem zvědavosti, pocitu být sledován a s tím spojené možná až paranoii. Vycházím z vlastní zkušenosti, která souvisí jak s dnešním digitalizovaným světem, kde můžeme polemizovat nad otázkami, zdali existuje nějaké soukromí nebo naopak žijeme opravdu v prostředí snadno zjistitelných informací, tak tato zkušenost souvisí i s úzkostmi a jistou sebekontrolou. V malbách se snažím i přes tíhu tématu přistupovat s humorem. Objevují se v nich momenty, které nedávají smysl nebo jsou stylizované do přehnané formy. Důležitá je také výraznost obrazu, samotná malba a kombinace technik. Mým hlavním cílem je sdílení a nadlehčení těchto prožitků, ale také předání energie, skrz malbu, se kterou se snažím pracovat.
Vesmírný opravář
Rybníčková, Barbora ; Fexová, Patricie (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce je sérií maleb vyprávějících příběh muže, který se ve svých snech stává opravářem vesmírných těles a metaforicky tak napravuje náš svět. Skrze své malby vesmírného opraváře tematizuji potřebu dát do pořádku narušené či rozbité mezilidské vztahy a společenské struktury.
Souhraničnost
Kučera, Tomáš ; Alster, Darina (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je vytvoření ucelené série obrazů, které tematizují souvislost mezi odpojením se od světa a jeho současným odkouzlením, s využitím okultního symbolu chrámu jako ústřední metafory.
Edges of Cedar Grove
Luksch, Vojtěch ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
V mojí diplomové se zaměřuji na malbu krajin z virtuálního prostředí počítačových her z období přelomu tisíciletí, které svojí nedokonalou grafikou připomínají modernistické přístupy v malířství konce 19. století a počátku století dvacátého. Absurdní digitální vizualitu přírody, jako jsou hranaté kopce, stromy nebo křoviny, se snažím zachytit přesně tak, aby obraz vytvářel dojem nebo alespoň navozoval pocit modernistického díla. Obrazy se zároveň díky relativně volnému pohybu v herních krajinách stávají jakýmsi virtuálním plenérem, kde nacházím motivy a kompozice k malbě.
Světlo na hrudi
Gračka, Martin ; Hlinka,, Dominik (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Mé výjevy z videohry Silent Hill (1999) mají být až na sílu plné temnoty, pocitu beznaděje, zoufalství a melancholie. Náměty se snažím vybírat na první pohled civilní, nudné, kdy se na obraze skoro nic neděje. Jemně a s důrazem na atmosféru a náladu, místo na explicitní vizuální prvky. Chci, aby každá obyčejná věc, jako je rostlina nebo kus nábytku, nesla tíhu toho světa. Hra má velice silný a emotivní příběh, který je vytržen ze svého původního kontextu. Není tak nutné pro diváka nutné znát předlohu, a dostává tak prostor k vytvořením si příběhu vlastního. Mým cílem je nejen zachytit vizuální prvky z videohry, ale také evokovat pocity, jako by byl člověk v tomto děsivém světě přítomný. Pocity tajemna, strachu, beznaděje, osamělosti, temnoty a něčeho surrealistického. Zhmotnit tyto virtuální zážitky do fyzické podobnosti malbou. Můžeme se tak dívat na místa, na která jsme byli zvyklí se dívat pouze prostřednictvím monitoru kdekoliv a kdykoliv, nyní jsou však zprostředkované hmotou a můžeme se jich třeba i dotknout. Vytvořit malířskou formu, aby měla formální kvality, zvládala zprostředkovat esenci nedokonalé grafiky a zároveň vystihovala hororový svět.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 86 záznamů.   začátekpředchozí36 - 45dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.