Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Piece of cake
Gračka, Martin ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Pro tuto sérii obrazů jsem si vybral výjevy z počítačové hry Duke Nukem 3D. Snažím se napodobit grafiku počítačových her raných 90. let. Nejde mi o důsledné přemalování pixelů, důsledné překopírování screenshotů, ale o zachycení atmosféry hry pomocí malířských gest a zkratek - převedení pixelové grafiky do média malby. Divák vidí obrazy očima hlavního hrdiny, dostává se tak do jeho role. V mé práci mi jde hlavně o estetický požitek a hru mezi obrazem a grafikou. Dále pak o vyvolání sentimentu, který se dotýká užší skupiny lidí.
Světlo na hrudi
Gračka, Martin ; Hlinka,, Dominik (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Mé výjevy z videohry Silent Hill (1999) mají být až na sílu plné temnoty, pocitu beznaděje, zoufalství a melancholie. Náměty se snažím vybírat na první pohled civilní, nudné, kdy se na obraze skoro nic neděje. Jemně a s důrazem na atmosféru a náladu, místo na explicitní vizuální prvky. Chci, aby každá obyčejná věc, jako je rostlina nebo kus nábytku, nesla tíhu toho světa. Hra má velice silný a emotivní příběh, který je vytržen ze svého původního kontextu. Není tak nutné pro diváka nutné znát předlohu, a dostává tak prostor k vytvořením si příběhu vlastního. Mým cílem je nejen zachytit vizuální prvky z videohry, ale také evokovat pocity, jako by byl člověk v tomto děsivém světě přítomný. Pocity tajemna, strachu, beznaděje, osamělosti, temnoty a něčeho surrealistického. Zhmotnit tyto virtuální zážitky do fyzické podobnosti malbou. Můžeme se tak dívat na místa, na která jsme byli zvyklí se dívat pouze prostřednictvím monitoru kdekoliv a kdykoliv, nyní jsou však zprostředkované hmotou a můžeme se jich třeba i dotknout. Vytvořit malířskou formu, aby měla formální kvality, zvládala zprostředkovat esenci nedokonalé grafiky a zároveň vystihovala hororový svět.
Piece of cake
Gračka, Martin ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Pro tuto sérii obrazů jsem si vybral výjevy z počítačové hry Duke Nukem 3D. Snažím se napodobit grafiku počítačových her raných 90. let. Nejde mi o důsledné přemalování pixelů, důsledné překopírování screenshotů, ale o zachycení atmosféry hry pomocí malířských gest a zkratek - převedení pixelové grafiky do média malby. Divák vidí obrazy očima hlavního hrdiny, dostává se tak do jeho role. V mé práci mi jde hlavně o estetický požitek a hru mezi obrazem a grafikou. Dále pak o vyvolání sentimentu, který se dotýká užší skupiny lidí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.