Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 356 záznamů.  začátekpředchozí344 - 353další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Začlenění žáka z menšiny ve škole
Pekárková, Simona ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent)
Předmětem diplomové práce je problematika školní kariéry dětí v sociálně vyloučené lokalitě Masokombinát. V rámci této problematiky jsou analyzovány různé příčiny, které znesnadňují začlenění dětí z ghetta ve škole. V ohnisku pozornosti jsou především rodiny a děti v této lokalitě, se kterými se podařilo navázat dlouhodobý kontakt. Hlavními metodami práce jsou rozhovory s matkami rodin a pozorování v rodinách. Cílem tohoto výzkumu byl komplexnější vhled do problematiky tématu školy v jednotlivých rodinách a porovnání výsledků s obecně rozšířenými názory ve společnosti. V diskuzi a závěru práce jsou shrnuty jak společné postoje jednotlivých rodin ke školní kariéře dětí, tak je zde upozorněno na některá dilemata, která z rozhovorů s matkami rodin vyplývají. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diferenciace v hravém chování dětí mladšího školního věku.
Světlíková, Hana ; Škvařilová, Božena (vedoucí práce) ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Šmahel, Zbyněk (oponent)
Cílem disertační práce je rozšíření a propracování metodiky pro hodnocení komplexních projevů chování dětí mladšího školního věku. Zjistit, jak jsou zvolené komponenty neverbální komunikace ovlivňovány vybranými biologickými a sociálními činiteli a nalézt nejčastěji se vyskytující vzorec chování dětí při jejich individuální hře v době mezi dvěma vyučujícími hodinami.
Vztah žáka z menšiny k úspěšnosti ve škole
Hajná Rozsívalová, Markéta ; Bittnerová, Dana (oponent) ; Hadj - Moussová, Zuzana (vedoucí práce)
Cílem této práce je zachycení vztahu žáka z romské menšiny ke školnímu úspěchu v kontextu jeho životního příběhu. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Protože data byla sbírána ve dvou etapách (první pololetí a druhé pololetí šk. roku 2004/2005) na různých vzorcích žáků a s různým záměrem, je empirická část rozdělena ještě na dvě části. V první jsem pomocí dotazníku chtěla najít určitý pojmotvomý rámec problematiky školního úspěchu, který by vycházel z postojů respondentů. Zajímalo mě, jaké výroky školní úspěch nejlépe charakterizují a jak moc jsou pro pocit úspěchu významné. Chtěla jsem zde poukázat na v vývojové hledisko vztahu ke školnímu úspěchu. Srovnávala jsem tedy postoje mezi 6. až 8. třídami. Pro lepší orientaci v textu řadím teoretickou část na začátek, ačkoli vznikala souběžně s hodnocením dotazníků. Ve druhé části, která je pro tuto práci stěžejní, se snažím pomocí rozhovorů s menším vzorkem respondentů, prohloubit data první části a začlenit je do širšího kontextu. Zde se dotýkáme postojů pěti respondentů z romské menšiny a pěti respondentů z majority (kteří jsou kontrolní skupinou) nejen ke školnímu úspěchu, ale i k osobní perspektivě, motivaci k učení, životním hodnotám, významu rodiny a významu školy vůbec. Nakonec diskutuji interpretaci dat s teoretickými východisky a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 356 záznamů.   začátekpředchozí344 - 353další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.