Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 224 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Karel Slavoj Amerling a jeho vliv na Budeč"
Děd, Michael ; Rýdl, Karel (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Tématem mé diplomové práce je osobnost národního buditele, lékaře, chemika, učitele, pedagogického teoretika, vizionáře a neúnavného organizátora z doby sklonku feudalismu a úsvitu kapitalismu - Karla Slavoje Amerlinga. Pří zpracování jeho osobnosti si kladu dva cíle. Prvním cílem je představit ho jako významného účastníka procesu národního obrození, ve kterém se velmi aktivně' angažoval v mnoha rolích a rovinách. Druhým a hlavním cílem je zachytit jeho nejvýznamnější dílo - učitelský a vzdělávací ústav Budeč, kterému věnoval Amerling sedm let života v období 1839 - 1846. Práce se bude snažit postihnout projekt Budče komplexně a synteticky. Bude popsána příprava, financování, průběh, vnitřní organizace, činnost, vliv a dopad na společnost, úspěchy a také se pokusí najít odpověď na příčiny pádu a zániku Budče. Práce se bude snažit postihnout Karla Slavoje Amerlinga v několika rovinách, jež povedou k pochopení interakce mezi ním a společností. Vykreslí tedy jeho podíl na emancipaci národa a zároveň se zaměří na zvraty, které ovlivnily jeho jednání a postoje. Pozornost bude věnována jeho dětství, studiím, buditelské činnosti, angažování v Jednotě pro povzbuzení průmyslu, společenským vazbám a zejména a především pedagogické činnosti. Na všechny tyto životní etapy a role bude nahlíženo v kontextu budování Budče.
Stanoviska podporující a popírající dosah výchovy se stručným historickým exkurzem
Stránská, Věra ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
V naší práci jsme se snažili popsat různé argumenty pojednávající o tom, jak moc je V nás potřeba výchovy zakořeněná a jaký je její dosah, nebo-li jako moc nás ovlivňuje. Myslíme si, že se nám alespoň zčásti povedlo ukázat, že výchovný dosah je nezměrný, ať už v tom pozitivním nebo negativním smyslu slova. Za cíl jsme si stanovili dokázat, že bez výchovy se obejít nelze. Rozebrali jsme se stanoviska lidí, kteří mají za to, že to možné je. Ovšem, jak jsme již řekli v konkrétních kapitolách, jejich slova nám připadají nedostatečná. Jelikož nepíšou o tom, že se nemáme o dítě vůbec starat. Neříkají, že máme dítě pohodit do lesa a nechat ho tam být. Podle nás chtějí jen výchovu zbavit určitým jejích forem. Souhlasíme s tím, že výchova by se měla trochu změnit, aby více respektovala osobnost dítěte, ale nesouhlasíme s jejím vymizením a ani ho nepovažujeme za možné. V praxi vidíme, že západní svět už se od antivýchovných teorií odvrátil, jelikož poznal jejich stinné stránky.
Srovnání přípravy skautských a pionýrských vedoucích k výchově dětí a práce s nimi
Homolka, Robert ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je srovnání dvou organizací pracujících s dětmi a mládeží a hlavně jejich systému vzdělávání vedoucích. Zabývá se největšími organizacemi svého typu v České Republice a sice organizací "Junák - svaz skautů a skautek ČR" a sdružením Pionýr. Obě tyto organizace mají u nás dlouhou tradici v mimoškolním vzdělávání dětí a mládeže.
Vliv existencialismu na výchovu
Sál, Petr ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Předmětem práce je popsat vývoj filozofického podkladu pro vznik existencialismu u Jean-Paul Sartra a následně prozkoumat tento filozofický model. Poté přikročit k myšlenkovému experimentu a vytvořit nástin kompetence učitele, která by obsahovala filozofii Jean-Paul Sartra. Základní otázkou, na kterou pak má tato práce odpovědět, je, zda je možné aplikovat filozofický přístup existencialismu a to zejména rané filozofie Jean-Paul Sartra tak, jak ji prezentoval v přednášce Existencialismus je humanismus do školního prostředí s cílem zlepšit možnosti výchovy a tak zefektivnit působení učitele mimo standardní oficiální kurikulum. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Projektové vyučování
Baranová, Michaela ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Diplomová práce - Projektové vyučování - je tvořena dvěma částmi, a to teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje nejdůležitější aspekty této problematiky počínaje historií, výčtem výhod či nevýhod, přes typologii projektu až po úlohu učitele při tomto způsobu výuky. Praktická část se pak zabývá vytvořením a realizací projektu samotného. Projekt Protidrogový plán je námětem pro osobnostně sociální výchovu, ale dává také dostatek prostoru k práci s informacemi z různých zdrojů. Výstup z projektu je zaměřen na schopnost orientovat se v odvětví, které charakterizuje dnešní dobu - s informatikou, a to především v dovednostech a kompetencích v používání multimediální techniky. Přínosem projektu je rovněž přirozená možnost propojit teoretické poznatky s osobními zkušenostmi žáků. Projekt je vhodné zařadit do výuky v době, kdy se žáci již orientují v základních pojmech a oblastech drogové problematiky i výše zmíněné informatiky.
Péče o seniory ve vybraných sociálních zařízeních
Vávrová, Šárka ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Šárka Vávrová Abstrakt: Název: Péče o seniory ve vybraných sociálních zařízení Práce se zabývá teoretickou stránkou stárnutí a stáří z pohledu biologického i psychologického. Najdete zde informace o formách sociálního zabezpečení seniorů v České republice. Podstatnou částí práce je výzkumná složka věnující se několika vybraným zařízením sociální péče v jihočeském městě Strakonice. Přesněji se jedná o dva domovy pro seniory a jeden dům s pečovatelskou službou, v nichž byl proveden kvalitativní výzkum a propojen s výzkumem kvantitativního charakteru, který probíhá v jednotlivých zařízeních pravidelně. Klíčová slova: stárnutí, stáří, sociální zabezpečení, sociální služba, zařízení sociální péče Title: Work with elderly people in selected social institucions The work deals with the theoretical aspect of aging and the old age-from the biological and psychological point of view. You will find here information about the forms of social security for senior citizens in the Czech Republic. A substantial section of this work in devoted to the research of several selected social care facilities in the South Bohemian town of Strakonice. More precisely two homes for the elderly and nursing home, in which there was carried out a qualitative research and quantitative research, which takes place at the individual facilities...
Žena 1. poloviny 19. století
Tomášková, Veronika ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá postavením ženy od jejího narození až po dospělost v 1.polovině 19.století. Na začátku uvádí fakta evropské historie. Dále se již zaměřuje na ženu, její dětství, dospívání a dospělost. Předmětem práce je ukázat, jak se k dívce a ženě v určité sociální vrstvě přistupovalo, jak se na ní pohlíželo, jaká měla práva, povinnosti a možnosti ke vzdělání. Vybranými oblastmi jsou: dějiny pedagogiky, výchova dětí, dívčí výchova, vzdělání dívek, prostředí rodiny, sociabilita, manželství a mateřství. Práce postupně odhaluje, jak pomalu a těžce si žena vydobývala svoje práva, ať už v soukromém, tak i ve veřejném životě.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 224 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.