Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv psychorelaxačních cvičení na děti s ADHD/ADD
Krejčová, Renata ; Michalová, Zdena (vedoucí práce) ; Housarová, Blanka (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývala vlivem psychorelaxačních cvičení na děti s ADHD/ADD. Záměrem práce bylo zachycení efektu psychorelaxačních cvičení na obtíže dětí spojené s jejich poruchou. Cílem průzkumu byl pokus zjistit, do jaké míry pomáhají psychorelaxační cvičení zvýšit koncentraci pozornosti a rozvoj sociálních dovedností dětí v kolektivu třídy speciální mateřské školy. Teoretická část se zabývala problematikou poruch chování a významem psychorelaxace pro tyto děti. Praktická část se zaměřila na obsah psychorelaxačních cvičení se zjišťováním jejich účinnosti na děti s ADHD/ADD. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Stimulační mateirál pro terapii osob s afázií
Švejdová, Marie ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Kramerová, Michaela (oponent)
Tématem diplomové práce je vytvoření stimulačního materiálu pro terapii osob s afázií. Materiál je zaměřen na použití pragmatického přístupu terapie a stimulaci vybraných jazykových oblastí. Pomcka je určena pro použití v laickém i odborném prostředí. Ve své diplomové práci se zaměřím na zpracování teoretických informací k problematice terapie afázie a zvláště na sledování rozšířených terapeutických přístup. Dále se v rámci procesu vytváření stimulační pomcky soustředím na používání konkrétního materiálu a jeho charakteristiku. Výsledky získané v rámci przkumného šetření terapeutických pomcek použiji při vytváření vlastního stimulačního materiálu.
Sluchové vnímání u dětí předškolního věku
Kodetová, Jana ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Růžičková, Hana (oponent)
Tématem diplomové práce je posouzení jednotlivých oblastí sluchového vnímání u předškolních dětí. Konkrétně se jedná o oblasti slabikové analýzy a syntézy, sluchového rozlišování a rýmování, hláskové analýzy a syntézy a manipulace s hláskami ve zvukové struktuře slova. Diplomová práce směřuje ke zhodnocení stavu sluchového vnímání před nástupem povinné školní docházky u intaktní populace. Ve své diplomové práci se zaměřuji na poznatky z prostudované literatury, jimiž jsou podložena teoretická východiska práce. Závěry diplomové práce jsou založeny na kvantitativním průzkumu dětí mateřských škol. Klíčová slova: sluchové vnímání, oblasti sluchového vnímání, fonematické a fonologické uvědomování, fonematický sluch, diagnostika sluchového vnímání
Logopedická péče u sluchově postižených dětí mladšího školního věku na základních školách pro sluchově postižené
Čiháková, Sandra ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou logopedické péče u dětí mladšího školního věku se sluchovým postižením. Porovnává výsledky dotazníkového šetření s výsledky pozorování logopedické péče na základních školách pro děti se sluchovým postižením. Cílem diplomové práce je zmapovat současný stav logopedické péče na těchto školách, poukázat na nedostatky a možná řešení.
Možnosti logopedické prevence v podmínkách běžné mateřské školy
Švarcová, Lucie ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Sýsová, Jana (oponent)
Diplomová práce chce ověřit, jaké možnosti má logopedická prevence v podmínkách mateřské školy. V teoretické části se bude věnovat vymezení pojmu prevence z obecného hlediska a z hlediska logopedického. V praktické části bude zaměřena na tvorbu a praktické ověření experimentu založeného na systematickém ovlivňování motorických dovedností u věkově specifické skupiny dětí v podmínkách mateřské školy. Předpokládá, že pravidelná stimulace motorických dovedností vede k vysoce efektivnímu působení v oblasti artikulace a může přispívat k prevenci vad řeči.
Skupinový stimulační program se zaměřením na řeč pro děti předškolního věku romského etnika
Dostálková, Petra ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Tématem této práce je vytvoření skupinového stimulačního programu pro děti předškolního věku romského etnika, který se bude věnovat stimulaci dílčích složek řečového projevu a dalších oblastí, které s řečí souvisí. Teoretická část se zaměřuje především na oblast kultury, výchovy a jazyka Romů. Dále se zabývá problematikou vzdělávání romských dětí, jejich specifiky a příčinami školní neúspěšnosti v českém školském systému. Teoretická část práce se také věnuje problematice zajištění logopedické péče u romských dětí. Praktická část detailně popisuje skupinový stimulační program pro děti předškolního věku. Jedná se o program zaměřený na řeč. Dále jsou porovnávána získaná data z realizace programu a analyzován výsledný materiál. Výstupem diplomové práce je právě vytvoření tohoto programu.
Zajištění interdisciplinárního přístupu z pohledu rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem
Válová, Eva ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Má diplomová práce pojednává o rozštěpových vadách obličeje. Zaměřuje se na mapování interdisciplinárního přístupu při jejich terapii v České republice pohledem rodičů dětí s orofaciálním rozštěpem. Sleduje současné trendy v této oblasti. Práce vychází ze Směrnice American Cleft Palate-Craniofacial Association (ACPA) a Standardů péče o pacienty s rozštěpem rtu a patra v Evropě. Sleduje realizaci těchto dvou doporučení v praxi v rozštěpových centrech v České republice. Klíčová slova: orofaciální rozštěpy, rozštěp rtu, rozštěp patra, interdisciplinarita, multidisciplinarita, komplexní péče
Výkon paměťových mechanismů u dospělých osob s narušenou komunikační schopností
Nestávalová, Hana ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Štěpáníková, Alena (oponent)
Přestože se v posledních desetiletích zvedá vlna zájmu o problematiku paměti, z hlediska logopedie, je paměť v této oblasti stále "tabula rasa". Proto se pokusím ve své práci "Výkon paměťových mechanismu u dospělých osob s narušenou komunikační schopností" postihnout komplexní pohled na paměť ve spojitosti s problematikou jejího selhávání u lidí s afázií, Alzheimerovou chorobou a Parkinsonovou nemocí. Cílem této práce je zmapovat paměťové mechanismy a funkce u těchto osob na základe vytvořeného testu paměti. Tento test paměti adresuji nejen na populaci dospělých osob s narušenou komunikační schopností, ale také na zdravou populaci dospělých osob, u níž předpokládám funkci kontrolního vzorku. Zároveň také předpokládám, že by tento materiál mohl vyplnit mezeru v oblasti testových materiálu týkající se paměti. Dále by mohl sloužit i jako materiál pro cvičení paměti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Seniorská problematika z pohledu pečovatelské služby
Šobíšková, Soňa ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Tématem diplomové práce je poskytování pečovatelské služby seniorům. Cílem poskytovaných služeb je mimo jiné umožnit lidem žít ve svém domácím prostředí.Na základě prostudované literatury představuji pojem stáří, stárnutí, komunikace. Poukazuji na komunikační zvláštnosti a techniky u vybraných skupin seniorů.V praktické části vycházím ze svých pracovních zkušeností v poskytování terénní pečovatelské služby seniorům. Ve své práci se zaměřuji na období v letech 2006 - 2008, kdy došlo k legislativní změně v poskytování pečovatelské služby.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.