Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 252 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úrazovost ve sportovní gymnastice žen
Štefánková, Gabriela ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
NÁZEV Úrazovost ve sportovní gymnastice žen AUTOR Gabriela Štefánková KATEDRA Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE PaeDr. Ladislav Pokorný ABSTRAKT Tato práce se věnuje problematice úrazovosti ve sportovní gymnastice žen. Zásadou pro vypracování je zmapovat a porovnat úrazovost ve sportovní gymnastice v průběhu sportovního tréninku a závodů, z pohledu jednotlivých gymnastických nářadí. Dále se práce zabývá zařazováním kompenzačních cvičení do sportovního tréninku, závažností úrazů, léčby a následné rehabilitace. První část práce zahrnuje podrobný přehled potřebných teoretických podkladů. Teoretická část obsahuje informace týkající se historie sportovní gymnastiky, český závodní gymnastický program zahrnující hodnocení gymnastických sestav a přehledné poznatky o jednotlivých gymnastických nářadích. Dále se teoretická práce zaměřuje na pojem úrazovost, regenerace a rehabilitace. V druhé části práce probíhá samostatný výzkum. Výzkum zahrnuje bližší poznatky o úrazovosti žen ve sportovní gymnastice. Pomocí dotazníkové metody je zjištěno, zda k úrazům dochází častěji na tréninku nebo v závodě, na jakém nářadí dochází k úrazům nejčastěji, zda jsou do tréninku zahrnuty regenerační procedury a další poznatky, které mapují úrazovost ve sportovní gymnastice žen. KLÍČOVÁ SLOVA sportovní gymnastika, úrazy, nářadí,...
Rozvoj pohybových schopností dětí předškolního věku dětí věnujících se aerobiku
Jandová, Petra ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Polášková, Jitka (oponent)
Z výzkumu vyplývá, že obě skupiny dětí cvičících i necvičících, se během půlročního období zlepšily. Musím s radostí říci, že děti navštěvující kroužek se ve všech daných schopnostech zlepšily více a jsou na tom pohybově o poznání lépe, než děti, které do kroužku nechodí. Z výsledků, které jsem naměřila mohu potvrdit, že aerobik je činnost, která všestranně rozvíjí pohybové schopnosti dětí. Na základě praxe v hodinách aerobiku a následně při měření pohybových schopností dětí jsem se přesvědčila o několika zásadních tvrzeních, které se mi při výzkumu potvrdily. Aerobik vede děti k všestranné pohybové dovednosti a je vhodnou formou pohybu už pro předškoláky. Je to zábavná činnost plná her a aktivit, která přirozeným způsobem podporuje jejich psychický a fyzický rozvoj. Je důležité, aby pohybové aktivity v předškolním věku byly rozmanité, protože děti rády střídají různé druhy pohybu a nevydrží dlouho u jedné činnosti. Do hodin aerobiku je velmi vhodné zařazovat také prvky gymnastiky, tance a různých pohybových her. Na závěr bych chtěla dodat, že při cvičení nejde jen o sportovní výkony, ale o příjemný pobyt mezi kamarády, kde se děti cítí dobře a cvičení jim přináší radost.
Využití náčiní a nářadí v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pechová, Jana ; Hájková, Jana (vedoucí práce) ; Mojžíš, Otakar (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím náčiní a nářadí v hodinách tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. V teoretické části se věnuji samotnému obsahu tělesné výchovy, historií, významu a druhům využívaného náčiní a nářadí. Vše je doplněno o novinky, které jsou na trhu k dispozici. Dále jsem u každého využívaného náčiní a nářadí uvedla způsob jeho využití v praxi. Ve výzkumné části jsem jako hlavní metodu využila dotazník a jako doplňující metodu řízený rozhovor s učiteli tělesné výchovy a také s prodejci náčiní a nářadí. Zvolenými metodami výzkumu jsem zjistila, že učitelé využívají náčiní a nářadí každou vyučovací hodinu i přes veškeré překážky, které jim stojí v cestě k ideální výuce tělesné výchovy. Největším problém učitelů tělesné výchovy jsou malé tělocvičny, nízký počet jednotlivých pomůcek, málo vyučovaných hodin TV a hlavně nedostatečné finanční prostředky. KLÍČOVÁ SLOVA náčiní, nářadí, využití, tělesná výchova, 1. stupeň, základní škola
Juvenilní revmatoidní artritida a pohybová aktivita
Hanková, Kristýna ; Hronzová, Marie (vedoucí práce) ; Hájková, Jana (oponent)
Bakalářská práce pojednává o juvenilní idiopatické artritidě (JIA). Konkrétně se zabývá zásadami, výběrem a aplikací vhodných pohybových aktivit, které jsou nedílnou součástí celkové léčby pacientů postižených JIA. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů, shrnuje poznatky o JIA; věnuje se způsobujícím faktorům, klinickému obrazu, diagnostice a možnostem léčby. Ve speciální části je zpracován cíl a význam pohybové terapie. U jednotlivých stádií onemocnění jsou uvedena vhodná cvičení a zásady pohybů jednotlivých kloubů lidského těla a další možnosti pohybových aktivit vhodných k doplnění komplexní pohybové léčby. Praktická část následně uvádí případovou studii jedince s juvenilní idiopatickou artritidou, u kterého byl proveden základní vstupní kineziologický rozbor a na jehož základě byl sestaven krátkodobý a dlouhodobý cvičební plán.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 252 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.