Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Větrání archivu
Hudeček, František ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Větrání depozitářů s sebou nese určitá specifika. Cílem je zachování kulturně nebo jinak cen-ných předmětů uskladněných na dlouhé časové úseky, s ohledem na ekonomičnost provozu. Tomu je nutné přizpůsobit návrh větrání. Součástí objektu jsou i vedlejší prostory, které je nut-no taktéž adekvátně větrat. Zpracovaný projekt je následně zhodnocen z hlediska kvality vnitřního mikroklimatu v depozitářích (CFD simulace) a z hlediska energetické náročnosti provozu (simulační pro-gram TRNSYS). Hlavním sledovaným parametrem v depozitářích je stáří vzduchu. Výsledky jsou zhodnoceny kvalitativně i kvantitativně a jsou naznačena možná opatření pro zlepšení kvality větrání. Předmětem energetické simulace je získání celkové roční spotřeby pro provoz hlavních vzdu-chotechnických jednotek. Pro získání referenční hodnoty je navíc zpracován odhad energetic-ké spotřeby pro vytápění a chlazení celého objektu. Výsledky jsou vzájemně porovnány a jsou navržena a zpracována opatření pro výrazné snížení spotřeby energie.
Testování tepelných vlastností rukavic pomocí tepelného manekýna
Pidrová, Kateřina ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá testováním tepelných vlastností rukavic pomocí tepelného manekýna. V první části je uvedena rešerše vztahující se k dané problematice, společně s odvozením výpočetního vztahu použitého pro měření. Nejdůležitějším bodem práce je návrh metodiky pro měření tepelného odporu rukavic s pomocí tepelného manekýna, která vychází z normy ČSN EN 511. Tato metodika byla následně prověřena měřením na 5 vzorcích rukavic společně s rozborem nejistot a ověřením opakovatelnosti měření. U~měřených vzorků je dále uveden i nástin možností jejich použití při konkrétních činnostech a teplotách okolního vzduchu. Na konci práce je uvedeno stručné shrnutí dosažených výsledků.
Rekonstrukce rodinného domu
Červinka, Michal ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem rekonstrukce rodinného domu ve snaze přiblížit se „blízko nulové budově“. Pro daný rodinný dům byly vypočteny celkové tepelné ztráty společně s výpočtem nákladů na provoz domu a také energetická náročnost budovy. Poté následují návrhy jednotlivých způsobů zateplení domu (výměna oken, dveří a vrat, zateplení obvodových stěn, střechy a stropu do podkroví) a návrh nového technického zařízení budovy (nucené větrání se zpětným získáváním tepla, fovotoltaický systém a tepelné čerpadlo). Dále při rekonstrukci došlo k posouzení vhodnosti původní otopné soustavy, a také k analýze energetické náročnosti pro zrekonstruovanou budovu. Pro jednotlivé způsoby rekonstrukce bylo vypočítáno ekonomické zhodnocení se započítáním dotace od programu Nová zelená úsporám. V závěru celé práce je provedeno ekonomické zhodnocení celé navrhované rekonstrukce společně s posouzením, jakého domu jsme, z pohledu energetičnosti, dosáhli.
Projektování systémů přenosu a využití tepla z Termokompostu
Dokoupilová, Bára ; Jícha, Miroslav (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využitím biotermální energie uvolňující se při rozkladných procesech v kompostu. Cílem práce je vysvětlit principy vzniku tepla v kompostu, shrnout možnosti jeho odběru a navrhnout vhodné využití tohoto zdroje pro potřeby reálné budovy. V teoretické části jsou srovnány různé možnosti využití biomasy, popsán biochemický průběh rozkladu organické hmoty, představen pojem termokompost, prezentovány různé způsoby odběru vznikajícího tepla a uvedeny možné aplikace této technologie. V praktické části je na základě získaných poznatků navržena instalace termokompostu a jeho připojení ke stávajícímu systému vytápění a ohřevu teplé vody v Ekocentru Karpaty v Nové Lhotě u Hodonína. Vzhledem k nízkoteplotní povaze zdroje a režimu využití budovy je doporučena akumulace vzniklého tepla v akumulační nádrži a jeho primární využití pro předehřev teplé vody. Pro případ dostatečně vysokých teplot v termokompostu je do návrhu zahrnuta také možnost předehřevu topné vody. V závěru práce jsou stanoveny finanční náklady na projekt a určeny očekávané úspory, které z důvodu nízké frekvence využití budovy a spotřeby teplé vody dosahují relativně nízkých hodnot.
Vytápění elektromobilů
Kolomazník, Milan ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je formou rešerše popsat způsoby vytápění interiéru elektromobilů. V úvodu práce jsou uvedeny základní pojmy týkající se obecně problematiky elektromobility. Ta je pak dále rozvedena s nastíněním současných problémů, které brání většímu rozšíření těchto vozidel do provozu. Práce podává ucelený přehled nejen o přímých metodách vytápění využívajících elektrický proud, ale i o alternativním způsobu, jímž je nezávislé topení využívající spalovací motor. Dále se zabývá zhodnocením využitelnosti ztrátového tepla, které vzniká v elektrických součástech, jako je elektromotor, frekvenční měnič či baterie. Na základě těchto poznatků byly vytvořeny různé konstrukční návrhy včetně stručného popisu jejich kladů a záporů. Závěr práce se pak zabývá porovnáním a posouzením jednotlivých konstrukčních řešení.
Ventilované ochranné oděvy pro zdravotníky v kontaminovaných prostředích
Štenclová, Kristýna ; Kopečková, Barbora (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na experimentální ověření chladicího účinku na člověka ventilací okolního vzduchu pod ochranný oděv. První část práce obsahuje rešerši zabývající se pojmy spojenými s tepelným komfortem a způsoby přenosu tepla. V této části jsou před-staveny dostupné možnosti chlazení člověka pohybujícího se v prostředí o vysoké teplotě. Druhá část je zaměřena na definování hypotéz a popis experimentů, které byly pro tuto práci provedeny. Poslední částí práce jsou samotné výsledky experimentů a jejich porovnání s daty z experimentů z odborné literatury.
Vliv vlhkosti materiálu na tepelné vlastnosti rukavic
Janíčková, Žaneta ; Toma, Róbert (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení vlivu vlhkosti materiálu na tepelné vlastnosti rukavic. První část práce je tvořena rešerší témat souvisejících s danou problematikou a zároveň jsou definovány a odvozeny výpočetní vztahy nezbytné pro vyhodnocení experimentálního měření. Stěžejní částí práce je definice hypotéz a experimentů, které slouží k ověření vlivu vlhkosti na tepelný odpor rukavic. V experimentální části jsou popsány jednotlivé metody navlhčování rukavic, z nichž bylo vybráno navlhčování vzdušnou vlhkostí a vlhčení ponořením. Pro ověření vhodnosti jednotlivých metod vlhčení byly testované vzorky měřeny na tepelném manekýnovi v suchém a navlhčeném stavu za podmínek definovaných normami ČSN EN 511 a ČSN EN ISO 15831. Jednotlivé stavy byly opakovaně proměřeny a následně byly graficky zobrazeny průběhy tepelných odporů v závislosti na čase. Součástí práce je také rozbor nejistot měření a vyhodnocení opakovatelnosti měření. Ze získaných výsledků byly v závěru práce potvrzeny jak definované hypotézy, tak i teoretické předpoklady o poklesu tepelného odporu textilního materiálu vlivem působení vlhkosti.
Energetická náročnost panelového domu
Jakeš, Martin ; Fišer, Jan (oponent) ; Hejčík, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá porovnáním energetické náročnosti běžného panelového domu před a po zateplení. Jedná se o dva 5- ti podlažní panelové domy, nacházející se v panelové zástavbě. Během rekonstrukce celé řady panelových domů došlo k výměně okenních konstrukcí a zateplení pláště objektu. Bakalářská práce je rozdělena do několika částí, kdy se od obecného požadavku snížení energetické náročnosti objektu dostáváme ke standardizovanému výpočtu a porovnání spotřeb objektu před a po zateplení.
Simulation of indoor environment in a car cabin
Tuka, Ján ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
The thesis deals with the evaluation of indoor environment cab passenger car, with a focus on thermal comfort of passengers. The theoretical part contains the fundamentals of heat transfer, analysis of the aspects affecting human thermal comfort and its assessment methods. A brief description of the ventilation and air conditioning systems used in passenger cars is mentioned. The practical part includes numerical simulations of indoor environment, in selected driving modes and at different climatic conditions. Results of simulations lead to evaluation the status of the internal environment in terms of thermal comfort.
Hodnocení tepelného stavu prostředí v kabině vozidla pomocí měřicích systémů s ekvivalentní teplotou
Zrůst, Michael ; Šíp, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Se zvyšujícím se množstvím automobilů na silnici, mobilitě lidstva a času stráveným v kabinách vozidel se zvyšuje důležitost na dosažení a udržování tepelné pohody pro pasažéry při dlouhých ale i krátkých cestách. Se vzestupem elektromobilů je snaha snížit spotřebu energie pro ovládání vnitřního prostředí automobilů, k prodloužení dojezdu a případně pro spalovací motory, ke snížení emisí v důsledku udržování tepelné pohody.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.