National Repository of Grey Literature 314 records found  beginprevious307 - 314  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Use of social network analysis in analyzing social environment of a project manager
Hájek, Martin ; Chocholatý, Drahomír (advisor) ; Hřebíček, Vladimír (referee)
Diploma thesis deals with the social environment of a project manager and describes different approaches in its analysis. The social environment is defined as a sum of soft factors that affect a project manager and influence the course of the project. Besides proficiency in various project management methodologies, knowledge of the project plan, and understanding of the client's field of business, awareness of the social environment is essential for eventual project success. Thesis objectives aim at defining the scope of the social environment, and presenting analysis techniques and methods, through which it is possible to enhance overall project performance. Other objectives include stating recommendations for project managers to fully comprehend their social environment, and documenting discussed findings on project related case studies -- among others also on the social networks analysis conducted in a real life project environment. The thesis describes three analysis methods -- social network analysis, stakeholder analysis, and analysis of psychological profile of the team members, which mutually complement each other and provide project managers with a comprehensive overview of their social environments. Social network analysis is elaborated on the most in detail, because it forms theoretical as well as practical introduction to the topic, and a base for further analyses.
Řízení změny v konceptu informačního managementu v globálních organizacích
Hájek, Martin ; Horný, Stanislav (advisor) ; Basl, Josef (referee) ; Prof. Ing. Josef Basl, CSc., (referee)
Bakalářská práce staví na tématu informačního managementu na praktické úrovni tak, jak k němu může přistupovat vedení organizace a jak ve svém důsledku prostupuje každodenní práci ostatních zaměstnanců. Cílem práce je zabývat se v širších manažerských souvislostech tématem změny ve způsobu jakým organizace pracuje s informacemi za účelem zvýšení své, nejen ekonomické, výkonnosti. Teoretický rámec tématu je napříč textem doplňován jednak výsledky šetření, které autor práce realizoval mezi vybranými organizacemi působícími na českém trhu, a jednak zhodnocením několikaměsíčního průzkumu provedeného v mezinárodní neziskové organizaci. V době psaní bakalářské práce v dané organizaci projekt tohoto typu vrcholil a téma je tak uvedeno do kontextu reálných souvislostí se všemi nástrahami, jež na vedení každé organizace čekají.
IT podpora procesů v segmentu veletrhy a výstavy
Hájek, Michal ; Gála, Libor (advisor) ; Novotný, Jan (referee)
Diplomová práce analyzuje aktuální stav reingeeringu procesů v segmentu výstavnictví. Dotazníkovým šetřením zpracovává informace z předních firem z oboru. Cílem je určení klíčových činností, core procesu a zaměření se na jeho optimalizaci z hlediska jeho možné podpory informačními technologiemi. Předkládá čtenáři návod jak v takovém případě postupovat, čeho se vyvarovat a co neopomenout. Zaměřeno úzce na obor výstavnictví.
ERP Systems For the Tertiary Sector of Economy - PSA
Hájek, Martin ; Mildeová, Stanislava (advisor) ; Benešovský, Martin (referee)
The main goal of this thesis is to introduce philosophy of PSA (Professional Services Automation) solutions, their benefits, structure and possible future and to describe, why and how were PSA systems developed. Inasmuch as PSA systems originally evolved from ERP systems and their current progress is very similar to the late progress of ERPs, I decided to focus my analyses on ERP systems and to use the relevant conclusions on PSA solutions. The opening chapter of the thesis (chapter 3) introduces and describes philosophy and history of ERP systems, chapter 4 then describes PSA solutions. The fifth part is addressed to the current ERP market, from which a picture of future PSA market can be derived. Practical part 6, which I consider as the primary contribution of this thesis, analyzes some dimensions of PSA in the light of future evolution of this kind of solution. It also defines some factors, that may help to increase positive effects of PSA solutions to service-oriented companies. The thesis is then closed with an example of a real PSA implementation on an engineering company (chapter 7).

National Repository of Grey Literature : 314 records found   beginprevious307 - 314  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.