Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  začátekpředchozí271 - 280další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Instituce pomáhající handicapovaným spoluobčanům na Chomutovsku
Fujerová, Iveta ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
v českém jazyce Diplomová práce se zabývá institucemi nabízejícími své služby handicapovaným spoluobčanům na Chomutovsku. Jejím cílem je zmapovat tuto oblast, konkrétně města Chomutov, Jirkov, Klášterec nad Ohří a Kadaň a přiblížit tak práci institucí, které se pomocí handicapovaným zabývají. Také se zaměří na sociální služby v ČR obecně. Výzkumné metody budou dvě - zkoumání relevantních internetových zdrojů a dále také osobní návštěvy vybraných institucí, pozorování a rozhovory, pokud tyto budou zkoumajícímu umožněny. Předmětem zkoumání bude především fungování těchto institucí, financování, legislativa, spokojenost klientů a také pracovníků. Práce může dobře posloužit jako mapa institucí pro handicapované spoluobčany a to jak pro zájemce o tyto služby anebo pro veřejnost, která bude mít zájem dozvědět se o institucích bližší informace. Klíčová slova: instituce pomáhající handicapovaným spoluobčanům, Chomutovsko, sociální služby v ČR, zákon o sociálních službách.
Specifika práce učitele při vstupu žáka do prvního ročníku základní školy
Blažková, Veronika ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Wildová, Radka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje tématu nástupu žáka do povinné školní docházky a období jeho adaptace na ni. V teoretické části práce je uvedena charakteristika dítěte na počátku školní docházky i charakteristika současné základní školy, do které dítě nastupuje. Z pohledu legislativního i psychologicko-pedagogického je určeno období vstupu žáka do školy a část práce se též věnuje problematice předčasného zaškolení a odkladu školní docházky. Další kapitoly se věnují adaptaci žáků na školní docházku, možným potížím s adaptací a specifikům práce učitele v tomto období. Empirická část obsahuje průzkum variability forem zaplsu do povinné školní docházky z hlediska cílů, spolupráce s rodinou a koncepce zápisu. Dále obsahuje průzkum specifik práce učitele na počátku školní docházky v českých školách. Klíčová slova: adaptace, školní připravenost a školní zralost, povinná školní docházka, první stupeň základní školy, klima třídy, pedagogická komunikace, hra
Vzájemné propojování dramatické a výtvarné výchovy
Blažková, Veronika ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
V diplomové práci se věnuji tématice propojování výtvarné a dramatické výchovy. Toto zaměření orientuji na praktické ověřování funkčnosti propojení obou oborů v přípravném výtvarném ročníku na ZUŠ, který jsem realizovala během dvou let. V úvodní teoretické části přibližuji obor výtvarné výchovy a jeho principy, pojmenovávám jeho limity a vymezuji vzájemný vztah oboru výtvarného s oborem dramatickým. V praktické části popisuji průběh výtvarně-dramatických lekcí inspirovaný třemi literárními předlohami. Cílem diplomové práce je poskytnout ukázku cesty, kterou lze pomoci dramatické výchovy řešit hendikepy výtvarného oboru.
Využívané kompenzační pomůcky zrakově postiženými v ekonomickém vzdělávání
Sarkány, Josef ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Hadj Moussová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zvýšit povědomí o kompenzačních pomůckách používaných osobami se zrakovým postižením v ekonomickém vzdělávání. A dále také popsat život studentů se zrakovým postižením za účelem přiblížení bariér, které se při studiu objevují. V teoretické části je uvedena charakteristika zrakového postižení, typických rysů ekonomického vzdělávání a kompenzační pomůcky. Práce vychází z autorových vlastních zkušeností, neboť je sám studentem se zrakovým postižením ekonomického oboru. Pro dosažení cílů byla vybrána kvalitativní metoda výzkumu. Práce přináší řešení, které může pomoci především pedagogům ekonomických oborů a jejich studentům, jež jsou zrakově postižení. Učitelé mohou najít základní informace o často užívaných kompenzačních pomůckách a jejich možnou aplikaci při ekonomickém vzdělávání. Přínosem je rovněž otevření tématu týkající se studentů se zrakovým postižením na ekonomických oborech a jejich následného zaměstnávání i na pozicích v ekonomické sféře. Pro pedagogy může být práce námětem k zamyšlení se nad výběrem vhodné vyučovací metody s ohledem na používané kompenzační pomůcky studentem v průběhu výuky.
Preference pravé a levé horní končetiny u primátů a její stabilita
BLAŽKOVÁ, Veronika
Hand preference in primates was studied, especially in terms of comparing preferences for different actions and stability of these preferences in the life of an individual. A summary of researches on hand preferences in primates was made and commented.
Vzdělávání žáků s tělesným postižením
Masná, Lucie ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků s tělesným postižením a jejich integrací do běžných základních a středních škol. Teoretická část se věnuje charakteristice tělesného postižení se zaměřením na dětskou mozkovou obrnu, vzdělávání tělesně postižených - kompenzační pomůcky, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, inkluzi a integraci, legislativní úpravě této oblasti a samozřejmě také financování, u kterého je zmínka i o programech podporovaných Evropskou unií. V praktické části se věnuji případové studii žáka s diagnózou "dětská mozková obrna" a jeho vzdělávání pomocí individálního vzdělávacího plánu, následně pak plnění tohoto plánu žákem. Druhá část je zaměřena na statické šetření na téma vzdělávání žáků s tělesným postižením a jejich integraci do běžných tříd základních a středních škol, popřípadě do speciálních tříd.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   začátekpředchozí271 - 280další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.