Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 286 záznamů.  začátekpředchozí259 - 268dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Bachovy violoncellové suity a barokní tanec
Holubcová, Petra ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (oponent) ; Petráš, Miroslav (oponent)
Tato práce se zabývá violoncellovými suitami J.S.Bacha a jejich souvislostí s barokním tancem. Začíná Bachovým životopisem s velkou kapitolou o pobytu v Köthenu, poté se krátce věnuje problematice neexistence originálu suit a věrohodnosti jejich opisů. Těžištěm práce je již zmíněný barokní tanec. Popisuji jeho historii, jeho pravděpodobnou podobu, charakterizuji jednotlivé tance a v závěru práce srovnávám jeho taneční podobu s hudebními stylizacemi, tedy s violoncelovými suitami. Tato část vychází z praktického výzkumu - z mého setkání s doc. Helenou Kazárovou, přičemž srovnává výsledky naší konzultace s výsledky bádání amerického violoncellisty Tima Janofa a anglické tanečnice Anne Mannsbridge. Práce se okrajově dotýká otázky autentické interpretace.
Světové osobnosti violoncellového umění 20. století
Soukup, Petr ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Snad každý violoncellista si při zmínce o největších interpretech svého nástroje 20. století vybaví jméno Pablo Casals či Mstislav Rostropovič. Zná ale také jméno Leonard Rose nebo Emanuel Feuermann? Povědomí o těchto i jiných hráčích bohužel není příliš široké, i když i oni bezesporu patří mezi hvězdy violoncellového nebe. Zčásti za to může nedostačující literatura. Měrkova kniha Violoncello, v současnosti jediná svého druhu u nás, se sice o těchto osobnostech zmiňuje, ale v mnoha případech se omezuje pouze na pár vět, neboť je přece jen více zaměřena na literaturu nástroje. Proto jsem se rozhodl, a to je vlastně i cílem práce, zpracovat širší pohled na životní osudy a profesní dráhu největších světových mistrů violoncella uvedeného období.
Historie mezinárodní violoncellové soutěže Pražské jaro
Klika, Jan ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Tato magisterská diplomová práce pojednává o vzniku, historii a významu Mezinárodní violoncellové soutěže Pražské jaro. Popisuje nejzajímavější momenty jednotlivých ročníků a zahrnuje též životopisy laureátů.
R. Schumann ve violoncellové literatuře
Žalud, Jan ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Vybral jsem si toto téma, protože miluji hudbu Roberta Schumanna, nejlepšího skladatele, který kdy žil.
Virtuozita violoncellové hry v tvorbě D. Poppera
Lehocká Hošková, Dominika ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Chuchro, Josef (oponent) ; Petráš, Miroslav (oponent)
Hlavním cílem této práce bylo představit osobnost Davida Poppera jako virtuóza, pedagoga a skladatele. Jeho virtuózní technika dala základ k moderní violoncellové hře. Upozorňuji zvláště na jeho Vasokou školu violoncellové hry a na jeho ostatní virtuozní skladby.
Židovské motivy ve violoncellové tvorbě
Hošková, Dominika ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Hošek, Jiří (vedoucí práce) ; Chuchro, Josef (oponent) ; Petráš, Miroslav (oponent)
Tato magisterská práce dokumentuje využití židovských motivů a melodií v současné tvorbě pro violoncello.
Osobnost Hanuše Wihana na pozadí kulturně historickém.
Matyášová, Helena ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Bernášek, Václav (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Koncertní umělec, pedagog, interpret a propagátor komorní hudby, zakladatel Českého kvarteta a důležitý činitel české kultury konce 19. a začátku 20.století - Hanuš Wihan - se řadí mezi největší osobnosti violoncellového světa. Tato práce má připomenout jeho osobnost a dílo s přihlédnutím k dobovým kulturně-historickým souvislostem. Představuje Wihanův život od dětských a studijních let, přes patnáctileté působení v zahraničí, bohatou sólistickou i komorní koncertní činnost v Čechách i v cizině, pedagogickou práci profesora violoncellové a komorní hry na Pražské konzervatoři. Pojednává o Wihanově práci s Českým kvartetem a věnuje se též vztahu H. Wihana a A. Dvořákem a dalšími umělci - současníky. Konečně se dotýká období Wihanova pobytu v Brandýse nad Orlicí.
Život a specifika tvorby houslaře Václava Lance
Lískovcová, Kateřina ; Malý, Lubomír (vedoucí práce) ; Malý, Lubomír (vedoucí práce) ; Pěruška, Jan (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Touto cestou představuji osobnost houslaře Václava Lance a jeho specifické názory na problémy při stavbě hudebních nástrojů. Dále v práci sleduji počátky vývoje houslařství v Českých zemích v závislosti na politických a sociálních podmínkách, které zde v historii panovaly.
Sonáty pro violoncello a klavír Bohuslava Martinů se zaměřením na sonátu č. 3
Virglerová, Zuzana ; Petráš, Miroslav (vedoucí práce) ; Veis, Daniel (oponent) ; Hošek, Jiří (oponent)
Tématem mé bakalářské práce jsou tři sonáty pro violoncello a klavír Bohuslava Martinů, který je ve světě jedním z nejznámnějších českých skladatelů.V první kapitole jsem uvedla stručný životopis Martinů , ve kterém připomínám nejdůležitější momenty z jeho života. Znát tato zákaldní fakta je určitě důležité pro lepší porozumnění jeho hudebního vyjadřování.V druhé části se má práce zaměřuje na okolnosti vzniku violoncellových sonát, jejich popis a přibližuje i dobu, ve které sonáty vznikaly.Také zde představuji význačné violoncellisty, kterým autor své sonáty věnoval. Třetí část práce je formální rozbor Sonáty č. 3 pro violoncello a klavír i s notovými ukázkami.
Sekerky s raménky pohledem metalografa
Hošek, Jiří
Dvě halštatské sekerky s raménky datované do Ha C2 – Ha D1-2, objevené v SZ Čechách, byly nedávno analyzovány autorem článku. První sekerka (z Března u Milešova) byla vyrobena z paketovaného železa (lokálně až oceli) a její ostří bylo nauhličeno a zakaleno. Druhá sekerka (z Nakléřovského průsmyku) zřejmě představuje případ navaření ocelového břitu na železné tělo nástroje. Ocelí opatřená břitová hrana a její popuštění dokládají pokročilou nástrojařskou techniku. Obě analyzované sekerky patří do nepočetné skupiny velmi kvalitních výkovků. S přihlédnutím ke všem dodneška analyzovaným sekerkám (s raménky) se však zdá, že kalení těchto nástrojů mohlo být ve skutečnosti běžné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 286 záznamů.   začátekpředchozí259 - 268dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.