Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální sítě a církevní společenství
Vondra, Radek ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Spalová, Barbora (oponent)
Cílem této práce je popsat podoby a potenciál sociálních sítí v církevním společenství z pohledu začleňování. Práce vymezuje, co jsou sociální sítě, jak souvisejí s komunitou a jak je lze zkoumat. Zabývá se sborovým společenstvím jako jednotkou církve a jeho vymezením v Českobratrské církvi evangelické. Popisuje různé pohledy na začlenění. Výzkumná část zachycuje proces vstupu do konkrétního sboru Českobratrské církve evangelické. Na tomto příkladu mapuje různé podoby začleňování včetně biblického přikázání lásky a zaznamenává v čase se proměňující způsoby a síly, jimiž mohou sociální sítě sboru jedince vtahovat a nést. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou
Veselá, Monika ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Baštecká, Bohumila (oponent)
Diplomová práce "Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou" se zabývá konkrétní provázaností teorie životní cesty s aplikací na nauku dzogčhen. Cílem práce je zkoumání vlivu nauky dzogčhen na životní cestu jednotlivců. V práci jsou nejprve mezioborově postihnuty převládající teorie životní cesty z pohledu psychologie i mimo oblast psychologie, které jsou následně posouzeny pro své klady i zápory a z hlediska možnosti použití pro dané téma. Jelikož není možno si vybrat pouze jeden náhled, v práci je zvolen interdisciplinární přístup. Zaměřujeme se zejména na biodromální teorii, která nejvíce odpovídá moderní longitudinální metodě zpracování. Jako nosná teorie životní cesty je v souladu s cílem práce zvolena teorie P. B. Baltese. V práci je zpracován její unikátní třísložkový model a dále rozpracovávány zejména nenormativní vlivy životních událostí. Tyto jsou význačné díky jejich pociťovanému významu pro respondenty. Nenormativní vlivy jsou dále propojeny s metodou životní čáry. Po teoretickém zpracování tématiky tibetského buddhismu a starobylé duchovní cesty, nauky dzogčhen, jako jeho vrcholné vědomosti, jsou obě témata životní cesty a nauky dzogčhen vzájemně propojena a posuzována ve společném kontextu na praktické aplikaci životních cest jednotlivých praktikujících dzogčhenu. Tento kontext je v...
Mediální prezentace sexuálního zneužívání dětí
Hašková, Jana ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Krulová, Tatiana (oponent)
Diplomová práce s názvem Mediální prezentace sexuálního zneužívání dětí si klade za cíl popsat, jakým způsobem média prezentují pachatele a oběti sexuálního zneužívání dětí, a zjištění vztáhnout k právním a etickým souvislostem ochrany obětí a pachatelů. Teoretická část práce vymezuje sociokulturní regulativy a sexuální zneužívání se zaměřením na dětské oběti a dospělé pachatele včetně jejich zákonně vymezené ochrany. Představena jsou média a jejich funkce v souvislosti s pravidly, jež se týkají zveřejňování informací s aplikací na informace o sexuálním zneužívání. V praktické části byla provedena obsahová analýza sexuálního zneužívání dětí v tištěných médiích. Analyzovány jsou pojmy použité k popisu pachatele, oběti a činu v článcích o sexuálním zneužívání dětí, jež byly vydány v průběhu měsíce v denících Blesk a Mladá Fronta Dnes. Analýza ukázala, že nedostatečně je chráněna identita obětí a pachatelů a u pachatelů v některých případech nejsou respektována jejich procesní práva. Použité pojmy ukazují čtenáři, jak pachatele, oběť a čin hodnotit. Objevuje se tendence stranit rodinným pachatelům sexuálního zneužívání a souhlasně s literaturou se projevují tendence k genderovým zkreslením. Práce potvrzuje otazníky nad implicitním a explicitním mediálním předáváním hodnot. Klíčová slova média -...
Mentoring na školách
Klimeš, Milan ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy jsou v této práci chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou
Veselá, Monika ; Vojtíšek, Zdeněk (vedoucí práce) ; Baštecká, Bohumila (oponent)
Diplomová práce "Nauka dzogčhen v souvislosti s životní cestou" se zabývá konkrétní provázaností teorie životní cesty s aplikací na nauku dzogčhen. Cílem práce je zkoumání vlivu nauky dzogčhen na životní cestu jednotlivců. V práci jsou nejprve mezioborově postihnuty převládající teorie životní cesty z pohledu psychologie i mimo oblast psychologie, které jsou následně posouzeny pro své klady i zápory a z hlediska možnosti použití pro dané téma. Jelikož není možno si vybrat pouze jeden náhled, v práci je zvolen eklektický přístup. Zaměření je zejména na biodromální teorii, která nejvíce odpovídá moderní longitudinální metodě zpracování. Jako nosná teorie životní cesty je v souladu s cílem práce zvolena teorie P. B. Baltese. V práci je zpracován její unikátní třísložkový model a dále rozpracovávány zejména nenormativní vlivy životních událostí. Tyto jsou význačné díky jejich pociťovanému významu pro respondenty. Nenormativní vlivy jsou dále propojeny s metodou životní čáry. Po teoretickém zpracování tématiky tibetského buddhismu a starobylé duchovní cesty, nauky dzogčhen, jako jeho vrcholné vědomosti, jsou obě témata životní cesty a nauky dzogčhen vzájemně propojena a posuzována ve společném kontextu na praktické aplikaci životních cest jednotlivých přívrženců dzogčhenu. Tento kontext je v praktické části...
Nalezenci
Marešová, Jitka ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Halířová, Martina (oponent)
Diplomová práce "Nalezenci - Historický vývoj a souvislosti ve vztahu k současné situaci v České republice" má za cíl prozkoumat historický vývoj nalezenectví dětí od doby starověkého Řecka a Říma do současnosti, a to na území Evropy, od 18. století se zaměřením na České země. Zvláštní část v práci je zaměřena na křesťanský přínos v dané problematice. Kromě vývoje péče o nalezence se práce věnuje celospolečenským změnám, které vedly ke snížení četnosti nálezu dítěte. Práce se snaží zmapovat současnou situaci v České republice týkající se nalezených dětí, zjistit jejich četnost a na základě sondy výskytu náhodně nalezených mrtvých či živých dětí kriticky zhodnotit diskuzi o anonymním odkládání dětí na příkladu babyboxů. Konec práce je věnován medailonkům malých nalezenců, které ilustrují jednotlivé pravděpodobné příběhy v rámci jednotlivých historických etap a společenských vrstev. V diskuzi je reflexe historického vývoje promítnuta do současné situace ohledně nalezených dětí v České republice a do úvahy ohledně příčin rozhodnutí odložit dítě v minulosti a dnes. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Posmrtný život v evangelických představách
Zálešáková, Debora ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Landová, Tabita (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tématem posmrtného života v evangelických představách. Klade si za cíl zjistit, jaký prostor má evangelictví pro hledání útěchy (po smrti mladého člověka) v představách o posmrtném životě. Teoretická část pojednává o problematice smrti a posmrtného života v antropologických a v biblických souvislostech. Dále vymezuje pojem pohřeb a útěcha. V analytické části jsou rozebírány rozhovory se čtyřmi evangelickými faráři a farářkami. Tématem rozhovorů je pohřeb mladého člověka a pohřeb, který pro respondenty byl osobně zraňujícím pohřbem. Následuje téma osobního postoje ke smrti, způsobu vyrovnání se s ní, představách o posmrtném životě a hledání útěchy v neštěstí. Pomocí metodologie kvalitativního výzkumu je řešena výzkumná otázka analytické části, která se zaměřuje na téma, jak se konkrétní evangeličtí faráři v souvislostech věrouky vyrovnávají se smrtí mladého člověka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Potřebuje komunitní práce teorii?
Juráčková, Anna ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Janečková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je zjistit, zda a jak je komunitní přístup u jeho vůdčích osobností založen na teorii. Práce seznamuje se novodobým koncepty společenství-komunity, které se může jevit jako aktuální východisko pro komunitní práci. Představuje nejprve široké spektrum často využívaných definic a posléze nabízí takový pohled na společenství-komunitu, který vychází z vědních disciplín jako je filozofie, teologie, politická filozofie - komunitarismus a v neposlední řadě předkládá také sociologické a okrajově pak také antropologické pojetí společenství. Ve výzkumné části seznamuje čtenáře s pěti vůdčími osobnostmi, které se v minulosti zabývaly nebo se doposud věnují práci ve společenství. Skrze výběr hlavních myšlenek osobností, charakterizujících jejich přístup k praxi, zkoumáním jejich vztahu k teorii a nahlížení na společenství autorka zjišťuje, zda považují teoretickou oporu pro svoji praxi za potřebnou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Duchovní péče v nemocnicích. Dosavadní praxe, zkušenosti a očekávání na příkladu vybraných pražských nemocnic
Plačková, Marie ; Beneš, Ladislav (vedoucí práce) ; Baštecká, Bohumila (oponent)
Autorka si klade za cíl reflektovat současnou podobu nemocniční duchovní péče v České republice v porovnání s jejími začátky. Teoretická část diplomové práce představuje pohled na člověka jako na celistvou bytost s duchovními potřebami, ze kterého vychází potřeba nemocniční duchovní péče. Dále se věnuje současné podobě nemocniční duchovní péče v České republice. V praktické části diplomové práce zpracovala autorka dotazníkové šetření v sedmi pražských nemocnicích. Na výsledném vzorku 237 pacientů (96, kteří nemocniční duchovní péči využili, a 141, kteří ji nevyužili) zkoumá jejich zkušenosti, představy a očekávání v souvislosti s nemocniční duchovní péčí. Práci doplňují rozhovory s pražskými kaplany a s uživateli nemocniční duchovní péče. Získané poznatky o podmínkách současné nemocniční duchovní péče včetně jejího posunu ústí do nezodpovězených otázek: Nakolik se mohou nemocniční kaplani ve vztahu k pacientovi vzdát své příslušnosti k církvi a odložit hlásání evangelia? Nakolik se mohou stát "pouze" spirituálními? A lze vůbec odlišit duchovní svět od náboženského?
Mentoring na školách
Klimeš, Milan ; Baštecká, Bohumila (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Diplomová práce popisuje metodu zavádění mentoringu do školy. Mentoring je v této práci představen jako možná koncepce spolupráce pedagoga a žáka. V teoretické části je vymezena oblast pedagogiky a didaktiky jako primární oblast, kde probíhají základní edukační procesy, ve kterých dochází k rozvíjení osobnosti člověka. Základní edukační procesy v této práci jsou chápány jako výchova a vzdělání a primárním výsledkem těchto edukačních procesů jsou kompetence. Oblast edukace je popsána pomocí edukačních cílů, principů a forem, prostředků, procesů a činností. Aktéry edukačního procesu jsou pedagog a žák. Další oblastí teoretické části práce je vymezení a popis mentoringu jako možného nástroje v edukační praxi. V praktické části je konkrétně popsána organizační kultura školy a metoda zavádění mentoringu do školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí25 - 34další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.