Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 269 záznamů.  začátekpředchozí230 - 239dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Finanční hospodaření nadace
Urbanová, Ivana ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
53 5 ZÁVĚR Cílem mé práce bylo postihnout otázku finančního hospodaření nadací v kontextu právní a daňové regulace. V souvislosti s hlavním tématem jsem pojednala také o právní úpravě a postavení nadací v právním řádu České republiky. Ve výkladu jsem vymezila základní právní předpis, ze kterého vychází právní úprava nadací, pojem nadace, popsala proces jejího zřízení a vzniku a orgány nadace. Závěrem mohu uvést, že v současné době vychází právní úprava nadací ze zvláštního zákona č. 227/1997 Sb., o nadacích a nadačních fondech a o změně a doplnění některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů. Nadaci můžeme definovat jako účelové sdružení majetku zřízené a vzniklé pro dosahování obecně prospěšných cílů. Je to zvláštní právnická osoba, nemá členskou základnu. Vzniká dnem zápisu do nadačního rejstříku, který je veden krajským soudem příslušným podle sídla nadace. Při její existenci nepřetrvávají žádné vztahy majetkové účasti s původním vlastníkem majetku. Součástí názvu nadace musí být označení "nadace". Obligatorními orgány nadace jsou správní rada a dozorčí rada nebo revizor. Do výkladu o právní úpravě a postavení nadací v právním řádu České republiky jsem zahrnula historický přehled v souvislostech s právní úpravou nadací. V přehledu jsem uvedla důležitá fakta a mezníky v historickém vývoji...
Organizace a činnost České národní banky
Baďurová, Lucie ; Bakeš, Milan (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
Bankovnictví je nenahraditelnou součástí každé tržní ekonomiky, bez ohledu na to, zda se používají peníze ve fyzické podobě nebo zda budou jednoho dne redukovány na pouhý údaj v informačním systému. Stále budou existovat. A s nimi i banky a jiné finanční instituce. A ty je samozřejmě třeba řídit a kontrolovat a dohlížet nad tím, zda jsou v nich uložené peníze klientů v bezpečí, tedy zda tyto instituce dodržují veškerá pravidla, kterými jsou povinny se řídit. A právě to má na starosti Česká centrální banka. Ovšemže se nejedná o její jedinou činnost, nepochybně však patří mezi ty nejdůležitější. Nezbytnost důkladného dohledu koneckonců vyplývá i z historických zkušeností, kdy např. v devadesátých letech minulého století došlo v České republice ke krachu mnoha bank v důsledku nedostatečné regulace. Jak Česká národní banka vznikla a jakým způsobem je organizována a řízena její činnost? Jaké jsou její funkce a je opravdu nepostradatelná? Jakým způsobem a v jakém rozsahu vykonává dohled nad bankami a jaká jsou její oprávnění? Jaká je její role při výkonu dohledu ve srovnání se situací u našich východních a západních sousedů, tj. v Německu a na Slovensku? Je jistě mnoho otazníků, zajímavostí i faktů, týkajících se české centrální banky, následující stránky se pokusí odhalit alespoň některé z nich a poskytnout tak...
Zdaňování příjmů ze závislé činnosti a funkčních požitků
Kobrle, Petr ; Karfíková, Marie (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent)
74 Závěr V předchozích kapitolách se mohl čtenář seznámit se současnou právní úpravou zdaňování příjmů zaměstnanců u nás a porovnat ji s úpravou předchozí, stejně jako se stávající úpravou ve Slovenské republice. Mojí snahou bylo, jak jsem avizoval již v úvodu, podat stručný a ucelený pohled na tuto problematiku. Jakkoli je pojem stručnosti relativní, z objektivního hlediska jsem téma své práce zdaleka nevyčerpal - i tento fakt poukazuje na složitost současného systému zdaňování zaměstnanců. Tato složitost je dle mého názoru dána dvěma skutečnostmi. První a hlavní je samotný systém zdaňování příjmů fyzických osob: v daňové politice (a následně v daňovém zákonodárství, které je výsledkem provádění daňové politiky) se uplatňují určité principy, základní stavební kameny daňových systémů - odborníci se sice neshodnou na jejich počtu ani přesném vymezení, ale jako ty nejzákladnější můžeme jmenovat princip efektivnosti, princip administrativní jednoduchosti, princip pružnosti a princip spravedlnosti, někdy se uvádí i politická průhlednost87 . Otázka konkrétní podoby daňového systému je do značné míry dána vzájemnou interakcí daňově politických principů, tyto principy mohou působit souladně, ale mohou se i navzájem rušit, proto v praxi vždy jeden z principů převládá a ostatní ho doplňují či korigují88 . Různě...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 269 záznamů.   začátekpředchozí230 - 239dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.