|
Obsahová analýza diváckého násilí v MF Dnes a Hospodářských novinách
Brož, Jan ; Hendl, Jan (oponent) ; Slepičková, Irena (vedoucí práce)
3 ABSTRAKT Název: Analýza obsahu mediálních sdělení deníků MF DNES a Hospodářské noviny k problematice diváckého násilí Cíl: Kvantitativně zhodnotit zobrazování násilí fotbalových diváků v denících MF DNES a Hospodářské noviny. Metoda: Pro účely výzkumu byla použita metoda obsahové analýzy. Výsledky: Výzkumné otázky byly zodpovězeny porovnáním získaných dat. Klíčová slova: média, divácké násilí, periodický tisk, obsahová analýza
|
| |
| |
|
Hodnocení nákladů účetní jednotky z finančního a vnitropodnikového hlediska
Brož, Jan ; Lörinczová, Enikö (vedoucí práce) ; Šišková, Jitka (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá sledováním vývoje nákladů. První část obsahuje charakteristiku nákladů ve finančním a vnitropodnikovém účetnictví a členění nákladů. Tato charakteristika je provedena prostřednictvím syntézy a analýzy teoretických poznatků. Druhá část práce se zabývá náklady ve společnosti Ztracený ráj s. r. o. Náklady jsou ve společnosti analyzovány za období šesti let. Výslednou hodnotu tvoří doporučení pro snížení nákladů a zlepšení výsledku hospodaření. Tyto doporučení jsou podložena údaji z povinně zveřejňovaných výkazů a dalších dokumentů poskytnutých společností Ztracený ráj s. r. o.
|
|
Analýza vlivu podílu daní na příjmovém hospodaření obcí v ČR na příkladu obcí různých velikostních kategorií.
Brož, Jan ; Peková, Jitka (vedoucí práce) ; Silovská, Hana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na hodnocení rozpočtu vybraných obcí, a to zejména v souvislosti se zákonem o RUD a jeho změnách v posledních letech. V teoretické části jsou uvedeny hlavní názory na systémy financování obcí z hlediska centralizace a decentralizace a také je tu naznačen vývoj přerozdělování daní v ČR a jeho hlavní dopady na obce v ČR s využitím souhrnných dat. Zde se autor práce přiklání k tomu, že efektivnější je spíše větší míra fiskální decentralizace spolu s daňovou autonomií, čemuž změny v RUD v ČR vcelku příliš nenahrávají. V teoretické části jsou poté analyzovány vybrané obce (představující různé velikostní skupiny obcí v ČR) co se týče vývoje a struktury jejich rozpočtů a hlavní vlivy mající na ně vliv. I z těchto analýz je celkem patrné, že v ČR dochází spíše k větší daňové závislosti obcí na státu (což se týká růstu sdílených daních) a s tím i k oslabování podílu vlastních příjmů u obcí. To je opačný trend vývoje oproti ostatním západním státům. V ČR také dochází (skrz zákony o RUD) k posilování příjmů u menších a středních obcí, mnohdy na úkor těch větších. Tyto změny by v důsledku mohly vést k oslabování spolupráce veřejného a soukromého sektoru a také k neefektivnímu financování a hospodaření s veřejnými prostředky u obcí v ČR.
|
|
Využití metod manažerského rozhodování při zavádění nového produktu na trhu bezpečnostních služeb
Brož, Jan ; Pudil, Pavel (vedoucí práce) ; Bína, Vladislav (oponent)
Cílem této práce je posoudit vhodnost metod manažerského rozhodování v praxi. Práce poukazuje na odlišnost vybraných metod, zejména ve vztahu k využití diskrétních a spojitých faktorů rizika. Metody jsou aplikovány na případu zavedení nového produktu v odvětví soukromých bezpečnostních služeb. Práce obsahuje kompletní strategický plánovací cyklus vycházející z definovaných cílů organizace, bezpečnostní agentury SECURE. Od analytické části, zahrnující analýzu konkurenčního prostředí 5F, přes tvorbu strategie se autor ubírá k podstatě práce, kterou tvoří realizační část. Zde jsou aplikovány metody manažerského rozhodování za rizika a nejistoty, a to především rozhodovací matice a metoda Monte Carlo. Závěr práce obsahuje hodnocení a porovnání jednotlivých metod a jejich přínos pro praktické použití.
|
|
Spotřebitelská soutěž v automobilovém průmyslu
Brož, Jan ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Kozák, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá popisem a zhodnocením konkrétní spotřebitelské soutěže realizované společností OMV Česká republika, s.r.o. První část práce je věnována ryze teorii týkající se umístění spotřebitelské soutěže v rámci marketingového mixu, dále legislativním úpravám týkajících se přímo spotřebitelských soutěží a také daňovému aspektu spotřebitelských soutěží. Praktická část je pak uvedena představením společnosti OMV Česká republika, s.r.o., pokračuje analýzou trhu maziv v České republice a krátkým exkurzem do evropské legislativy na poli maziv. Dále představuje program EPG (Engine Protection Guarantee) záruky ochrany motoru společnosti OMV Česká republika, s.r.o., samotnou spotřebitelskou soutěž realizovanou jako podporu tohoto programu, marketingovou podporu této soutěže a v závěru tuto realizaci hodnotí.
|
| |
| |
| |