Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Dokumentace projektového managementu v BI
Golík, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou šablon pro projektové řízení a vychází ze spolupráce s konkrétní společností. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části textu je cílem přiblížení tématu projektového řízení a projektu. Praktická část, která v textu převažuje, je rozborem šablon, které byly vytvořeny pro vlastní potřeby této společnosti. Cílem rozboru je analýza obsahu a ukázka, jak napomáhají projektovému řízení. Hlavní přínos práce spočívá ve vypracovaných projektových šablonách. Šablony jsou výsledkem studia dostupných zdrojů a konzultací s jednateli společnosti, tím by měl být zajištěn jejich skutečný přínos a možnost využití v praxi.
Údržba a poimplementační podpora BI řešení
Procházka, Ondřej ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Tato práce se zabývá údržbou a po implementační podpory řešení Business Intelligence. Je psána ve spolupráci s firmou Clever Decision. Práce se skládá ze dvou částí. První část práce se zabývá řešením SLA (Service Level Agreement) smlouvy, vlastně navržením SLA smlouvy, kterou by společnost používala jako nadstavbu k smlouvě o podpoře. Druhá část práce je věnována helpdesku, jeho řešením, návrhem procesů a funkcionalit, ze kterých je vycházeno při výběru vhodného softwarového řešení. Cílem práce je tedy vhodně navržená SLA smlouva a řešení helpdesku včetně vybraného softwarového řešení. Na začátku práce je vysvětlen pojem Service Level Agreement, dále pouze SLA, a to rovnou z několika možných pohledů: všeobecná SLA, datová SLA a právní aspekty SLA. Dále je v práci navržena obecná SLA smlouva pro malý podnik. Ve druhé části práce je zpracován návrh a popis procesů provozovatele helpdesku. Návrh je zaměřen především na realizaci, měření a reportování, není zde řešené plnění SLA. Procesy jsou navrženy podle požadavků společnosti. V následující části se práce zabývá návrhem a popsáním funkcionality helpdesku. Závěrem práce je dle požadované funkcionality vybráno vhodné softwarové řešení.
VYUŽITÍ PORTÁLOVÝCH TECHNOLOGIÍ V BI PROJEKTECH
Vácha, Štěpán ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
V současných projektech BI přestává být kladen hlavní důraz na proces práce s daty. Důraz je kladen na práci s informacemi, tedy na technologie a aplikace, které umožňují dát data do souvislostí a které umožňují uživatelům přistupovat k informacím a tyto informace využívat v průběhu jejich rozhodovacího procesu. Právě analýza možností využití technologií dostupných v rámci portálových produktů pro práci s informacemi z BI systémů je předmětem této práce. Cíli práce jsou analyzovat možnosti podnikových portálů z pohledu využití podnikového portálu jako součásti podnikového BI řešení, zhodnocení situace na trhu s portálovými produkty a analýza možností portálového produktu Microsoft Sharepoint 2010. Práce je rozdělena do dvou logických částí. První část obsahuje vymezení pojmů z oblasti BI a podnikových portálů, obecné hodnocení možností portálových technologií pro BI a hodnocení situace na trhu s portálovými produkty. Druhá část se zaměřuje na nejnovější portálový produkt společnosti Microsoft Sharepoint 2010. Tato část obsahuje hodnocení funkcionality Sharepoint 2010 s ohledem na jednotlivé verze tohoto produktu. Dále je analyzováno postavení Sharepoint 2010 v současné BI strategii společnosti Microsoft a jsou hodnoceny možnosti tohoto produktu vzhledem k ostatním aplikacím z BI řešení od společnosti Microsoft. Pokud společnost uvažuje o pořízení portálového produktu, je tato práce využitelná jako zdroj obecných informací o portálových technologiích a jejich využitelnosti v podnikovém BI a o současné situaci na trhu s portálovými produkty. V případě úvah o pořízení portálového produktu Sharepoint 2010 je tato práce zdrojem konkrétních informací, které mohou přispět k rychlému a kvalitnímu rozhodnutí o vhodnosti a dostupnosti tohoto řešení pro konkrétní společnost.
Efektivní řízení a vyhodnocování projektů business intelligence z pohledu dodavatele
Zvolánek, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Tématem práce je řízení projektů z pozice dodavatele, s přihlédnutím ke specifikům projektů Business Intelligence. Práce má za cíl na příkladu skutečné firmy ukázat, jaká opatření lze provést za účelem dosažení efektivního řízení a vyhodnocování projektů. Teoretická část se zabývá specifiky projektů Business Intelligence oproti projektům zaměřenými na vývoj a služby spojené s ostatními podnikovými informačními systémy. Text je však zaměřen převážně prakticky. Komentuje výchozí stav řízení a vyhodnocování projektů ve firmě a snaží se jej posunout směrem, který požaduje management dané společnosti. Práce se tak mimo jiné zabývá: popisem procesů v projektovém řízení, dokumenty používanými v projektovém řízení a projektovým účetnictvím. Přínosem práce je představení několika opatření, která vedou k zefektivnění procesu řízení projektů v konkrétní firmě. Následuje návod, jak tato opatření uvést do provozu, včetně technické realizace.
KPI management - auto alerting na platformě MS SQL
Vedral, Jakub ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá řešením problematiky automatického alertingu na platformě Microsoft SQL Server 2008. Práce je řešená ve spolupráci se společností Clever Decision spol. s r. o., která se významně podílela na tvorbě jejího zadání. Hlavním cílem práce je vyřešit absenci podpory alertingu pro multidimenzionální data uložená v tomto databázovém produktu. Především se jedná o indikátory KPI (Key performance indicators -- klíčové indikátory výkonnosti), kritická data pro podniky, pomocí kterých se podnik snaží zlepšit svou výkonnost - aplikací přístupu Corporate Performance Management (CPM). Tyto data je často potřeba sledovat velice často, proto se zde uplatní alerting, pokud se data vychýlí ze stanovených mezí. Návrh řešení se zakládá na průzkumu trhu s platformami Business Intelligence (BI) z hlediska podpory alertingu. Dalším cílem práce je přinést ucelený pohled na problematiku KPI managementu, tj. na tvorbu, správu, analýzu a monitoring indikátorů KPI. Práce je rozdělena do tří logických částí. První část se zabývá popisem teoretického základu pro vypracování praktických problémů a zároveň popisuje problematiku KPI managementu. Druhá část je tvořena průzkumem trhu BI platforem z hlediska alertingu, podle vybraných kritérií. Třetí část představuje návrh koncepce řešení alertingu prostřednictvím návrhu webové aplikace, řešící tuto funkcionalitu. Práce je určena především jejímu zadavateli, tedy společnosti Clever Decision spol. s r.o., dále pak také odborníkům z oblasti BI zajímajících se problematiku automatického alertingu. Práce může sloužit také jako ucelený teoretický přehled pro KPI management, kterému se dostupná literatura příliš nevěnuje.
Správa metadat BI na platformě MS SQL Server
Havlíček, Ondřej ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Hlavním cílem této práce je navrhnout a zhodnotit možné způsoby řešení správy metadat Business Intelligence systémů na platformě MS SQL Server podle požadavků specifikovaných společností CleverDecision, s.r.o. Cíle bylo dosaženo studiem dostupných pramenů, konzultacemi se zaměstnanci společnosti a praktickým zkoumáním možností MS SQL Serveru a souvisejících nástrojů. Prvním přínosem práce je rozebrání tématiky metadat v Business Intelligence. Druhým pak je splnění požadavků společnosti. Při tom byla částečně aplikována metodika Adrienne Tannenbaum na analýzu a návrh metadatového řešení. Také byla navržena a zhodnocena možná řešení a doporučené řešení prakticky vyzkoušeno a ilustrováno. Práce nejprve osvětluje význam metadat v Business Intelligence. Poté jsou představeny metamodely, metadatové standardy a metadatové řešení. Následuje metodický proces, který se zabývá především beneficienty metadat, jejich požadavky, zdroji metadat v MS SQL Serveru a architekturou metadatových modelů. Dále jsou zhodnoceny jednotlivé možnosti řešení a doporučená možnost ilustrována v praxi.
Zjišťování a měření efektů business intelligence
Tůma, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Práce se zabývá tématem zjišťování a měření efektů Business Intelligence(BI). Cílem práce je vytvořit přehledy potenciálních efektů BI pro jednotlivé aplikační oblasti, při respektování charakteru efektů tak, aby mohl následně posloužit dodavateli BI, jako podklad při komunikaci s potenciálními zákazníky. Postupně budou vymezeny efekty BI vůči obecným informatickým efektům. Dále budou představeny možnosti klasifikace efektů, které využijeme při sestavování přehledu efektů BI. Přiblížíme reálnou situaci na trhu s ohledem na efekty BI. Bude navržena vhodná forma prezentace identifikovaných efektů, při respektování jejich charakteristických vlastností. Po výběru aplikačních oblastí, přejdeme k zjišťování a třídění efektů pro tyto oblasti. Následně jsou k efektům dle možností připojeny další doplňující informace. Těmito informacemi jsou předpoklad pro vznik efektu, popis způsobu dosažení efektu, návrh na kvantifikaci efektu a jednotka měření, či potenciální projev s časovým odstupem. Představeny budou důvody, možnosti a omezení měření efektů BI. Vlastním řešením práce je vytvoření přehledu potenciálních efektů BI při respektování: charakteristických vlastností efektů, aplikačních oblastí BI a analytických či ostatních možností aplikací BI.
CPM a zavedení dashboardingu v praxi
Koucký, Jiří ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Corporate Performance Management (CPM) je široce pojatá koncepce zaměřená na řízení výkonnosti společnosti a související s využitím technologií Business Intelligence (BI). CPM a s ní spojené technologie jsou v současnosti jednou z nejvíce sledovaných oblastí v podnikové informatice. Důvodem jsou sílící konkurence na trhu, jeho globalizace a dynamické změny a s tím stále rostoucí potřeba podniků efektivně řídit svoji výkonnost. Cílem teoretické části diplomové práce je seznámit čtenáře s touto koncepcí, s jejími součástmi a vazbou na podnikovou informatiku. Práce je zaměřena na specifickou oblast CPM, kterou je monitoring a analýza, neboli též dashboarding. Je provedena analýza monitoringové a analytické funkcionality softwarového řešení Microsoft Office PerformancePoint Server 2007 (PPS). Vymezeny jsou pojmy dashboard a scorecard a analyzovány charakteristiky a členění dashboardů. Na zavádění dashboardingu do podniků existují různé "best-practices" přístupy. V práci je zmíněno několik těchto praktik a dále základní pravidla pro správný design dashboardů. V závěru teoretické části práce jsou zhodnoceni přední světoví dodavatelé CPM řešení. Cílem praktické části práce je návrh a dokumentace CPM dashboardingového řešení nad podnikovými daty reálné obchodní společnosti, která poskytuje konzultantské služby a vyvíjí software v oblasti technologií BI. Řešení je navrženo v nástroji PPS a jeho účelem je podpora managementu společnosti z hlediska sledování efektivity interních a externích projektů a podnikatelských aktivit společnosti. Nejedná se o definitivní CPM řešení, ale o krok, který by mohl odhalit další nedostatky v organizaci a podnítit snahu společnosti o zavedení vlastního celopodnikového CPM řešení.
Měření uživatelské úspěšnosti podnikových řešení typu Business Intelligence
Šild, Vladimír ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
V současné době nachází Business Intelligence velice pevné místo na trhu informačních systémů. Neexistuje však unifikovaný přístup k vyhodnocení efektů nasazení těchto řešení v podniku. Ze strany dodavatele je běžnou praxí, že předání akceptovaného řešení automaticky znamená úspěšné ukončení vývojového projektu, což způsobuje postupný pokles zájmu dodavatele o uživatelskou úspěšnost samotného řešení. Tato diplomová práce se zabývá právě problematikou vyhodnocování uživatelské úspěšnosti řešení typu Business Intelligence. Hlavním cílem práce je představení nového pohledu na problematiku uživatelské úspěšnosti a vytvoření obecně použitelného konceptu pro její vyhodnocení. Tohoto cíle bude dosaženo na základě komplexní teoretické analýzy efektů těchto řešení s odůvodněním, proč se práce zaměřuje právě na analýzu uživatelů. Budou představeny celkem dvě metody pro vyhodnocení úspěšnosti reportingového řešení samotnými uživateli. Aby se prokázala realizovatelnost tohoto konceptu, budou obě metody v praktické části aplikovány na konkrétním BI řešení včetně demonstrace dosažených výsledků a posouzení vhodnosti obou metod. Tato část je založena na zkušenostech z prostředí reálného projektu.
Datová kvalita, integrita a konsolidace dat v BI
Smolík, Ondřej ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Zajíc, Ján (oponent)
Tato práce se zabývá datovou kvalitou v systémech business inteligence. Jsou zde ukázány základní zásady, které je vhodné využívat při tvorbě datové skladu, tak aby byla dosažena co nejvyšší datová kvalita. Dále jsou zde ukázány některé metody čištění dat, jako detekce odchylek, name-address cleansing apod. Práce se zabývá nejen kvalitou dat přímo v datovém skladě, ale i daty, které do něj teprve budou vstupovat. Druhá část práce pak ukazuje metody čištění dat na konkrétním příkladu datového skladu. Ukazujeme v ní, jaké metody jsou použity a jaké další by se zde daly použít. Dále jsou zde uvedena některá doporučení, která vyplývají ze studia literatury a doporučení týkající se získávaní externích dat od obchodních partnerů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.