Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 207 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sakrální tvorba Jiřího Nowosielského
Ostapczuk, Anna ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Guzik, Hubert (oponent)
Bakalářská práce " Sakrální tvorba Jiřího Nowosielského" se zabývá životem a dílem polského výtvarného umělce Jiřího Nowosielského (1923-2011), jednoho z nejvýznamnějších současných malířů ikon. Smyslem bakalářské práce bude přiblížit sakrální tvorbu tohoto výtvarníka. V jednotlivých kapitolách přiblíží jeho život a tvůrčí období. Dále se zaměří na přehled profánní tvorby tohoto umělce. Představí jeho abstrakce, figurální tvorbu, akty, portréty a impresionistické krajiny. Dále se zaměří na Nowosielského malbu ikon. V této kapitole představí všeobecné informace o ikoně, nejčastější náměty deskových obrazu od Nowosielského a příklad jeho nástěnné malby. Práce nabízí komplexní pohled na jeho tvorbu a zároveň pochopeni jeho inspiraci a způsobu tvoření
Čeští výtvarníci a jejich ilustrace pohádek v letech 1990-2010
Kobrynová, Šárka ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na České výtvarníky a jejich ilustracemi pohádek v letech 1990-2010. V úvodu jsou nastíněny její cíle, metodické postupy a struktura. Zpočátku se zabývá literární pohádkou. Jejím původem, vznikem, výstavbou, významem a doklady její existence v Čechách i ve světě. Následující kapitoly se vztahují obecně k ilustraci pohádek. Stručně je nastíněná historie ilustrování knih pro děti a mládež ve 20. století. Hlavní část práce se zaměřuje na mapování kulturní historie tradic a inovací v ilustracích pohádek v období 1990-2010. Autorka zjišťuje, že období 1990-1999 navazovalo především na předchozí tradice. Byly vydávány především výběry všeobecně známých pohádek, které ilustrovali etablovaní výtvarníci. Naproti tomu se podle autorky v období 2000-2010 situace změnila a do popředí zájmu se dostaly moderní pohádky, často autorské knihy, které ilustrovali výtvarníci nastupující generace. V tomto desetiletí se v rámci ilustrace pohádek užívala fotografie, ale i další do té doby nepříliš časté ilustrační techniky či postupy.
Josef Holub. Život a dílo
Obrazová, Martina ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
RESUMÉ Josef Holub. Život a dílo. Téma této bakalářské práce vychází z mého zájmu o krajinomalbu a o umění na přelomu 19. a 20. století. V současnosti se historikové umění hlouběji zabývají žáky Julia Mařáka. Josef Holub zůstává nadále ve stínu svých slavnějších spolužáků. Proto jsem se rozhodla svou prací poukázat na život a tvorbu tohoto malíře. Součástí mé práce je soupis děl Josefa Holuba v pozůstalosti Městského muzea v Kralupech nad Vltavou. Josef Holub se narodil v roce 1870 ve Slaném a tento kraj byl častým námětem obrazů Josefa Holuba. Kvůli finančním problémům své rodiny nemohl ihned nastoupit na Akademii výtvarných umění v Praze. Nejdříve se vyučil malířem pokojů a teprve v roce 1889/1890 nastoupil na Akademii výtvarných umění. Studoval u profesora Julia Mařáka (1832-1899) do roku 1894, ale roku 1893 obdržel absolutorium a na Akademii čestně zůstal do roku 1896. Téhož roku obdržel Hlávkovo stipendium, za které se vypravil do Dalmácie a Černé Hory. Během studia se účastnil pražských výstav, kde na sebe upozornil. Vystavoval na výstavách Krasoumné jednoty pro Čechy v Praze, Umělecké besedy a Spolku výtvarných umělců Mánes. Se svými spolužáky jezdil malovat do přírody i po ukončení studií. Zde vznikla díla, která si byla podobná jednak tématicky tak i technicky. V roce 1899 se oženil a odešel do...
Ferdinand Engelmüller 1867-1924
Obrazová, Martina ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Ferdinand Engelmüller 1867-1924 Tématem diplomové práce je monografické zpracování života a tvorby malíře Ferdinanda Engelmüllera. Autorka se nejprve zaměřuje na kulturně historický kontext období přelomu 19. a 20. století, do kterého zařadila vývoj krajinomalby přelomu 19. a 20. století a také krajinářskou školu Julia Mařáka. Hlavní část práce se zaměřuje na život, dílo a pedagogickou činnost Engelmüllera. Tato hlavní část je rozdělena do tří etap, které jsou vymezeny důležitými a přelomovými událostmi v malířově životě a tvůrčí kariéře. Práce je z velké části založena na studiu archiválií a písemné pozůstalosti Ferdinanda Engelmüllera. Součástí diplomové práce je seznam děl Ferdinanda Engelmüllera. Jsou v něm uvedena díla, která se nachází v českých veřejných sbírkách v rámci místních muzeí a galerií. Klíčová slova Ferdinand Engelmüller, Škola Julia Mařáka, české krajinářství, soukromá škola Ferdinanda Engelmüllera
Dva muži se svatozáří. Egon Schiele a Friedensreich Hundertwasser - komplikovaný vztah rakouských solitérů
Prokopová, Dominika ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Bendová, Eva (oponent)
Bakalářská práce pojednává o vztahu mezi dvěma rakouskými uměleckými osobnostmi, expresivním malířem Egonem Schiele (1890-1918) a provokativním malířem-architektem Friedensreichem Hundertwasserem (1928-2000). Vzhledem k Schieleho předčasnému úmrtí byl tento vztah sice jednostranný, ale Hundertwasserův neskonalý obdiv k Schieleho osobě, zachycený mimo jiné v manifestu Ich liebe Schiele, pomohl odhalit mnoho podobností v životních osudech a tvůrčích invencích obou umělců. Cílem mé práce je představit tyto podobnosti a přiblížit umělecké a teoretické dílo Friedensreicha Hundertwassera, které není v českém prostředí příliš známé.
Artuš Scheiner
Martinovská, Zuzana ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Resumé Zuzana Martinovská Artuš Scheiner Téma této bakalářské práce vychází z mého zájmu o umění na přelomu 19. a 20. století. Většina umělců, kteří žili v tomto období, jsou často zmiňováni a ve většině případů, byla jejich tvorba již zpracována. Proto jsem se ve své práci zaměřila na osobnost Artuše Scheinera (1863-1938), který ač byl ve své době velice ceněným kreslířem a ilustrátorem, nebyla jeho rozsáhlá tvorba doposud zpracována. V jednotlivých kapitolách se zaměřuji nejprve na problematiku knižní tvorby na přelomu 19. a 20. století a okrajově zmiňuji některé secesní ilustrátory a tedy vrstevníky A. Scheinera. Dále píši o životě Artuše Scheinera, jak se ze samouka stal uznávaným umělcem, o jehož kresby byl zájem i v daleké cizině. V další kapitole se zaměřuji na Scheinerovu rozsáhlou tvorbu pro tehdejší české časopisy jako byl Světozor, Švanda dudák a další. Ve své práci jsem se zaměřila pouze na Scheinerovu ranou tvorbu a jeho vrcholnou tvorbu, což byly početné ilustrace knih, jsem zde nastínila pouze okrajově. Jedná se o velice rozsáhlou problematiku, které se chci věnovat dále v budoucnu. Tato práce se snaží poukázat na Scheinerovu ranou tvorbu z let 1888-1902, která mu otevřela dveře k další tvorbě, a kterou vešel do podvědomí společnosti. Pět klíčových pojmů Knižní tvorba Secese Ilustrace...
Arnošt Hofbauer (1869 - 1944)
Novotná, Tereza ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Pravdová, Anna (oponent)
Téma této diplomové práce vychází z mého zájmu o umění kolem roku 1900 a navazuje na mou bakalářskou práci. V chronologicky řazených kapitolách přibližuji Hofbauerovy životní osudy a jeho jednotlivá tvůrčí období, zohledněn je přitom například vznik S. V. U. Mánes a časopisu Volné směry, plakátová tvorba aj. V závěru práce přikládám pro ucelený pohled na Hofbauerovo dílo katalogy jeho děl ze státních i soukromých sbírek. Mým cílem je představit Hofbauerovo dílo v co nejucelenější podobě a v kulturně- historickém kontextu, zhodnotit jeho význam pro vývoj výtvarného umění v českém prostředí.
Karikatury a humoristické ilustrace Hugo Boettingera v letech 1918 až 1934
Ždychová, Dagmar ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Winter, Tomáš (oponent)
Karikatury a humoristické ilustrace Hugo Boettingera v letech 1918 až 1934 Abstrakt Bakalářská práce se věnuje karikaturní a humoristické kreslířské tvorbě Hugo Boettingera z let 1918 až 1934. Autorka nejprve objasní zdroje, úlohu a charakter karikatury a humoristické ilustrace v období první republiky. Představí životní osudy Hugo Boettingera, jeho výtvarné pojetí karikatur a humoristických kreseb a témata, která Boettingera zajímala. Ve stěžejní části se zaměří na rozkrytí smyslu a historického kontextu jeho kreseb. Boettinger sledoval politické dění a situaci katolické církve v nově vzniklé československé republice. Ve svých kresbách se zabýval sociálními otázkami, technickým pokrokem, snobismem vyšších společenských vrstev i maloměšťáctvím a obecně proměnami v životních postojích a hodnotách. Vnímání módních tendencí reflektoval v souvislosti s měnícím se postavením ženy ve společnosti. Jako výtvarník pozoroval dění na výtvarné scéně a parodoval zejména avantgardní umění. V poslední části autorka nabídne srovnání kresleného humoru Hugo Boettingera s dalšími dobovými kreslíři a karikaturisty. Klíčová slova Hugo Boettinger - Dr. Desiderius - karikatura - humoristická ilustrace - kresba - 1918-1934 - první československá republika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 207 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.