Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 140 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezinárodní přeprava uměleckých předmětů
Kucerova, Anastasiia ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Mervart, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá mezinárodní přepravou uměleckých předmětů (tedy například obrazů, soch atp.). Cílem práce je rozebrat problematiku přepravy uměleckých děl jak na území České republiky, tak za jejími hranicemi, a to včetně formálních náležitostí, balení, legislativy, celních specifik a pojištění. V aplikační části se dostává k hlavnímu cíli, a to k analýze případové studie přepravy uměleckých děl na příkladu Galerie Rudolfinum včetně doporučení pro její zefektivnění. Následně jsou zhodnoceny slabé stránky oboru mezinárodní přeprava uměleckých děl a nastíněny možné trendy do budoucna.
International road freight transport within Czech Republic and Russian Federation
Giljanová, Miriam ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Rathouský, Bedřich (oponent)
Diplomová práce se věnuje využití karnetu TIR při mezinárodní kamionové přepravě do Ruské federace a problémům, které v minulosti při využívaní karnetu vznikli. Cílem diplomové práce je představení krize spojené s částečnou neakceptací karnetů TIR ze strany Ruska při přepravě a celkových důsledků této krize. Druhým cílem je představení krize na Ukrajině, která taky měla vliv na ekonomiku a dopravce. Závěrem představím dopravce, který do Ruské federace pravidelně vykonává přepravy, a zanalyzuji důsledky krizí na jeho fungování.
Letecké HUBy a koridory v nákladní přepravě
Malá, Marie ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kubečková, Petra (oponent)
Práce s názvem Letecké HUBy a koridory v nákladní přepravě se zabývá nákladní leteckou přepravou ve spojení s technologií HUB and Spoke se zaměřením na Letiště Václava Havla Praha. Cílem práce je představit nákladní leteckou přepravu se všemi jejími specifiky, vysvětlit využití technologie HUB and Spoke v nákladní letecké přepravě a rozmístění největších leteckých nákladních HUBů. Práce hledá odpověď na otázku, zda lze považovat Letiště Václava Havla Praha za letecký nákladní HUB. Ke splnění cíle byly použity metody literární rešerše, analýzy, deskripce a komparace. Na základě posouzení aktuální situace nelze Letiště Václava Havla Praha v současnosti považovat za letecký nákladní HUB. Se vstupem nového nákladního dopravce a posílením spojení stávajících dopravců operujících na letišti a výstavbě paralelní dráhy lze očekávat při pozitivním ekonomickém vývoji nárůst přepraveného nákladu.
Dovoz potravin ze států východní Asie
Petr, Zdeněk ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přepravy potravin ze zemí východní Asie do Evropy. Teoretická část obsahuje ucelený základ v oblasti mezinárodního obchodu s potravinami a logistiky potravin. V praktické části je rozebrán proces přepravy vybraného druhu potravin, konkrétně rýže, mezi zkoumanými oblastmi.
Úloha zasílatele v exportní přepravě LCL zásilky do USA
Štěpánek, Jindřich ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Bican, Danil (oponent)
Diplomová práce pojednává o námořním exportu kusové LCL zásilky z ČR do USA z pohledu zasílatele. Zasílatel kromě samotného obstarání přepravy nabízí další přepravní služby, jako je skladování, balení nebo celní odbavení zásilky. Po vymezení pojmu zasílatelství byl popsán současný trh námořních přeprav z hlediska infrastruktury a používaných dopravních a přepravních prostředků. Pro dovozy do USA platí přísnější pravidla pro vstup zboží na americkou půdu, proto byly ve spolupráci s celní deklarací zasílatelské firmy popsány celní náležitosti, aby mohla být zásilka připuštěna k přepravě. V závěrečné části byl zpracován konkrétní obchodní případ vývozu LCL zásilky do USA.
Přeprava zboží po Transsibiřské magistrále mezi Asií a EU
Danihlík, Tomáš ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Novák, Jaroslav (oponent)
Hlavní cílem práce je dokázat vzrůstající trend zvyšování objemu přeprav, resp. počtu vypravených vlakových souprav, z Asie do Evropské unie (Westbound), resp. z Evropské unie do Asie (Eastbound). První kapitola je věnována popisu historie Transsibiřské magistrály. Obsahem druhé kapitoly je tvorba společného nákladního listu CIM/SMGS a organizaci OSŽD. Ve třetí kapitole jsou charakterizovány jednotlivé železniční koridory z Asie do EU, resp. z EU do Asie. A závěrečná čtvrtá kapitola je praktickou analýzou průběhu železničních přeprav na základě podkladů společností využívající tyto železniční koridory.
Původ zboží v celnictví
Poláková, Martina ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Hotovčin, Marek (oponent)
Diplomová práce se zabývá původem zboží v celnictví. Cílem práce je přehledně shrnout problematiku původu zboží se zaměřením na preferenční původ zboží. Dále si práce klade za cíl popsat Systém všeobecných celních preferencí Evropské unie, provést komparaci jednotlivých období vývoje systému a zanalyzovat plánované změny včetně jejich zhodnocení. V první části práce jsou zavedeny a vysvětleny důležité celní pojmy. Poté je podrobně popsán nepreferenční původ, preferenční původ se zaměřením na preferenční systém Evropské unie, důkazy původu a kumulace původu. Dále se výklad zaměřuje na významnou součást preferenčního sytému Evropské unie, kterou je Systém všeobecných celních preferencí. Práce je vhodně doplněna o vzorová osvědčení původu a seznamy zemí zapojených do různých systémů a uskupení.
Vnitrozemská vodní doprava v ČR
Honzáková, Tereza ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Vavřička, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá efektivitou vnitrozemské vodní cesty v České republice a opatřením, které by vedlo k jejímu vyššímu využití. Za toto opatření je považován projekt Plavební stupeň Děčín (PSD), bez kterého nelze pokračovat ve výstavbě dalších projektů na českých vnitrozemských cestách. První část práce se věnuje popisu vnitrozemských vodních cest jako součást transevropských sítí. Dále jsou zde uvedeny instituce pověřeny rozvojem a provozem vodních cest. Důležitá je při rozvoji a provozu rovněž legislativa definující pravidla pro zajištění plynulosti vodní dopravy. Druhá část práce se zabývá pozitivním vztahem mezi nákladní vodní dopravou a ekonomikou ČR. V poslední kapitole práce popisuji samotný projekt PSD a na něj navazující projekt Splavnění Labe do Pardubic a výstavbu koridoru Dunaj -- Odra -- Labe.
Zajištění importní přepravy zásilky pro firmu BEL spol.s r.o. na relaci Kanada - ČR
Veškrna, Petr ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Holanová, Jitka (oponent)
Cílem mé diplomové práce je završit, aktualizovat a prohloubit poznatky získané v předcházejících předmětech vedlejší specializace a aplikovat je s respektováním systémových vazeb disciplíny na konkrétním příkladu z oborové praxe. Svoji práci jsem tak zaměřil na problematiku spojenou se zajištěním importní zásilky pro konkrétní společnost, protože toto téma jednak splňuje mé nároky na praktické využití a také je to téma, které v sobě skrývá široký záběr teoretických i praktických znalostí a dovedností. zaměřil na okruhy, které považuji z pohledu importéra za ty vůbec nejdůležitější. Věnoval jsem se především přepravněprávním vztahům (subjektům přepravy, přepravním smlouvám, přepravním podmínkám -- INCOTERMS, ad.), přepravním dokladům, které se týkají přepravy zásilky z Kanady do ČR, celnímu řízení a především pak problematice námořní liniové dopravy, kdy jsem se zaměřil na přepravní jednotky, cenotvorbu, problematiku konosamentu a vlastně na celý proces od zaknihování lodního prostoru až po vykládku. Moji snahou bude připravit takové řešení přepravy, které přinese firmě BEL, spol. s r.o. snížení nákladů s tím spojených.
Dopady hospodářské krize na přístav Hamburk s vazbou na Českou republiku
Horázná, Eliška ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Novák, Radek (oponent)
Diplomová práce je zaměřená na dopady hospodářské krize na německý přístav Hamburk s vazbou na Českou republiku. V teoretické části práce je přístav představen a je uveden jeho význam. Dále je popsáno, jaký vliv měla hospodářská krize na námořní sektor a jak se projevila v Německu. Stěžejním cílem práce je identifikovat a zhodnotit klíčové externí a interní faktory, které ovlivňovaly výkony přístavu Hamburk v průběhu hospodářské krize. Důraz je kladen na vazbu mezi hospodářskou situací ve státech, které pro své mezinárodní námořní přepravy využívají právě přístav Hamburk, a výkony přístavu. Pozornost je dále věnována relevantním konkurenčním vztahům mezi evropskými přístavy a v neposlední řadě také správě přístavu Hamburk.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 140 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.