Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 53 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
SASHA
Kadaňka, Petr ; Mazanec, Martin (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Ústředním tématem práce je interpretace pocitů týkajících se problematiky mizejících krajinných hodnot na úkor neřízeného extenzivního rozvoje příměstských oblastí. Jedná se o subjektivní myšlenkový produkt několikaleté zkušenosti v rámci architektonické praxe, zahrnující mimo jiné i vlastní účast na obdobné invazivní výstavbě. Tato empirie vyústila v nepřetržité kladení si otázek dotýkajících se etického jednání a zodpovědnosti. Klíčovými pojmy jsou suburbanizace, sídelní kaše, development, satelitní město, periferie, transformace aury místa v „neauru”. Nedílnou součást práce reprezentují úvahy o obecné pozici objektu v rámci hierarchie (sub)urbánního prostoru. Objektem zde nejsou myšleny pouze pozitivní příklady mající podobu estetických, orientačních nebo vegetačních prvků. V centru zájmu je i jeho odvrácená forma — odpad, utilitární technické a funkční prvky nebo třeba zdánlivě nekonečná kolonizace veřejného prostranství osobními automobily. Kolonizace naší mysli. Všechny prostorotvorné objekty jsou zároveň i psychotvorné. Jejich mentální dopad může působit blahodárně, může vzbuzovat afekt nebo pohnutí. Co ale když objekty ve veřejném prostoru zcela chybí? Urbánní objekt nemá daleko k pozici artefaktu, rekvizity každodenního života, která člověku nepatří fyzicky, ale duševně.
to world-build engulfed within the undulation - withdrawn yet prevalent
Prokop, Lukáš ; Likavčan, Lukáš (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem procesu tvorby fikčního světa podle předurčených schémat a pravidel, analýzou jeho vznikající interní topologie a následnou prezentací vytvořeného světa divákovi skrze instalaci inspirovanou nelineárními strukturami gamebooků.
white noise
Roubalová, Anna ; Hrončeková, Ivana (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se autorka zaměří na práci s audiovizuálním postupem, který užívá v rámci umělecké praxe. Skrze uvedenou praxi spolupracuje s ostatními umělci s dosažením vizuálního konceptu, jenž se stane finálním projektem bakalářské práce. Tento postup reflektuje autorčin zájem o filmové médium. Autorka ve své práci rozebírá možnosti vyprávění abstraktů, forem spojených skrze médium videa. Tyto abstrakty vychází z námětu zabývajícího se možnostmi znázornění narativu, který není zcela jasně daný, avšak výsledná práce ho přibližuje k diváku jakožto k individuálnímu pozorovateli. Jedná se o kombinaci výtvarných složek utvářející celek práce podporující samotné vyznění finálního projektu. Užitím těchto aspektů autorka pracuje s estetičností, která podtrhuje a utváří jednotný obraz. Cílem je multimediální instalace využívající jak klasické, tak netradiční postupy zobrazování, jež odpovídají samotnému výstupu bakalářské práce. Výsledná instalace vychází ze samotného díla a má následně fungovat jak v rámci galerijního prostoru, ale taktéž v prostoru méně formálním.
love rhymes with fuck you
Bražina, Jan ; Pěchouček, Michal (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Ve své práci zhmotňuji osobní prožitky, vzpomínky a představy o budoucím životě. V souvislosti s nimi dále tematizuji i heteronormativitu vztahů diktovanou společností mladým lidem. Ve své tvorbě se uvedenými tématy zabývám prostřednictvím intuitivní práce s textilem, kdy se snažím skrze tento materiál vyjádřit své pocity, ve kterých tíhnu k domácímu a klidnému zázemí. V průběhu minulého roku jsem začal s projektem, který původně nesl název Hydroponic Love, v němž jsem se vypořádával s vlastním selháváním ve vztazích a budoval pouto k neživým předmětům za účelem ukojení své touhy po lásce. Skrze tuto etapu jsem postupně rozvinul své téma a rozpracoval představu o lásce, která může přecházet až v nebezpečnou posedlost. Projekt se nakonec rozšířil na čtyři části, ve kterých jsem rozpracoval několik podtémat, která se již nevěnovala jen mým osobním tužbám a selháním, ale i s nimi souvisejícímu širšímu společenskému kontextu.
Jizva
Sláma, Matěj ; Nytra, Martin (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce Jizva je koncipována jako krátký film představující fiktivní historii nalezeného „monumentu“. V animovaném filmu prozkoumávám souvislosti a význam „monumentu“ ve virtuálním prostředí, které jsem vytvořil na základě obrazové dokumentace a mapováním konkrétních míst, které jsem poznal při mých expedicích městskou krajinou Brna a Haagu. Jedná se především o „ztracené” prostory (označované také jako vágní terén nebo území nikoho), jejichž podobnosti ilustruji pomocí vlastní vizuální mapy. Východiskem práce je tedy osobní žitá zkušenost, na niž jsou jako další vrstvy kladeny obrazové dokumentace míst, mnou vytvořené 3D objekty a 3D skeny prostorů s prvky počítačových her. Ve výsledném snímku divák sleduje prohlídku virtuálního prostředí, kde se objektivní skutečnost záměrně prolíná s fiktivním světem vystavěným na autorské imaginaci.
I Am The One Who's Gonna Steal Your Job
Ilič, Risto ; Houser, Milan (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce I Am The One Who’s Gonna Steal Your Job se zabývá přechodným obdobím života mladého umělce, který sní o kariérní realizaci ve svém oboru. Přemýšlí jak toho dosáhnout, když si uvědomí že často i méně etablovaný malíř může prodávat své obrazy v řádech tisíců korun, protože se dají jednoduše komodifikovat a v důsledku umístit v interiéru. Rozhodne se tak opustit jemu blízkou sféru tvorby a pokusí se uplatnit na trhu s tradičními uměleckými médii, avšak za pomocí umělé inteligence a marketingu. Pro vizuální inspiraci nejde daleko, jelikož se pokusí recyklovat a deformovat obrazy (takzvaný vizuální smog) z výlohy protější večerky. Práce se věnuje problematice nástupu umělé inteligence v oblasti výtvarného umění, věčné otázce etiky autorství uměleckého díla a jeho autenticity, ale také třeba otázce uplatnění absolventů vysokých uměleckých škol na trhu práce. Jedná se tak nejen o subverzivní analýzu trhu s uměním, ale také o úvahu na téma poptávky, role současného umění ve vztahu k uměleckému trhu a o pozici umělce participujícího na tomto trhu.
Barbara: Fragile monsters, privileged victims
Ilič, Barbora ; Kupková,, Marika (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je vztah vypravěčských subjektů a objektivizovaných druhých, a to v prostředí romantizujících narativů kinematografie. Výstupem práce je krátký autofikční film Barbara: The Weltschmerz Musical, v němž se skrze postavu cizinky-umělkyně s příznačným jménem Barbara snažím poukázat na intimní úroveň fenoménů, které utváří vztah tzv. Západu k tzv. Balkánu. Ten je v tomto případě zastoupen ex-jugoslávským prostorem, a to zejména nynějším Srbskem. Práce se tak skrze téma jugonostalgie dostává k otázkám dekolonizace vlastní identity a k reparativnímu obratu v umění a problematice toho, k čemu se vůbec můžeme ze své, téměř vždy nějakým způsobem privilegované, pozice vyjadřovat. Předmětem samotného praktického výstupu práce však není ani tak rozbor těchto fenoménů, jako spíše subtilní snaha o poukázání na individuální motivace a vnitřní procesy, které je provázejí. K tomu práce využívá metody post-ironie a cringe namířené proti samotné autorce a její roli při vzniku narativu.
Concomitant Outgrowth Event
Prokop, Lukáš ; Cséfalvay,, András (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce v podobě krátkého animovaného filmu (doplněného o ještě kratší teoretický text) je v jejím celku mnohovrstevnatou sítí témat a přístupů patrně zastřešených pod hlavičkou narativu, který publikum naviguje tělem svých spontánně vznikajících labyrintů. V těch se nám bok po boku zjevují kupříkladu mytologizující podoby auto-fikce, pokusy o rozpuštění přetrvávající duality lidsko-technického, rozložení čistě zrakového uchopení epistemologie, či přehodnocení stávajícího povrchního vnímání CGI. To vše je v práci uchopeno světotvorným experimentem postaveným na striktně vědecko-fantastické imaginaci poháněné současnou teorií.
Kutilka
Davydenko, Polina ; Mazanec, Martin (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Práce se zaobírá tématem migrace a následné integrace migranta do společnosti a jeho pocitů nostalgie a steskem po domově. Kutilky jsou některými aspekty a způsobem života podobné lidským charakteristikám. Práce připodobňuje kutilčin individualistický způsob života, společně se stavěním hliněných váz lidským matkám-přistěhovalkyním.
Blue Box
Šprincl, Marie ; Jančík, Alexandr (oponent) ; Mazanec, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce Blue Box navazuje na dlouhodobý projekt, který započal v roce 2013 cestou na východní pobřeží USA. Po mystickém zážitku v newyorské ortodoxní židovské čtvrti a návštěvě veřejného shromáždění Ku Klux Klanu v Gettysburgu, jsem začala kolem mytologie a ideologie xenofobních hnutí vytvářet mystifikační příběh Blue Box. V tématickém ohledu je má práce univerzální zprávou o nebezpečí extremismu v jakékoliv podobě, přičemž svým zaměřením zkoumá podstatu a mechanismy jeho původu a šíření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 53 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.