Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Školní vzdělávací program - francouzský jazyk ve 3. třídě ZŠ
Kadlecová, Táňa ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit část Školního vzdělávacího programu (dále ŠVP) Základní školy Sv. Voršily v Praze, konkrétně charakteristiku předmětu francouzský jazyk a výstupy po 3. třídě, prvním roce výuky tohoto cizího jazyka. Na této škole učím pátým rokem, znám tedy názorovou, hodnotovou i metodickou orientaci školy, přestože odpovídající část ŠVP ještě nemá výslednou podobu. V mých učitelských začátcích jsem předpokládala, že se žáci v tomto věku nejfektivněji učí podobnými metodami, jakými si osvojují svůj mateřský jazyk francouzský mluvící děti v mateřských školách - tedy přímou metodou. Již v první třetí třídě, kterou jsem učila (fotka č. 1), jsem se setkala s dětmi, které dokázaly vyjádřit, jaký způsob učení jim vyhovuje, a díky tomu jsem mohla informace zprostředkované především pedagogickou fakultou a odbornou literaturou lépe porovnávat se školní realitou. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Dyslexie ve výuce francouzského jazyka
Šimanová, Adéla ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Tato práce se zabývá vztahem dyslexie a výuky francouzského jazyka. Navrhuje cvičení pro studenty s dyslexií, která jsou přizpůsobena jejich poruchám učení a tím přispívají k jejich reedukaci. Cvičení jsou určena zejména pro starší žáky a studenty středních škol, kteří mají mírně pokročilou úroveň jazyka. Mohou být použity v individuální výuce nebo ve třídě s integrovanými žáky. Práce by mohla být pomůckou učiteli, který pracuje s dyslektiky a chce přizpůsobit výuku jejich specifickým potřebám.
SPEECH EVENT IN THE FRAMEWORK OF COMMUNICATIVE TEACHING : THE ROLE OF GESTURES
Vanišová, Veronika ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
4 Anotace Ce mémoire traite de six composantes de l'événement de parole, telles que définies par Roman Jakobson. Celles-ci sont introduites comme éléments de base du processus pédagogique en même temps, et elles sont redéfinies dans le cadre de l'enseignement communicatif, en se rapportant surtout à l'enseignement du français langue étrangère. A part de donner les caractéristiques idéales de ces composantes-là, on prête attention particulièrement à la position des gestes dans l'évenement de parole : leur rôle dans l'enseignement communicatif et les possibilités d'enseigner le langage des gestes d'une manière efficace. This thesis deals with the six components of the speech event as defined by Roman Jakobson. These are introduced as the basic elements of the pedagogical process at the same time and they are re-defined within the frame of the communicative language teaching classroom, referring mainly to teaching French as a foreign language. Apart from outlining the ideal caracteristics of these components, the attention is paid particularly to the position of gestures in the speech event : their role in the communicative language teaching and possibilities to teach them effectively. Tato diplomová práce pojednává o šesti komponentách ečové události. Vycházíme z komunikativního schématu, které definoval...
Primary education of foreign languages in France and primary education of french in the Czech Republic
Vokůrková, Andrea ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Kalfiřtová, Eva (oponent)
česky: Název diplomové práce: Výuka cizích jazyků ve Francii na prvním stupni ZŠ a výuka francouzštiny u nás na prvním stupni ZŠ Klíčová slova: cizí jazyk, francouzština, 1. stupeň ZŠ, výuka, učebnice Abstrakt: Hlavním cílem mé práce bylo uvědomit si, jak se vyučují cizí jazyky ve Francii, a jak se vyučuje francouzština u nás na prvním stupni ZŠ. Podklady k části, která se věnuje Francii, jsem sháněla přímo ve Francii nebo za spolupráce knihovny Francouzského institutu v Praze a internetu. Co se týče výuky francouzštiny u nás na prvním stupni, bylo velmi obtížné nějaké informace sehnat. Proto i další z mých cílů bylo sepsat dohromady takové informace o výuce, které společně v jiném dokumentu neexistují. Proto jsem se zaměřila i na praktickou stránku problematiky, jako byly recenze učebnic nebo dotazníky pro děti. Diplomová práce mi přinesla nový pohled a proniknutí do oblasti, které bych se ráda v budoucnu věnovala. Práci jsem rozdělila na dvě hlavní části. První část, kde se věnuji Francii a její výuce cizích jazyků na prvním stupni, a druhá část, která se zabývá výukou francouzštiny u nás na prvním stupni. Další kapitoly a podkapitoly pak rozebírají dopodrobna různá témata, která bezprostředně souvisí s názvem mé diplomové práce.
Teaching French without schoolbook. The role of the game phenomena in French education.
Coufalová, Petra ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Cílem práce je představit hru jako fenomén, který je inspirací mnoha metodám při výuce francouzštiny, a podtrhnout myšlenku, že tyto metody nabízejí jiné možnosti, jak učit děti nezávisle na učebnici. Cílem není degradovat učebnici, která k tradiční výuce patří, ale zdůraznit neméně důležitou roli hry. Práce definuje oblasti, jež hra spojuje (divadlo, hudbu a různé typy her). Dále se zaměřuje na divadelní a dramatickou výchovu ve výuce francouzštiny, která je postulována jako ideální nástroj k aktivizaci celé osobnosti dítěte a k rozvoji dovednosti umět autonomě reagovat v cizím jazyce. Práce se dále věnuje analýze dvou učebnic a klade si otázku, zdali pracují s herními aktivitami či prvky dramatické výchovy. V závěru je popsán roční projekt realizovaný ve školním roce 2010 - 2011, který je zaměřen na výuku francouzštiny bez učebnice.
Language policy of Quebec
Fialová, Markéta ; Kalfiřtová, Eva (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
česky Název bakalářské práce: Jazyková politika Québeku Klíčová slova: dějiny Québeku, jazykové zákony, Québek, frankofonní obyvatelstvo, francouzský jazyk Abstrakt: Předkládaná bakalářská práce se zabývá postavením francouzského jazyka v provincii Québek od počátku francouzské kolonizace do součastnosti. Práce má za cíl zanalyzovat complexní problematiku jazykové situace v Québeku. Text podává ucelený přehled historického vývoje frankofonního obyvatelstva na území současného Québeku a zaměřuje se na rozbor jazykových zákonů, které vešly v platnost ve druhé polovině 20. století, aby prosazovaly používání francouzského jazyka.
Francouzské reálie ve vyučování
Redererová, Ludmila ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Bakalářská práce s názvem Francouzské reálie ve vyučování představuje problematiku výuky francouzských reálií v českém vzdělávacím systému. Zaměřuje se na pojetí francouzských reálií v učebnicích nebo publikacích přímo specializovaných na zeměvědné poznatky. Cílem práce je zjistit, jaká je pozice francouzských reálií v těchto zdrojích, které mohou využívat žáci při svém studiu jazyka, a také jakým způsobem jsou reálie v učebnicích a publikacích interpretovány. Dále práce zkoumá, zda používání těchto zdrojů výrazně ovlivňuje znalosti žáků, kteří se francouzský jazyk učí alespoň dva roky. Tento problém ověřuje pomocí dotazníku a komparací se žáky, jenž se francouzský jazyk neučí. Pro tyto cíle bylo použito metody popisné, analytické, statistické a vysvětlovací. Provedeným průzkumem jsme zjistili, že znalosti reálií francouzštinářů nejsou výrazně lepší než nefrancouzštinářů, ačkoliv první uvedení mají k informacím o reáliích mnohem blíže. Na základě zjištěných údajů je možné konstatovat, že učebnice francouzštinářů nemají vliv na jejich informovanost o reáliích.
History and the present of Algeria and the development of the French language
Landová, Adéla ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Anotační list Název bakalářské práce: Historie a současnost Alžírska a vývoj francouzského jazyka Klíčová slova: Alžírsko, arabizace, arabština, berberština, francouzský jazyk, historie, kolonizace, Maghreb, nacionalismus, nezávislost, současnost, vzdělávání Abstrakt: Alžírsko, druhý největší stát Afriky, je součástí oblasti zvané Maghreb. Stejně jako ostatní státy Maghrebu, bylo i Alžírsko ovlivněno francouzskou kolonizací na počátku 19. století. Kolonizace měla za následek nejen změnu alžírské společnosti, ale hlavně zavedení francouzského jazyka, jenž je v Alžírsku používán dodnes. Cílem této bakalářské práce je nastínit historii a současnost této země, vývoj francouzštiny a ostatních jazyků, tedy arabštiny a berberštiny, a také vývoj školského systému v Alžírsku. Bakalářská práce je rozdělena do tří velkých kapitol, které jsou seřazeny chronologicky a zabývají se nejprve historií a dále jazykovou otázkou v dané historické době. První kapitola je věnována Maghrebu a nejstarší historii až do francouzské kolonizace, druhá kapitola se zaměřuje na dobu francouzské nadvlády v Alžírsku a poslední kapitola se věnuje prvním krokům nezávislého Alžírska až do jeho současnosti.
Chanel revolution
Šťovíčková, Zina ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Machleidtová, Silva (oponent)
Tématem bakalářské práce je francouzská módní návrhářka a především inovátorka v mnoha směrech a odvětvích Gabrielle Chanel. Tato dáma se narodila ve století, kdy ženy ještě neměly mnoho práv, bylo na ně pohlíženo pouze jako na manželky a nepředpokládalo se, že budou kdy pracovat. Chanel byla velmi razantní a soběstačná žena a rozhodla se tento předsudek změnit. Hlavním úkolem práce je proto snaha objasnit v čem spočívá její originalita, jakým způsobem ovlivnila a změnila nejen světovou módu a jakými inovacemi obohatila tehdejší módní průmysl. Práce je pojata jako biografie Chanel a usiluje o vystižení jejích nejvýznamnějších počinů, kterými se zapsala do podvědomí nejen francouzského národa, ale celého světa. Toho dosáhla především svou originalitou a vůlí být nezávislá, což bylo zapříčiněno zejména smutným dětstvím, neštěstím v lásce a tehdejšími poměry ve společnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.