Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ovlivnění tvorby sekundárních metabolitů v tkáňové kultuře Hypericum perforatum (L.)
Machačková, Jana ; Martin, Jan (vedoucí práce) ; Tůmová, Lenka (oponent)
Univerzita Karlova v Praze, Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra Farmakognosie Kandidát Mgr. Jana Machačková Konzultant PharmDr. Jan Martin, Ph.D. Název rigorózní práce Ovlivnění tvorby sekundárních metabolitů v tkáňové kultuře Hypericum perforatum (L.) Metoda použití prekurzorů v biotechnologii spočívá v přídavku prekurzoru do živného média explantátové kultury. K experimentu byla využita kalusová a suspenzní kultura Hypericum perforatum L. Jako prekurzory byly využity fenylalanin a kyselina skořicová v koncentracích 20,0 g/l, 2,0 g/l, 0,2 g/l, resp. 25,0 g/l, 2,5 g/l a 0,25 g/l. Vliv prekurzoru na produkci flavonoidů byl sledován po 4, 24 a 168 h. Kultury byly kultivovány na médiu připravovaném dle Murashigeho a Skooga s přídavkem růstového hormonu BAP 2 mg/ml. Pro stanovení obsahu flavonoidů byla zvolena metoda HPLC. Maximální zvýšení obsahu flavonoidů způsobil prekurzor fenylalanin v koncentraci B, a to u kalusových i suspenzních kultur. Fenylalanin zvýšil produkci zejména quercitrinu u suspenzních kultur. Vůbec nejvyšší nárůst obsahu této látky byl zaznamenán po použití koncentrace C po 168 h (z 0,16 % na 0,22 %). Nejvyšší nárůst produkce hyperosidu pak byl zaznamenán u suspenzních kultur použitím fenylalaninu v koncentraci C, a to po 4 h (z 0,24 % na 0,35 %). Kyselina skořicová se...
Práva na označení v českém pozitivním právu
Macháčková, Jana ; Pítra, Vladimír (vedoucí práce) ; Růžička, Michal (oponent)
Resumé a klíčová slova Rigorózní práce si klade za cíl analyzovat právní úpravu a systém registrace práv na označení, která jsou na trhu národním i mezinárodním nejčastěji užívána, tedy práv k ochranné známce, označení původu a zeměpisnému označení. Součástí sledovaného cíle práce tak je popsat registrační systém uvedených práv na označení s poukazem na otázku existence jejich výlučnosti, na podmínky jejich zápisné způsobilosti s ohledem na rozhodovací praxi Úřadu průmyslového vlastnictví, i způsoby právní ochrany nositele takových práv. Významná pozornost pak je věnována též systému právní ochrany zvolených práv na označení s ohledem na skutečnost, že v oblasti ochrany průmyslového vlastnictví vedle sebe existuje systém právní úpravy národní, komunitární a mezinárodní. Práce samotná se v úvodu věnuje systémovému začlenění práv na označení, souvisejícímu vymezení pojmů duševního a průmyslového vlastnictví a charakteristice předmětů práv průmyslového vlastnictví z hlediska právní úpravy, vzniku právní ochrany k předmětům průmyslových práv a podmínkám jejího poskytnutí. Uvozující stať práce se pak zabývá všeobecným pojednáním o právech na označení a především okolnostem jejich historického vzniku a významu. V rámci této statě je chronologicky představen vývoj známkoprávní úpravy na území našeho státu na...
Kolektivní reflexe v přípravě studentů učitelství 1. stupně v matematice
Macháčková, Jana ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Vondrová, Naďa (oponent) ; Hošpesová, Alena (oponent)
Název: Kolektivní reflexe v přípravě studentů učitelství 1. stupně v matematice AUTOR: Jana Macháčková KATEDRA (ÚSTAV): Katedra matematiky a didaktiky matematiky ŠKOLITEL: Mgr. Marie Tichá, CSc. Abstrakt: Dizertační práce se věnuje rozvíjení sebereflexe učitelů a studentů učitelství jako jedné z cest, která vede k prohlubování didaktických znalostí obsahu. Nejdříve jsou vymezeny obsahy pojmů, které patří mezi východiska práce (kompetence učitele, didaktické znalosti učitele, reflexe, sebereflexe, kolektivní reflexe). Protože experimenty byly prováděny v prostředí zlomků, ve východiscích práce jsou zmíněny i otázky spojené s interpretacemi a reprezentacemi zlomků a některé příčiny problémů se zlomky. Prvním cílem zkoumání bylo sledovat úroveň reflexí učitelů. Druhým cílem bylo na základě těchto zjištění hledat cesty, které umožní rozvíjení reflexí. Při sledování a rozvíjení reflexí byla jako hlavní metoda používána kolektivní reflexe videozáznamu z hodiny. Současně s tím byly používány i další metody (pozorování, skupinové interview). Analýza materiálů získaných z experimentů (práce studentů, výpovědi studentů, osobní poznámky z průběhu experimentů apod.) vycházela z metody zakotvené teorie. Průběh kolektivních reflexí byl v průběhu výzkumu modifikován, aby se ukázalo, za jakých podmínek při provádění...
Představy a interpretace zlomků u žáků 5. ročníku základní školy
Vašíčková, Jana ; Tichá, Marie (vedoucí práce) ; Macháčková, Jana (oponent)
Základní částí této diplomové práce je klasifikace úloh získaných v šetření zaměřeném na zjišťování představ zlomků u žáků pátých ročníků základních škol. Předmětem experimentu, který jsem uskutečnila ve čtyřech různých třídách, je soubor čtyř úkolů. Vytvořené úlohy jsem utřídila podle několika hledisek. Jedná se především o klasifikaci tematickou, klasifikaci podle typu úloh a podle zastoupených interpretací zlomků. Snažila jsem se najít taková hlediska, která vypovídají o tom, jaké představy a znalosti o zlomcích žáci pátých tříd mají. Podle získaných výsledků myslím, že se mi tento cíl podařilo splnit. Během práce s úlohami jsem zjistila, že nashromážděný materiál je souborem velkého množství pestrých úloh, které mohou být podkladem pro další zkoumání.
Kultury léčivých rostlin in vitro - VII
Machačková, Jana ; Martin, Jan (oponent) ; Tůmová, Lenka (vedoucí práce)
Kultury léčivých rostlin in vitro - VII Elicitace je jednou z metod používaných ke zvýšení produkce nebo hromadění sekundárních metabolitů v explantátových kulturách. Jako kultura byla využita kalusová a suspenzní kultura Silybum marianum (L.) Gaertn. Jako abiotický elicitor byl využit derivát N- fenylpyrazin-2-karboxamid v koncentracích c1=1,159x10-3 mol/l, c2=1,159x10-4 mol/l a c3=1,159x10-5 mol/l. Vliv elicitoru na produkci (flavonolignanů silymarinového komplexu a flavonoidu taxifolinu) byl hodnocen vždy po 6, 12, 24, 48, 72 a 168h. Kultury byly kultivovány na médiu připraveného dle Murashigeho a Skooga s přídavkem 10 mg/l kys. α-naftyloctové (α-NAA). Pro stanovení obsahu byla zvolena metoda HPLC. Maximální zvýšení obsahu flavonolignanů způsobil elicitor o koncentraci c2=1,159x10-4 po 168h elicitace u kalusové kultury (0,08 %). Nejvyšší obsah silydianinu byl však zaznamenán po aplikaci elicitoru o koncentraci c1=1,159x10-3 (0,11 %) u suspenzní kultury. Maximální obsah flavonoidu taxifolinu byl detekován v roztocích živného média u suspenzních kultur.
Floristická studie Petřína
Macháčková, Jana ; Dostál, Petr (vedoucí práce) ; Skýbová, Jana (oponent)
První část této práce popisuje petřínské zahrady z kulturně-historického a přírodního hlediska. Čtenář se dozví o existenci chráněného území v horních partiích zahrad a zásadních vlivech lidské činnosti v této oblasti v minulosti i dnes. Druhá část práce se zabývá výsledky dendrologického výzkumu provedeného v zahradě Kinských a Nebozízek a floristického výzkumu Přírodní památky Petřínské skalky v období od jara 2004 do podzimu 2005. Výsledky mapování jsou zaznamenány v tabulkových seznamech, к nimž se váží dokumentační mapy. V diskusní části jsou výsledky studie porovnány s inventarizačními materiály a jsou navrženy možné důvody vzniklých odlišností v seznamech. V didaktické části navrhuji využití této oblasti pro školní účely. Obsahuje dvě vycházky - jednu se zaměřením na dřeviny a druhou se zaměřením na komplexní poznávání přírody. К oběma vycházkám byly připraveny pracovní listy. Text je doplněn dokumentačními fotografiemi některých mapovaných dřevin a bylin. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
O jedné z cest ke zkvalitňování didaktických znalostí u obsahu
Macháčková, Jana
Za jednu z možností prohlubování didaktických znalostí obsahu učitele považuji systematickou kvalifikovanou reflexi vlastní činnosti. Jednou z cest k systematické reflexi se může stát kolektivní reflexe s podporou videozáznamu z vyučovací hodiny. Příspěvek ukazuje závěry z mých experimentů. Východiskem příspěvku je Lesson study (forma workshopu vycházející z tradičního uspořádání japonské vyučovací hodiny) a hledání cesty, jak by se podobný model dal využít v naší vzdělávací kultuře.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.