Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 450 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Specifika ve vzdělávání druhé generace Vietnamců v České republice
Nguyen, Huyen Trang ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním druhé generace Vietnamců v České republice. Cílem bakalářské práce je identifikovat a analyzovat specifika ve vzdělávání druhogeneračních Vietnamců s důrazem na jejich sociokulturní kontext. Specifické aspekty ve vzdělávání druhogeneračních Vietnamců jsou identifikovány také v kontextu migrace jejich rodičů - Vietnamců první generace. Pozornost je věnována sociokulturním charakteristikám druhogeneračních Vietnamců, které zásadně určují jejich vztah i postoj ke vzdělávání a ovlivňují jejich vzdělanostní aspirace i perspektivy v průběhu vzdělávací trajektorie v českém vzdělávacím systému. Součástí práce je empirické šetření realizované kvantitativní metodou formou dotazníku vlastní konstrukce. Cílem šetření je identifikovat vnitroskupinové rozdíly ve vnímání rodičovského tlaku na dosahování akademických úspěchů u druhogeneračních Vietnamců, a to mezi prvorozenými a mladšími potomky, rovněž mezi syny a dcerami. Klíčová slova druhá generace Vietnamců, specifika ve vzdělávání, vzdělávání vietnamských dětí, migrace, integrace, banánové děti
The Contribution of Coaching to Adult Learning
Kapustová, Katarína ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Práce se zabývá problematikou koučování v kontextu učení (se) dospělých. Cílem práce je identifikovat potenciální přínosy koučovacích sezení s profesionálním koučem pro učení se koučovaného klienta v podobě změn v oblasti jeho osobnostních a sociálních kompetencí. Pozornost je věnována představení teoretického rámce koučování a jeho hlavních principů. Práce se dále zabývá charakteristikou kouče a koučovaného jako účastníků koučovacího procesu a jejich vztahem; následně je pozornost zaměřena na fenomén učení se specifickým zaměřením na učení (se) dospělých. Text se zabývá také koučováním v kontextu učení (se) dospělých a rozebírá klíčové myšlenky a principy vybraných teorií učení dospělých, které jsou relevantní jak pro praxi, tak pro teoretický základ koučování. Tato práce zahrnuje kvalitativní empirické šetření zaměřené na objasnění přínosu účasti klienta v individuálním koučování pro jeho učení z pohledu koučovaných a koučů z České republiky a Slovenska, přičemž se specificky jedná o kouče akreditované ICF, EMCC nebo SAKo a klienty, kteří absolvovali koučování s profesionálním koučem akreditovaným některou z těchto organizací. Klíčová slova koučink, koučování, kouč, koučovaný, přínos koučinku, učení dospělých, učení ze zkušenosti, reflexe, teorie učení
Správní řízení na úseku katastru nemovitostí
Müller, Tomáš ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Staša, Josef (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá platnou právní úpravou správního řízení na úseku katastru nemovitostí. Nejprve nastiňuje historický kontext katastru nemovitostí. Dále se zabývá strukturou správních orgánů působících na úseku katastru nemovitostí. Přibližuje také některé důležité zásady vztahující se ke katastru nemovitostí. Hlavní důraz klade na procesní postup řízení o povolení vkladu práva do katastru nemovitostí a dále specifikuje, jaké jsou možnosti obrany proti rozhodnutí katastrálního úřadu. Nakonec se okrajově zabývá dalšími druhy zápisů do katastru, a to zápisem poznámkou a zápisem záznamem.
Bariéry účasti na vzdělávacích aktivitách u nízkokvalifikovaných dospělých v České republice
Saturková, Adéla ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Bakalářská práce se zabývá různými typy bariér, které problematizují nízkokvalifikovaným dospělým účast na vzdělávání. Cílem práce je analyzovat pociťované bariéry účasti na vzdělávacích aktivitách se zaměřením na nízkokvalifikované dospělé. Bakalářská práce analyzuje životní situaci nízkokvalifikovaných dospělých a jejich postavení v dalším vzdělávání, a to jak v České republice, tak v Evropě. Práce dále sleduje subjektivně vnímané překážky účasti na vzdělávacích aktivitách a jejich překonávání v případě, že se pro účast ve vzdělávání dospělí rozhodnou. Text posuzuje bariéry ke vzdělávání dospělých obecně a poté se zaměřuje i na oblast dalšího profesního vzdělávání. Pozornost je také věnována vzdělávací politice Evropské unie a České republiky zaměřené na vzdělávání nízkokvalifikovaných dospělých. Součástí práce je kvalitativní empirické šetření provedené za pomoci polostrukturovaných rozhovorů se sedmi respondenty. Do vzorku byli zařazeni dospělí, kteří mají základní stupeň vzdělání, popřípadě nedokončili střední školu a účastní se (nyní či v minulosti) aktivit dalšího profesního vzdělávání v podobě rekvalifikačních kurzů nebo kurzů zaměřených na posílení základních dovedností. Cílem šetření je identifikovat pociťované bariéry účasti ve vzdělávání a uplatňované strategie jejich překonávání u...
Vnímaný vliv vzdělávacích a sportovních aktivit České obce sokolské na kvalitu života jejich dospělých účastníků
Svobodová, Anna ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zkoumáním subjektivní kvality života a volným časem dospělých jedinců. Cílem práce je zjistit, zda dospělí účastníci vzdělávacích a sportovních aktivit České obce sokolské pociťují vliv těchto aktivit na svou kvalitu života. Cíle se práce snaží dosáhnout pomocí komparace vybraných výzkumů vlivu volnočasových aktivit na kvalitu života dospělých s vlastním šetřením. Nejprve se práce věnuje východiskům a konceptům kvality života a metodám jejího měření. Dále je také představen pojem well-being, který s kvalitou života úzce souvisí. Třetí kapitola se věnuje volnočasovým aktivitám dospělých a jejich potenciálnímu vlivu na kvalitu života. Následně je představena také Česká obec sokolská. Kapitola se mimo jiné věnuje České obci sokolské v současnosti a jejím aktuálním aktivitám. Součástí práce je kvantitativní dotazníkové šetření, jehož cílem je zjistit subjektivní pohled účastníků aktivit České obce sokolské na potenciální vliv těchto aktivit na jejich kvalitu života. Empirické šetření je realizováno s využitím standardizovaného dotazníku na měření subjektivní kvality života SQUALA a doplňujících otázek na účast respondentů na aktivitách České obce sokolské. Klíčová slova kvalita života, well-being, volný čas dospělých, vzdělávací a sportovní volnočasové aktivity, Česká...
Problematika efektivity řízení o přestupcích zjištěných v rámci kontrolního vážení silničních vozidel
Rendl, Tomáš ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Pomahač, Richard (oponent)
Problematika efektivity řízení o přestupcích zjištěných v rámci kontrolního vážení silničních vozidel Abstrakt Tématem práce je identifikace a rozbor problematických oblastí kontrolního vážení silničních vozidel, které upravuje zejména zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, a předložení návrhů na jejich odstranění. Ke zjištění problematických oblastí bylo využito zejména komunikace se správními orgány, které proces kontrolního vážení v České republice zajišťují, a analýzy dosavadních právních předpisů, odborné a komentářové literatury. V úvodu práce je nastíněna koncepce rozdělení kontrolního vážení silničních vozidel na kategorie nízkorychlostního a vysokorychlostního vážení, jak byla provedena zákonodárcem v zákoně o pozemních komunikacích. První kategorii představuje vážení tzv. "nízkorychlostní", kdy je silniční vozidlo váženo při nulové, nebo prakticky nulové rychlosti jízdy, přičemž je řidič kontrolovaného vozidla při provádění kontroly odkloněn ze směru své jízdy. Druhým způsobem je pak vážení tzv. "vysokorychlostní", kdy je vozidlo během jízdy zváženo prostřednictvím vážních zařízení zabudovaných v tělese pozemní komunikace a není tak odkláněno ze směru své dosavadní jízdy. Jako nejproblematičtější oblasti právní úpravy kontrolního vážení jsou v práci...
Kárná odpovědnost advokáta
Šulda, Mirek ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Adamec, Martin (oponent)
Předložená rigorózní práce se zaobírá institutem kárné odpovědnosti advokáta, jehož smysl lze shledat především v ochraně uživatelů právních služeb jakožto spotřebitelů, zajištění vysoké kvality těchto služeb poskytovaných ze strany advokátů, a tedy vytvoření adekvátního právního prostředí, které je esenciálním předpokladem pro poskytování náležité právní pomoci a dosažení spravedlivého procesu. V první kapitole je pro účely dalšího výkladu nejprve přiblížena samotná profese advokáta. Vymezen je zde mj. pojem advokacie, rozsah jejího výkonu, jakož i podmínky, jež pro výkon advokacie stanovil zákonodárce. Pozornost je taktéž upřena na pozitivní právní úpravu regulující jednání advokáta, která je ztělesněna v předpisech prakticky všech úrovní právní síly. Následující text pokračuje ve výkladu poslání advokacie a mnohdy až tristně nedoceněné úlohy advokáta ve společnosti demokratického právního státu. Na závěr první části rigorózní práce dochází k zasazení kárné odpovědnosti do systému právní odpovědnosti advokáta a objasnění její podstaty. Nedílnou součást práce tvoří kapitola druhá, která čtenáře vede k důkladnějšímu porozumění profesních tradic advokacie, základních pilířů, na nichž je postavena, seznání souvislostí jejího vzniku jako nezávislého povolání a za účelem získání komplexní znalosti o...
Občanské vzdělávání dospělých v prostředí knihoven
Vokurková, Anna ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Cílem práce je identifikovat a analyzovat aktivity knihoven v oblasti občanského vzdělávání dospělých. Diplomová práce vymezuje oblast občanského vzdělávání dospělých a jeho vztah k zájmovému vzdělávání, neboť spolu úzce souvisí a do určité míry se překrývají, protože mezi nimi neexistuje přesně vymezená hranice. Rozpracovává role knihoven jako vzdělávacích institucí obecně, ale také jako institucí občanského vzdělávání dospělých. Dále nabízí přehled vybraných metod vzdělávacích aktivit pro dospělé, které se používají v prostředí knihoven. Představeny jsou zejména přednášky a besedy jako metody, které bývají zastoupeny nejčastěji. Součástí práce je i empirické šetření, které je provedeno formou rozhovorů se šesti pracovníky knihoven okresních měst Jihočeského kraje a jehož cílem je zjištění stavu občanského vzdělávání dospělých v jejich knihovnách. Jako poslední je obsaženo zhodnocení silných a slabých stránek občanského vzdělávání dospělých v prostředí knihoven v České republice pomocí analýzy SWOT, která se opírá o teoretické koncepty, existující výzkumy i vlastní empirické šetření.
Volný čas a vzdělávací aktivity v domovech pro seniory na maloměstě
Balvínová, Michaela ; Vojtko, Tibor (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
3 Abstrakt Cílem diplomové práce bude analyzovat volnočasové a vzdělávací aktivity v domovech pro seniory na maloměstě. V práci bude představena problematika stáří z hlediska biologických, sociálních i psychických aspektů, spolu s volnočasovými aktivitami a motivací ke vzdělávání seniorů. V práci bude dále vymezeno základní rozdělení pobytových zařízení pro seniory a možnosti vzdělávacích aktivit v těchto zařízení na maloměstě. Cílem empirického kvalitativního šetření bude zjistit konkrétní možnosti a míru spokojenosti seniorů s nabídkou volnočasových a vzdělávacích aktivit v domovech pro seniory na maloměstě. Šetření bude realizované za pomoci strukturovaných rozhovorů se seniory, zaměstnanci i s vedením dvou různých domovů a bude zjišťovat možnosti a míru spokojenosti s volnočasovými a vzdělávacími aktivitami. Klíčová slova stáří, stárnutí, senior, vzdělávání seniorů, zájmové vzdělávání, domov pro seniory, motivace
Občanské vzdělávání dospělých v prostředí knihoven
Vokurková, Anna ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
Cílem práce je identifikovat a analyzovat aktivity knihoven v oblasti občanského vzdělávání dospělých. Diplomová práce vymezuje oblast občanského vzdělávání dospělých a jeho vztah k zájmovému vzdělávání, neboť spolu úzce souvisí a do určité míry se překrývají, protože mezi nimi neexistuje přesně vymezená hranice. Rozpracovává role knihoven jako vzdělávacích institucí obecně, ale také jako institucí občanského vzdělávání dospělých. Dále nabízí přehled vybraných metod vzdělávacích aktivit pro dospělé, které se používají v prostředí knihoven. Představeny jsou zejména přednášky a besedy jako metody, které bývají zastoupeny nejčastěji. Součástí práce je i empirické šetření, které je provedeno formou rozhovorů se šesti pracovníky knihoven okresních měst Jihočeského kraje a jehož cílem je zjištění stavu občanského vzdělávání dospělých v jejich knihovnách. Jako poslední je obsaženo zhodnocení silných a slabých stránek občanského vzdělávání dospělých v prostředí knihoven v České republice pomocí analýzy SWOT, která se opírá o teoretické koncepty, existující výzkumy i vlastní empirické šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 450 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.