Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Katedrála
Kliment, Jakub ; Šneberger, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Socha s názvem Katedrála je přirozeným pokračováním mé tvorby, ve které se zabývám organickým tvaroslovím krajiny, a to jak detaily, tak velkolepými kompozicemi, které se v krajině vyskytují.Stejně jako u většiny autorů je i moje tvůrčí činnost reflexí mého okolí, jak osobního, tak okolí v geografickém smyslu. Propojením těchto aspektů vznikají impulzy k tvorbě. V případě sochy s názvem Katedrála se jedná o ztvárnění velmi silného dojmu z vertikality, která v krajině dominuje. Pravidelným střetáváním se zdánlivě obyčejnými přírodními objekty, jako jsou stromy, půdní reliéfy či kopce a reliéfy krajiny jako takovými, jsem se dostal do pomyslného dialogu, na který jsem se rozhodl odpovědět touto sochou a zároveň ztvárnit již zmíněný dojem. Tento pocit je pro mě identicky přirovnatelný k situaci, kdy divák stane před stavbou vrcholné gotiky a snaží se pojmout gigantický tvar, který stojí před ním. Jeho vrchol se mu zdá tak vzdálený, jakoby neměl konce, a široká základna je jakési znamení jistoty ve formě stability. Paralelu mezi těmito zdánlivě odlišnými tématy jsem nemohl opomenout, a proto jsem se rozhodl sochu nazvat Katedrála. V této práci, stejně jako v těch předchozích, se snažím dostat do soch organický ráz za pomoci deformace materiálů, čili v zásadě drapérie. Tužením elastických materiálů se snažím vytvářet v sochách ono napětí, které mě v přírodě fascinuje a vytváří dojem růstu, který je v krajině jedním z nejsilnějších motivů. Tvarová pestrost, jaká je v krajině, je podle mého nevyčerpatelným zdrojem inspirace a stala se v poslední době prostorem, který mě naplňuje. Při vnímání různorodých aspektů uvolňuji prostor své fantazii a stavím pomyslné kompozice, jež by pak měly být identickým vyjádřením pociťovaných dojmů.
Lesní
Klusová, Pavla ; Houser, Milan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Červená královna
Králík, Martin ; Zálešák, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Červená královna je šachová figurka z příběhu Alenky v říši divů, která neustále běží, aby se udržela na místě, protože svět kolem ní je pořád v pohybu. Proto je symbolem evoluční teorie, o nutnosti inovace a věčném útěku před konkurenty. Závod červené královny je ztvárněn do podoby miniaturní civilizace, nebo spíše jednoho rostoucího superorganismu, který stále osciluje mezi digitálním a hmotným světem. Hlavní vědomí tohoto uskupení je černý majestátně působící server, který svým výpočetním výkonem a energií zásobuje všechny k němu připojené tiskárny. Ty jsou navržené přímo pro tento účel, jako abstrakce robotického průmyslu, s důrazem na funkčně estetickou formu, v oranžovožluté barvě těžkých pracovních strojů. Nejpodstatnější a zároveň nejpočetnější částí tohoto systému jsou však entity které tiskárny zhmotňují. Jsou vytvořeny podle předobrazu živého tvora z tohoto světa, však generované počítačem na základě jedinečného kódu, jenž je výsledkem výpočtu evoluční rekombinace, kterou zpracovává server v závislosti na reakcích vnějších pozorovatelů na již vytvořené objekty. Smyslem každé entity je tedy upoutat pozornost. Čím více, tím větší má šanci na pokračování svého kódu v budoucích generacích.
Príbeh gesta
Matušek, Jakub ; Horčicová, Monika (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Vo svojej bakalárskej práci sa chcem zaoberať detailom ľudského teľa, a dôležitosťou tohto detailu. Detail ktorý som si zvolil je ruka v geste. Vybral som si ju vďaka svojej jedinečnej schopnosti rúk odovzdávať informácie alebo emócie prostredníctvom gest. Skrze gestá sa dá vyjadriť plejáda výrazov. Od jednoduchého vyjadrenia nesúhlasu až po vedecký termín. Práve tento aspekt ma zaujal a ďalej ho vo svojej práci sledujem hlavne z estetického hľadiska. Tvorba konceptu sochy pritom bola procedurálna a vznikala z jednotlivých krokov ktoré som počas navrhovania konal.
Mitosis
Ducháček, Ladislav ; Moješčík, David (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce Mitosis je figurální plastika vytvořená pomocí duplikace sochy. Tyto duplikáty tvoří páry jež se na sebe mitoticky vážou. Páry jsou komponovány do spletité soustavy a tvoří tak kulovitý objekt. Na pozadí této práce je vnesení pohledu na lidskou populaci a její kulturu jako na samostatný organický celek.
Post psychedelický reliéf
Zdvořáček, Tomáš ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit sochařskou podobu řeckého Morfea. V řecké mytologii je Morfeus syn boha spánku Hypnose – je to bůh snů, zodpovědný za to, o čem a jak sníme. Morfea práce vykresluje jako “grafickou kartu spánkového konstruktu”, inteligentní entitu žijící na hraně lidského vědomí. Řekové si jej představovali jako malého hocha s křidélky na spáncích. Práce Morfea ponímá jako sloup energie zpracovávající miliardy snů současně. V rámci bakalářské práce byl vymodelován a odlit do laminátu dva a půl metru vysoký sloup, na povrchu pokrytý jemně namodelovaným reliéfem v postpsychedelickém stylu. Při hledání formálního jazyka reliéfu autor vycházel ze systému vzájemných návazností z počítačové hry Factorio.
Strážce
Mojsl, Nikola ; Armutidis, Nikos (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá tvorbou figurální plastiky s názvem Strážce. Plastika je vytvořená z kovových dílů propletených do sebe, její výška je 187 centimetrů a váha 80 kilogramů. Plastika je určena pro instalaci v exteriéru i interiéru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.