Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza úkonů řízení vozidel u starších řidičů
Maršálek, Lukáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Tokař, Stanislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřená na analýzu úkonů starších řidičů při řízení v různých dopravních situacích a její porovnání se skupinou řidičů v produktivním věku. První část práce shrnuje dosavadní poznatky v dané problematice s důrazem na změnu v řidičské výkonnosti spojenou s pokročilým věkem. V analytické části jsou vyhodnocována data získaná z videozáznamů jízdních zkoušek v reálném provozu. Data jsou vyhodnocena za účelem zjištění časové náročnosti kontroly rizikových oblastí a návyků jednotlivých věkových skupin. Na základě získaných výsledků jsou zhodnoceny přínosy a možná omezení daná podmínkami měření.
Analýza reakčních dob na základě měření v reálném silničním provozu
Bilík, Tomáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá reakční dobou řidičů v podmínkách reálného silničního provozu. V rámci analýzy současného stavu poznání je uveden rozbor problematiky reakčních dob, zejména se jedná o různé definování pojmu reakční doba, členění na jednotlivé fáze, vymezení vybraných metod měření a poznatků z prací jiných autorů. Na základě analýzy současného stavu byl autorem této práce navržen a realizován experiment za účelem zjištění reakčních dob řidičů při různých dopravních situacích v podmínkách běžného silničního provozu. Data získána v průběhu experimentu byla vyhodnocena na základě různých dopravních situací a různých časových odstupů.
Analýza vlivů vybraných rušivých podnětů na pozornost řidiče
Bucsuházy, Kateřina ; Rybka, Jindřich (oponent) ; Mičunek,, Tomáš (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zaměřuje na problematiku nepozornosti řidičů jako jeden z hlavních faktorů přispívajících ke vzniku dopravních nehod. V úvodu je vymezena důležitost řešené tematiky prostřednictvím rozsáhlé rešerše. V rámci teoretického rozboru je uvedena terminologie v oblasti analýzy nehod související s problematikou této dizertační práce. Dále byly analyzovány stávající metody využívané pro analýzu chování řidičů. Byly představeny rovněž výsledky existujících výzkumných studií s důrazem zejména na problematiku vlivu rušivých vlivů na pozornost řidiče. Na základě provedené rešerše byly identifikovány výzkumné otázky, z nichž část je předmětem řešení této práce. Vymezená problémová situace a rovněž formulované problémy poukazují zejména na nezbytnost nalezení a validaci relevantních moderních metod pro analýzu vlivu vybraných rušivých vlivů na pozornost řidiče, resp. vybrané fáze procesu zpracování informace řidičem. Série provedených měření pak poskytuje rovněž kvantifikované údaje zejména s ohledem na časovou náročnost vnímání vybraných rušivých podnětů řidičem.
Driver perception in different conditions
Seriš, Jozef ; Belák, Michal (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
This diploma thesis is focused on the comparison of perception of traffic signs and advertising areas in two different conditions day and night with focus on visual distraction of the driver. The introductory part deals with the analysis of the current state of the elements acting on the driver with an emphasis on mental processes and the senses of drivers affecting traffic safety. The analytical part draws on the videos from driving tests, the whose goals was to monitor the optical reactions of drivers. The resulting data were evaluated with goal to determine the time consuming views of the drivers on individual elements and the compared in different conditions. The last chapter includes the interpretation of the results of the analysis with suggestion of their use to increase traffic safety.
Checking of the Situation Behind the Vehicle
Ryšavá, Kristína ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
The diploma thesis deals with the issue of control the situation behind the vehicle, in the theoretical part discusses the indirect view from the vehicle, reaction time and possibilities of its measurement and the possibilities of measuring eye movements using eye trackers, The second part of the thesis deals with the description of the measurement method used to obtain the needed data and the analysis of the situation behind the vehicle using rear view mirrors by analyzing the duration of the fixations in the rear view mirrors and the total duration of the view in the rear view mirrors.
Kontrola situace za vozidlem
Jánošík, David ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou kontroly situace za vozidlem v denní době. V První části práce jsou shrnuty poznatky o řidičích, jejich reakční době a odezvě vozidla, konstrukčních prvků vozidel určených pro kontrolu dění za vozidlem a možnostech měření dob pohledů formou eye trackingu. Analytická část se zabývá rozborem dob pohledů do zpětných zrcátek v závislosti na zrcátku, situaci a následném jízdním manévru, při jízdě ve dne. Data byla čerpána z pořízených videozáznamů 12 řidičů v podmínkách běžného silničního provozu. Vyhodnocena byla doba sakád a fixací pohledů v závislosti na použitém zrcátku, při jednotlivých situacích a zároveň pro vybrané jízdní manévry. Závěr analytické části je věnován porovnání doby pohledů vybraných jízdních manévrů, při vystavení podnětům a následně porovnání rozdílů věkových kategorií testovaných řidičů.
Kontrola situace za vozidlem
Perničková, Tereza ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou kontroly situace za vozidlem. V rámci teoretické části práce jsou shrnuty poznatky o dopravním systému, reakční době a jejích jednotlivých fázích, včetně faktorů, které reakční dobu ovlivňují a možné metody jejího měření. Dále je uvedena problematika výhledu z vozidla a pravidla bezpečné jízdy. Vysvětleno je měření změny směru pohledu pomocí eyetrackingu, typy těchto zařízení a metody vizualizace dat získaných ze záznamů. V analytické části jsou čerpána data z pořízených videozáznamů jízd v reálném silničním provozu. Je uvedena zkušební trasa, testovací zařízení, zkušební vozidlo a informace k testovaným řidičům. Ze získaných dat byla vyhodnocena četnost a délka jednotlivých složek pohledů do zpětných zrcátek v závislosti na vybraném zpětném zrcátku i celková doba, kterou řidiči věnovali pohledu do zrcátek.
Reakční doba osob ovlivněných alkoholem
Ohera, Adam ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reakční doby osob ovlivněných alkoholem. Práce je rozčleněna na dvě stěžejní části, první část je zaměřena na rešerši současného stavu a předkládá teoretická východiska související s tématem této diplomové práce. Druhá část představuje a popisuje realizovaný experiment související se zjišťováním reakčních dob osob pod vlivem alkoholu a následné vyhodnocení výsledků těchto provedených měření.
Analýza obvyklé doby pozorování specifických objektů řidičem
Fujačková, Hedvika ; Semela, Marek (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práca je zameraná na obvyklú dobu pozorovania špecifických objektov vodičmi motorových vozidiel. V teoretickej časti je prevedená literárna rešerše v oblasti vnímania človeka. Je tu charakterizovaný prístroj, ktorý dokáže snímať pohyb vodičových očí, jeho druhy a využitie v rôznych oblastiach. Ďalej sa venuje reklamným zariadeniam, ktoré sú umiestňované popri pozemných komunikáciách a pôsobia ako rušivý element. Praktická časť vychádza z prevedených realizovaných meraní a je zameraná na analýzu pozorovania vonkajších reklamných zariadení, najmä billboardov, ktoré pútajú vodičovu pozornosť.
Analýza reakční doby řidiče při ovlivnění vybranými rušivými podněty
Černohorská, Magda ; Semela, Marek (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaobírá analýzou vlivu konzumace potravin na prodloužení reakční doby řidiče. Je zde popsán úvod do problematiky konzumace potravin v průběhu jízdy, prvky ovlivňující výkon řidiče. Dále se práce zabývá specifikací činností rozptylujících řidiče, zahraničními výzkumy a studiemi s rozptylujícími podněty. Praktická část diplomové práce se věnuje realizaci jízdních zkoušek v běžném provozu se zvoleným výběrem řidičů dané věkové kategorie. Vyhodnocení jejich reakčních dob při jízdě bez rozptylování a s rozptylováním právě konzumací potravin. Získaná data jsou zhodnocena v závěru, kde jen potvrzují závažnost prodloužení reakční doby při občerstvování se během jízdy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.