Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 260 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reflective practices in Teaching
Chen, Ye ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Černá, Marie (oponent)
The aim of this research is to find out if reflective practices exist in Czech schools and whether teachers arc aware of it. Besides, tcachcrs' opinions on reflection as well as conditions that may influence reflection arc examined. For this purpose, a small-scalc questionnaire-based study is earned out with tcachcrs in mainstream and spécial schools. Mixed-methods approach is adopted to collect data from questionnaire, observation and interview, which is then analysed by means of triangulation. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením v prostředí IT firmy - případová studie
Stříhavková, Hana ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
NÁZEV: Zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením v prostředí IT firmy - případová studie AUTOR: Hana Stříhavková KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: doc. PhDr. Jan Šiška, Ph.D. ABSTRAKT: Tématem bakalářské práce je zaměstnávání osob s lehkým mentálním postižením v prostředí IT firmy, a to především z hlediska pracovních pozic a možné náplně práce. Cílem práce je zjištění možností zaměstnávání ve vybrané společnosti, definovat překážky, které tomu brání, a návrh možného řešení pro danou společnost. Teoretickými východisky práce jsou klasifikace mentálního postižení, možnosti zapojení osob s lehkým mentálním postižením do pracovního procesu a pravidla pro zaměstnávání osob se zdravotním postižením na otevřeném trhu práce. V bakalářské práci je použit empiricko - analytický přístup, komparace a polostrukturovaný rozhovor. Z výsledků šetření vyplývá, že v dané společnosti není vzhledem k obsazovaným pozicím možné osobu s lehkým mentálním postižením zaměstnat, nicméně by bylo možné jí ve firmě zajistit praxi. V doporučení bylo poukázáno na potřebu vytvoření strategie zaměstnávání osob s postižením a dalších opatření s tím souvisejících. KLÍČOVÁ SLOVA: lehké mentální postižení, zaměstnávání, otevřený trh práce, IT firma
How do teachers organize the physical classroom provisions to create positive classroom environment for students with emotional and behavioural disorders in a primary special school
Poernomo, Baby Sri Murniati ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Novosad, Libor (oponent)
The research question that I have required to answer through this study is, "How do teachers organize the physical classroom provisions to create positive classroom environment for students with emotional and behavioural disorders in a primary special school?" Therefore this study is set out to explore teachers' competence and ability to arrange physical provisions to build positive classroom environment. The literature review outlines the significant role of physical classroom environment in enhancing positive behaviour and achievements of children with emotional and behavioural disorders as well as the role of teachers in building positive classroom environment. Key Words: Physical classroom provisions, classroom environment, organization.
Parental Satisfaction with Inclusive Education
Yin, Ra ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Šiška, Jan (oponent)
This dissertation was a study on parental satisfaction with inclusive education that I carried out in the Czech Republic in order to find the answers to research questions: (1) to what extent are the parents satisfied with inclusive education? And (2) what are the factors that contribute to such satisfaction? The information was gathered from the parents of children with speciál education needs integrated in the mainstream school. This study engaged 24 parents who have children with disabilities integrated in the mainstream lower secondary schools. The results indicated that parents of children with disabilities were generally satisfied with school where their children have been integrated. Specifically, parents were satisfied with school environment, classroom, learning materials. They strongly expressed that they needed their children to study in the mainstream school because the children need to make more friends with the same age group, to play with their friends, to be invited to the birthday party and so forth. Notwithstanding, there were a small number of parents who were dissatisfied or less satisfied. This was due to the children of these parents having been more development when they changed to study in speciál school. In addition, parental satisfaction was strongly influenced by parental...
Přínos mateřské školy pro děti s poruchou autistického spektra v rámci sebeobsluhy
Mitašová, Marie ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tématem bakalářské práce je přínos mateřské školy pro děti s poruchou autistického spektra se zaměřením na rozvoj sebeobsluhy. Práce se zaměřuje na charakteristiku poruch autistického spektra a jejich provázání s praktickými aspekty v rámci rozvoje sebeobslužných dovedností v mateřské škole. V jednotlivých podkapitolách je popsána definice, diagnostika a s tím související triáda problémových oblastí, spektrum jednotlivých autistických poruch a nejčastěji používané metody a strategie vzdělávání a výchovy dětí s poruchami autistického spektra. V druhé části práce je dán prostor jednotlivým oblastem sebeobsluhy, které jsou rozvíjeny v rámci mateřské školy. V jednotlivých podkapitolách jsou demonstrovány podrobné popisy nácviků sebeobslužných návyků a dovedností, které jsou aplikovány v rámci denního režimu mateřské školy. Práce se opírá o publikované poznatky z oblasti autistického spektra a praktické zkušenosti autorky získané v rámci několikaleté praxe na pozici učitelky ve speciální třídě pro děti s poruchami autistického spektra mateřské školy. Klíčová slova: poruchy autistického spektra, sebeobsluha, mateřská škola, sebeobslužné návyky a dovednosti
Perceptions of mainstream and special education teachers towards the education of children with special educational needs in mainstream schools in the Czech Republic
Gaewu, Gustav Kojo ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Novosad, Libor (oponent)
The study aims at finding out the perceptions of mainstream and special education teachers towards the education of children with special educational needs in mainstream schools in the Czech Republic. Research has shown that teacher perceptions are important in determining the effectiveness of inclusive education, as teachers are the school personnel most responsible for implementing inclusive education. The research was specifically conducted in one special school for children with mental disability, autism and physical disability, Rakovník, and three mainstream schools in Prague. Qualitative, interpretive research design was used, and the research instruments employed were focus group discussion and semi structured interview. Female teachers constituted the focus group whilst one male teacher, being the deputy head teacher of one mainstream school, was interviewed. The findings suggest that the participants from the special school did not have positive perception towards the education of children with special educational needs in the mainstream setting because of the unavailability of the necessary resources and support services in the mainstream schools. The participants from the mainstream setting, although they expressed the importance of inclusive education, were of the view that the mainstream...
Zavádění standardů kvality sociálních služeb
Rottová, Ivona ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Resumé Práce je pojata jako případová studie, zabývající se vlivem zavádění standardů kvality sociálních služeb do denního stacionáře pro lidi s mentálním a kombinovaným postižením. Zabývá se teoretickým vymezením této problematiky, konkrétně Zákonem o sociálních službách č. 108/2006 v platném znění pozdějších předpisů a novelizací a standardy kvality sociálních služeb ve vztahu k lidem s mentálním postižením. Dále pak vznikem a vývojem Diakonie ČCE střediska Ratolest v Praze a hodnocením praktických dopadů zavádění standardů kvality sociálních služeb na běžný chod tohoto zařízení z pohledu zaměstnanců a běžné praxe. Práci na standardech ve středisku Ratolest lze rozdělit na tři základní etapy. První etapa se týká let 2004 až 2007, kdy bylo na standardech poměrně intenzivně, ale ne příliš systematicky pracováno. Práce byla organizována primárně jedním zaměstnancem a vedením zařízení, v této době se udály převážně změny v praktickém přístupu ke klientům. Metodiky byly vypracovávány dle aktuální potřeby, v metodické oblasti nebyl jednotný řád a naplňování standardů bylo rozptýleno v různých dokumentech. V této době v zařízení také proběhly dvě "podpůrné" inspekce kvality sociálních služeb. V obou případech bylo hodnocení této služby velmi dobré. Během druhé etapy mezi roky 2008 a 2010 práce na standardech...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 260 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.